LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Praizvedba

Balet „Opasne veze”, nastao po skandaloznom romanu, prvi put u zagrebačkom HNK-u

– Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i stoljećima zabranjivana, a kojoj je glava tema ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost. – rekao je Madia.

– Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i stoljećima zabranjivana, a kojoj je glava tema ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost. – rekao je Madia.

Praizvedba baleta Opasne veze, temeljenog na glasovitu epistolarnome romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa iz 18. stoljeća, izvest će se 24. ožujka u 17 sati u Hrvatskome narodnom kazalištu, u Zagrebu. Ovo poznato djelo francuskog libertinskog stila doživjelo je mnoge kazališne verzije te televizijske i filmske ekranizacije. 

Koreografiju, režiju, oblikovanje svjetla, dramaturgiju (uz Annegret Gertz) te kostimografiju (uz Domenica Franchija koji je ujedno i scenograf) potpisuje Giorgio Madia, zagrebačkoj publici poznat po iznimno uspješnom baletu Petar Pan hrvatskoga skladatelja i libretista Brune Bjelinskoga. Poznat je diljem Europe po svojim cjelovečernjim baletima naglašene napetosti, uzbuđenja te aluzija, nastalim prema različitim književnim predlošcima.

U svojem baletnom djelu istražit će okrutne ljubavne intrige vikonta de Valmonta i Markize de Merteuil, dvoje francuskih aristokrata opčinjenih borbom volje, ljubavnih želja i seksualnih osvajanja.

– Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i stoljećima zabranjivana, a kojoj je glava tema ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost. U vrlo uzbudljivoj, ali i vrlo zahtjevnoj seriji virtuoznih remek-djela Josepha Haydna, postavio sam komadić 18. stoljeća u kojemu perike i krinoline skrivaju fasadu dekadentne predrevolucionarne aristokracije. – rekao je Madia istaknuvši kako mu je veliki izazov prenositi priču bez upotrebe riječi.

Dodao je:

– Potraga za pravim skladateljem, odabir i uređivanje glazbenog materijala prema scenskim prizorima, mjesecima su okupirali moje misli. Odlučio sam ostati u razdoblju romana odabirom simfonija, kvarteta i uvertira njegova suvremenika Josepha Haydna. Zamršene pripovjedne i paralelne radnje od plesača zahtijevaju pun angažman i glumačku vještinu koji predstavu čine iznimno uzbudljivom i već sad sam ponosan na njih.

U predstavi nastupaju: Natalia Kosovac / Edina Pličanić / Lucija Radić (Markiza de Merteuil), Tomislav Petranović / Guilherme Gameiro Alves (Vikont  de Valmont), Takuya Sumitomo / Kornel Palinko (Azolan, vikontov majordom), Iva Vitić Gameiro / Miruna Miciu (Gospođa de Tourvel) te ostali solisti i članovi ansambla Baleta HNK-a. Dirigent je Dian Tchobanov, koji je ravnao mnogim opernim, baletnim i koncertnim izvedbama diljem svijeta, a od 2017. stalni je dirigent Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Baletni su majstori Mihaela Devald, Milka Hribar Bartolović i Pavla Pećušak.

Ovo legendarno remek-djelo francuske književnosti, koja je poznata po dobro smišljenoj provokaciji, nesumnjivo će u baletnoj izvedbi oduševiti publiku dočaravajući veličanstvenost aristokratskih igara zavođenja.                

FOTO: MARA BRATOŠ