LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Nacionalni plan sigurnosti cestovnog prometa

Ukida se dozvoljenih 0,5 promila, uvodi biciklistički ispit i prestaje tolerirati prekoračenje brzine od 10 %?

S primjenom Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa 2020. - 2030. mogle bi nastupiti izmjene u prometu u čak 13 područja u koja ulaze i alkohol, brzina, pješaci, biciklisti, itd.

S primjenom Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa 2020. - 2030. mogle bi nastupiti izmjene u prometu u čak 13 područja u koja ulaze i alkohol, brzina, pješaci, biciklisti, itd.

Završilo je javno savjetovanje o novom Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske od 2020. do 2030. godine. Ovim planom trebale bi nastupiti izmjene u čak 13 područja kako bi se na koncu postigla veća sigurnost u prometu, a uglavnom se odnose na alkohol, brzinu upravljanja vozilom, pješake i bicikliste te ostale uzročnike prometnih nesreća, piše Večernji list.

Alkohol

Kako prenosi Večernji list, novim planom ukinula bi se trenutna regulativa prema kojoj je dozovoljeno upravljati vozilom s 0,5 promila alkohola u krvi, osim ako se radi o profesionalim ili mladim vozačima. Ovdje bi u pomoć mogao priskočiti takozvani sustav Alchohol Interlock koji bi se ugrađivao u vozila osoba koje su više puta uhvaćene u vožnji u alkoholiziranom stanju.

Biciklisti i pješaci

Također, Nacionalnim planom predviđeno je educiranje biciklista i pješaka. Primjerice, provodili bi se biciklistički ispiti za koje bi bili nadležni HAK, MUP i AZOO, dok bi za edukaciju pješaka bili odgovorni MZO, HAK i JLS.

Pješaci su, prema statisici objavljenoj u Nacionalnom planu, sudjelovali u 19 % teških prometnih nesreća, jednak postotak njih bio je maloljetan. U 18 % teških prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, upravo su oni bili krivi zbog nesreće. 

Prema statistici koja se iznosi u Nacionalnom planu, biciklisti su sudjelovali u 5 % teških prometnih nesreća koje su imale smrtni ishod. U 62 % teških prometnih nesreća s biciklistima, oni su bili krivi, a u čak 16 % takvih nesreća sudjelovale su maloljetne osobe. Problem je i što 83 % biciklista koji su uzrokovali prometnu nesreću nisu koristili sigurnosnu kacigu, od čega četvrtinu čine osobe koje imaju 25 godina ili manje.

Prekoračenje brzine

Što se tiče prekoračenja brzine, u Nacionalnom planu navodi se da bi na području Zakonske regulative trebalo revidirati toleranciju uređaja za mjerenje brzine te je svesti na minimalno moguću. Podsjećamo, trenutno se tolerira 10 km/h za brzinu od 100 km/h, odnosno 10 % za brzine veće od te.

Udruga Sigurnost u prometu kritizirala je novi plan jer je donesen bez analize učinaka prošlog plana. Problem je što se ne navodi osnivanje Agencije za sigurnost cestovnog prometa, što je prethodno bilo planirano i nije ostvareno. Također, prema pisanju Večernjeg lista, iz MUP-a su odgovorili da je u izradi novog plana konzultiran širok krug stručnjaka i da se tako došlo do spoznaje da je za sadašnje prilike najbolje za nositelja provođenja plana imenovati MUP, a ne ad hoc osnivati novo tijelo. 

Mladi vozači krivi su za gotovo svaku četvrtu tešku prometnu nesreću kojoj je uzrok neprilagođena brzina. Od ukupnog broja vozača koji se voze bez sigurnosnog pojasa, oni čine 28 %. Također, svaki peti vozač motocikla i mopeda koji je uzrokovao tešku prometnu nesreću (21 %) ujedno je mladi vozač.

Detaljnije o izmjenama moguće je pronaći u Nacionalnom planu dostupnom na poveznici.
FOTO: PIXABAY