Riječani opravdano oduševljeni baroknom operom „Didona i Eneja”

Opera u tri čina, utemeljena na Vergilijevom epu „Eneida”, oduševila je publiku na posljednjoj premijeri u HNK Ivana pl. Zajca.

Premijera barokne opere Didona i Eneja naišla je na odobrenje i na mnoge pozitivne komentare nakon što je premijerno izvedena u subotu, 17. veljače. Ogroman uspjeh djela u tri čina engleskog skladatelja Henryja Purcella pokazatelj je kako riječka publika žudi za novim i neuobičajenim sadržajem koji joj i pruža intendant Marin Blažević. Gledatelji su uz dugotrajni pljesak pozivali glumce da se vrate na pozornicu i na taj način pokazali svoje oduševljenje.

Opera se temelji na Vergilijevom epu Eneida te prikazuje ljubavnu priču kraljice Kartage Didone i trojanskog princa Eneje. Mlada finska redateljica Mirva Koivukangas odabire drugačiju putanju te u središtu njene pozornosti nije ljubavna priča, već samo Didonino zaljubljivanje. Mlada kraljica opterećena je brigama te su ju moć, autoritet i odgovornost potpuno preuzeli, a posljedica toga stvaranje je vlastitih okova. Nakon što se zaljubila u trojanskog princa, Didona mu ne može priznati svoju ljubav i to zbog straha. Strah od gubitka ili njegovih nečasnih namjera (ako sklopi brak s njom, može ojačati svoje kraljevstvo) sprječavaju je da mu se preda u potpunosti.

Na samom početku, Didona je zaljubljena, no muzika ne odgovara tom osjećaju. Izvedba kojom ravna dirigent Tomislav Fačini prikazuje psihološki aspekt ove barokne opere. Upravo zato što je zaljubljena, muzika nije vesela i optimistična, zbog strahova s kojima se susreće. No, zatvorena je u kavezu koji si je sama stvorila te joj se počinju miješati mašta i stvarnost.

Naposljetku, mlada kraljica priznaje svoje osjećaje junaku koji je ljubi te mu se prepušta. No, spletom okolnosti idući dan Eneja je prisiljen napustiti obale njene zemlje te je ostaviti. Nakon što je objavio svoj odlazak, poželio je promijeniti odluku, no ona ga više nije željela prihvatiti natrag. Tvrdoglava kraljica dočekala je sudbinu kakvu si je i sama zacrtala.

Jedne noći milovana, a druge napuštena, pjeva Ivana Srbljan, koja je izuzetno dobro i vjerodostojno odglumila ulogu nesigurne kraljice Kartage obilježene strahovima. Zahvaljući maestralnoj izvedbi mlade glumice i pjevačice, pojedinac se može u potpunosti uživjeti u samu operu i gotovo doživjeti katarzu, tj. pročišćenje za kojim je žudio Aristotel.

Uz zbor i orkestar Opere HNK Ivana pl. Zajca, solisti su bili Marko Fortunato kao Eneja, Sonja Runje kao Čarobnica, Morana Pleše kao Belinda i kao Prva vještica, Ana Majdak kao Druga žena, Iskra Stanojević kao Druga vještica, Franko Klisović kao Duh, Saša Matovina kao Prvi mornar. Svoju prvu scenografiju ostvarila je Paola Lugarić, kostimografkinja je Manuela Paladin Šabanović, za scenski pokret bio je zadužen Osku Heiskanen, svjetlo je oblikovao Dalibor Fugošić. Koncertni majstor je Anton Kyrylov, a zborovoditeljica Nicoletta Olivieri.

Reprize su na programu 21. i 23. veljače u 19 sati.