Recenzija knjige „Dan nakon jučer“

Jadranka Kosor snažno, britko i emotivno o političkom i privatnom životu

Iako ova knjiga lako može obeshrabriti ljude, posebice žene da se bave politikom, može i poslužiti kao priručnik naslova „Kako se baviti politikom i ostati čovjek“.

U petoj knjizi Jadranke Kosor Dan nakon jučer u izdanju Naklade Ljevak na jednome mjestu su okupljeni njezini čitani tekstovi s bloga i kolumne pisane za slovenski Dnevnik u razdoblju od 2015. do 2017. godine Piše o različitim temama od svakodnevnih političkih situacija, položaja političarki, braniteljima, Vukovaru do onih koje govore o njenom vlastitom životu poslije politike, koji začudo nije gotov. Knjiga je predstavljena u Europskom domu u Zagrebu, o čemu više možete pročitati na poveznici.

"Autoironije i priznavanje vlastite pogreške"

Iz samog naslova se vidi da autorica ne bježi od vlastitih pogrešaka, ali nije ju strah ni prozvati druge zbog njihovih pogrešaka (ili gluposti). Netko tko stoji i promatra hrvatsku političku scenu, koje više nije dio, znajući što se događalo iza kulisa i samo naslućujući što se tamo trenutačno događa, još uvijek pokušava pomoći publici. Svaki vlastiti politički stav koji iznosi potkrepljen je iskustvima običnih, malih ljudi koje se potrudila upoznati i razumijeti.

"Časne i nečasne"

Dan nakon jučer je snažno žensko pismo. Napisana britko, s fokusom na detalje i s emotivnim osvrtom na temu potvrđuje da je politika još uvijek dio nje, iako autorica nije više dio politike. Progovara o položaju žena u politici i o preprekama koje pred sebe i svoje kolegice stavljaju najčešće same žene na visokim pozicijama, te o dvostrukim mjerilima koja vrijede za žene na vodećim pozicijama. Jadranka Kosor nam daje ili bolje rečeno dopušta nam uvid u svoj privatni život i svoje emocije, nešto što joj možda nije bilo dopušteno kada je bila "na vrhu", ali što nam sada, kada je "obični čovjek" daje novu sliku o njoj.

"Danas si cvijet, sutra si uvela ruža"​

Najmoćnija žena u povijesti hrvatske politike nije bila najuspješnija političarka, niti je uspjela ostati političarka, ali nije izgubila svoj stav. Svojim kolumnama i komentarima stvara sliku hrvatske politike koja će ostati dio povijesti, a samim time odbija biti zaboravljena. Na trenutke je brutalno iskrena (tvrdi da Djed Mraz nije stvarna osoba), ali bez imalo osvetoljubivosti, možda jedino s malom primjesom ogorčenosti što nije u mogućnosti poduzeti nešto, jasno iznosi svoje mišljenje i zauzima čvrste stavove, što je po njoj nešto što neki političari nisu trenutačno sposobni učiniti.

– Stav se ne usuglašava ni s kim, stav je osobno ili zajedničko stranačko viđenje problema ili ideje. Stav se ne dobiva u nasljeđe, stav se ne kompilira, stav nas razlikuje od drugih ljudi, a ljude od krpa i zakrpa. Zbog stava se stradava, zbog stava su ljudi umirali, trpjeli i gubili. Ljudi koji odgovaraju za državu moraju imati stav o svemu. U Hrvatskoj, po novom, ni o čemu. –

Preporuka

Preporučujemo knjigu svim mladim ljudima koji žele saznati više o politici, onoj javnoj, ali i onoj skrivenoj od očiju javnosti. Iako ova knjiga lako može obeshrabriti ljude, posebice žene da se bave politikom, može i poslužiti kao priručnik naslova Kako se baviti politikom i ostati čovjek. Knjiga je namijenjena i aktualnim akterima političkog života, a ako smatraju da ne mogu naučiti ništa iz savjeta i pogreški dosad najmoćnije političarke u Hrvatskoj, preporučujemo da prvo pročitaju knjigu Dobar dan, kako ste? od iste autorice.