Ususret modernoj haiku poeziji: „Gavran, Buddha, Yamaha”
„Gavran, Buddha, Yamaha” zbirka je haiku pjesama hrvatskog autora Damira Šodana koja donosi haiku u modernome ruhu.
„Gavran, Buddha, Yamaha” zbirka je haiku pjesama hrvatskog autora Damira Šodana koja donosi haiku u modernome ruhu.
Haiku je svima poznat kao tradicionalni oblik japanske poezije. Vješti haiku pjesnici bilježe svoje dojmove koji prate strogu formu trostiha po 5, 7 i 5 slogova. S obzirom na ograničenost pjesnik smješta svoje misli unutar haiku pjesme, a cilj je čitatelja otkriti i zaokružiti tu misao.
Damir Šodan, hrvatski pjesnik, prevoditelj, urednik i dramski pisac u knjizi Gavran, Buddha, Yamaha u nakladi Vuković & Runjić donosi haiku u novome ruhu. Šodan poštuje pravila forme, ali osim tradicionalne mirnoće i duhovnosti, predstavlja haiku i u modernome svijetu.
Ne izostavlja tradicionalne aspekte jer su oni zastupljeni u nazivu Buddha, već ih stapa s modernim temama koje nude Gavran i Yamaha (protuteža prirode i urbanosti). Damir Šodan tematske krajobraze širi na način da im pridodaje nove sadržajne elemente poput svijeta virtualne stvarnosti, introspekcije, urbanosti, seksualnosti i društvenih komentara.
Simon i Erin.
digitalni nomadi.
ljudi pikseli.
lipanj na Braču.razigrani jarići.
oganj. brabonjci.
Šodanov haiku nastaje u slobodnom kretanju te prelazi sve granice od udaljene Sjeverne i Južne Amerike preko zapadne Europe sve do prostora Lijepe Naše.
São Paulo.
truplo ispod farova.
bas iz boomboxa.
Iz samog naslova autor naglašava kako nijedan aspekt egzistencije (prirodno, duhovno i urbano) neće biti zanemaren. Inspiriran japanskim majstorima, Damir Šodan stvara netradicionalni zen ugođaj haikua koji odgovara novim vremenima.