Na današnji dan

Osnovana tvrtka Volkswagen

vw buba

Prije 79 godina u Njemačkoj osnovana je automobilska tvrtka Volkswagen. Ideja je bila stvoriti malen i jeftin automobil za široke mase, a tvrtka se proslavila svojim prvim modelom s nadimkom "Buba".

Njemačka vlada, tada pod vodstvom Adolfa Hitlera iz Nacionalne socijalističke partije, osnovala je automobilsku kompaniju 28. svibnja 1937. godine pod nazivom Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH. Tvrtka je bila u vlasništvu države, a kasnije iste godine preimenovana je u Volkswagenwerk što znači Automobilska tvrtka za narod.

Tvrtkom je u početku upravljala nacistička organizacija German Labor Front te je sjedište Volkswagena bilo u gradu Wolfsburg u Njemačkoj. Hitler je imao dva plana. Jedan je bio izgraditi mrežu brzih cesta i autocesta s ograničenom dostupnošću, a drugi razvoj i masovna proizvodnja jeftinog, a opet brzog automobila. Ideja je bila da se takav automobil prodaje za manje od 1000 maraka Trećeg Reicha što je bilo otprilike oko 140 američkih dolara.

Osmišljavanje dizajna za ovaj automobil za narod Hitler je povjerio austrijskom automobilskom inženjeru Ferdinandu Porscheu. Godine 1938. Hitler je izjavio:

– Ovaj automobil izrađen je za široke mase. Njegova uloga je da odgovori na potrebe prijevoza svih ljudi i da im uz to pruži sreću i zadovoljstvo.

Međutim, nedugo nakon što je prvi model izložen na Berlin Motor Show 1939. godine, započeo je Drugi svjetski rat i Volkswagen je zaustavio proizvodnju. Nakon rata tvornica je bila u ruševinama, a saveznici su Volkswagen stavili u fokus svojih pokušaja da dignu na noge njemačku automobilsku industriju.

Prodaja Volkswagenovih automobila bila je nešto niža u SAD-u nego u drugim dijelovima svijeta zbog povezanosti s nacistima, ali i zbog male veličine i čudnog zaobljenog oblika. Godine 1959. marketinška agencija Doyle Dane Bernbach pokrenula je kampanju u kojoj je automobilu dala nadimak Beetle, odnosno Buba. Tijekom sljedećih nekoliko godina Volkswagen je postao najprodavaniji strani automobil u SAD-u, a 1960. godine njemačka vlada prodala je 60% dionica javnosti te ju je tako uspješno denacionalizirala. Dvanaest godina kasnije Buba je srušila rekord proizvodnje od 15 milijuna primjeraka koji je držao Model T od Ford Motor tvrtke.

Dizajn Bube uglavnom se nije mijenjao od 1935. godine pa je prodaja slabo rasla u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća. Volkswagen opet je zablistao predstavivši sportske modele kao što su Rabbit i kasnije Golf. Godine 1998. tvrtka je počela prodavati Novu Bubu dok je još proizvodila stari model. Nakon skoro 70 godina i više od 21 milijuna proizvedenih primjeraka zadnja originalna Buba proizvedena je 30. srpnja 2003. godine u Meksiku. 

Komentari na članak

Vezani članci

Beba s roditeljima u autu

Kampanja promicanja sigurnosti u prometu

Hrvatski autoklub nagrađuje sigurnu vožnju s 2000 kuna

Kao dio kampanje promicanja sigurnosti u prometu HAK je organizirao nagradni natječaj na društvenim mrežama za sve sadašnje i buduće vozače. Foto ili video sadržajem kojim se potiče korištenje sjedalica za prijevoz djece u automobilima možete osvojiti do 2000 kuna.

Matea Jalžečić

Erasmus iskustvo

Njemački dnevnici, prvi dio: „Ab ovo”

Matea je naša vanjska suradnica i pristala je pisati o životu u Njemačkoj, njihovom obrazovnom sustavu, razlikama i sličnostima, tržištu rada i ostalim stereotipima koje Hrvati često gaje prema ovoj „obećanoj zemlji”.

Vrijeme giganata

Muzej grada Zagreba

Industrijski giganti svjedoče o dramatičnim epizodama nacionalne i svjetske povijesti

U Muzeju grada Zagreba otvara se nova izložba „Vrijeme giganata“. Izložba nastoji doprinijeti javnom osvješćivanju industrijskog nasljeđa glavnoga grada.

stipendija

Prilika za doktorsku stipendiju

Institut za europsku povijest Leibniz nudi stipendije od 1350 eura

Imate li magisterij iz povijesti, teologije ili treće srodne discipline, izvrsno poznajete engleski i njemački jezik te želite sudjelovati u istraživanjima na Institutu za europsku povijest Leibniz, ovo je vaša prilika.

Valeo auto

Valeo innovation challenge contest

Prilika za najkreativnije studente da stvore automobil budućnosti

Učinite način na koji koristimo automobil u 2030. godini inteligentnijim, zelenijim i zabavnim u isto vrijeme.