LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Projekt Hrvatskog narodnog kazališta

Uspješno završen ciklus radionica Čitanje Krleže

U Dramskoj pokusnoj dvorani, u kojoj i inače čitaćim probama započinje svaki dramski proces našeg kazališta, čitanjem Krležina „Kraljeva” polaznici su uronili u svijet njegova fascinantnog sajmišnog panoptikuma.

U Dramskoj pokusnoj dvorani, u kojoj i inače čitaćim probama započinje svaki dramski proces našeg kazališta, čitanjem Krležina „Kraljeva” polaznici su uronili u svijet njegova fascinantnog sajmišnog panoptikuma.

– Bilo je vrlo zanimljivo i intenzivno i nikada nisam imala priliku na ovakav način interpretirati tekst pogotovo sa stručnjacima kao što su Ivica Buljan i Jelena Kovačić. – rekla je Marina Mejić, jedna od polaznica projekta Čitanje Krleže koji je nakon dinamičnih šest tjedana priveden kraju.

Drugoj je polaznici kraj programa također došao prebrzo.

– Bilo je poučno i prijateljski i ne mogu opisati osjećaje, stoga očekujem da ćemo se ponovno naći. – rekla je Nada Ivančev Kunčić koja je vrlo emotivno doživjela čitanje Krležina djela Kraljevo tijekom trajanja projekta interpretirajući što nam ono znači danas, kako mu pristupiti te koji su mu izvedbeni potencijali.
 

U Dramskoj pokusnoj dvorani, u kojoj i inače čitaćim probama započinje svaki dramski proces našeg kazališta, čitanjem Krležina Kraljeva polaznici su uronili u svijet njegova fascinantnog sajmišnog panoptikuma.

– Od trenutaka kada je Krleža napisao ovu ekspresionističko remek-djelo prošlo je više od sto godina, ali polaznice našeg programa već u prvim recima njegovih didaskalija nepogrešivo su prepoznale suvremenost i svevremenost ovog barda hrvatske književnosti. – rekla je dramaturginja Jelena Kovačić koja je s ravnateljem Drame Ivicom Buljanom moderirala cijelim projektom.

Ideja je počivala na želji da se publici, koja dolazi na predstave Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, a koju zanima kako nastaju predstave, u ovoj godini čitanja približi čitanje dramskih tekstova.

– Tradicija čitanja drama koja se nekada njegovala nažalost svedena je samo na lektiru i jako mali broj drama i ta se lijepa navika izgubila. Stoga smo i pokrenuli jednu vrstu otvorenog čitanja gdje smo nakon dugog razmišljanja o Krleži izabrali upravo Kraljevo koje je bogato značenjima, u isto vrijeme  locirano u Zagreb na početku 20 stoljeća… Svi Krležini motivi su sabrani u sebi, a tekst je suvremen, izvodi se i danas te ima bezvremenske konotacije, a može se iščitati i politički i društveni položaj Zagreba iz tog vremena. – ispričao je Buljan dodavši kako su se trudili čitanju dati apsolutnu slobodu, odbaciti stereotipe koji se uče u školama te odgonetnuti koje su nam asocijacije na filmove, poeziju, predstave.

Dramaturginja Jelena Kovačić rekla je kako je ovakva vrsta radionice čitanja Krleže bilo zapravo čitanje naše suvremenosti te kako je radionica pokazala da je uključivanje publike u kazališne aktivnosti inspirativno i dragocjeno za sve sudionike te samom kazalištu daje jednu novu, posebnu dinamiku.

– Jako sam zadovoljna s radionicom i zahvalna sudionicama radionice na svim diskusijama koje smo otvorili. Krležino Kraljevo odvelo nas je u mnoge teme i otvorilo mnoga pitanja i kazališna i društvena i politička, ali i ona vrlo intimna i osobna. – rekla je Jelena.

FOTO: MAJA ČIRJAK/STUDENTSKI.HR