LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Statistički podaci

Turbulentna školska godina rezultirala velikim brojem odlikaša i superodlikaša

S odličnim uspjehom prošle je školske godine prošlo više od 200 000 djece, a značajan skok vidi se i u broju učenika koji su imali prosjek 5,0.

S odličnim uspjehom prošle je školske godine prošlo više od 200 000 djece, a značajan skok vidi se i u broju učenika koji su imali prosjek 5,0.

U školskoj godini 2019/2020. s odličnim uspjehom školu je završila gotovo polovica svih učenika osnovnih i srednjih škola, odnosno, njih 213 255 ako ćemo govoriti u brojkama, piše Jutarnji list.

S prosjekom 5,0 značajan je skok od 30% zabilježen u zagrebačkim školama, a ako to prikazujemo u brojkama, čak 23 306 od 95 385 učenika imalo je prosjek 5,0. Iza Grada Zagreba dolaze Zagrebačka i Varaždinska županija, a Splitsko-dalmatinska županija po ovom je kriteriju, primjerice, tek na 16. mjestu iako je druga po broju učenika.

Značajan pad u postotku broja učenika koji s prošli s odličnim uspjehom ili imali prosjek 5,0 drastično se smanjuje dolaskom u srednju školu pa je, kako prenosi Jutarnji list, prošle godine s odličnim uspjehom prošlo 6489, odnosno s 5,0 njih 596. Ipak, kada su u pitanju maturanti, broj odlikaša ponovno skače i iznosi 9288 prema prošlogodišnjim rezultatima.
– Nije realno da u razrednoj nastavi sva djeca prolaze s odličnim, da u jednom razredu od 18 učenika njih 17 prolazi s pet, a petnaest ima prosjek 5,0. To je rezultat 90 posto pritiska roditelja i deset posto pritiska viših savjetnika i inspektora koji dolaze u nadzor po podnesenim prijavama. Učitelji više ne smiju u dnevnik napisati nijednu negaciju za učenika poput ne zna izračunati koliko je 2+2 jer vam odmah dolazi inspekcija i izriba vas što ste povrijedili učenikove osjećaje. Mnogo učitelja radije ide linijom manjeg otpora i poklanja ocjene. – rekla je učiteljica s 33 godine radnog staža za Jutarnji list.
Ono je za što se zalažu stručnjaci uvođenje drugačijeg sustava vrednovanja za upis u srednje škole kako se učenici ne bi primarno upisivali samo na temelju prosjeka ocjena iz osnovnih škola. Velik je problem osuđivanje učenika na temelju prosjeka ocjena pa se tako nerijetko one koji prolaze s vrlo dobrim prosjekom smatra manje vrijednima i slično, iako neki drugi učenici odličan uspjeh možda ostvaruju na temelju poklonjenih ocjena.

Mislite li vi da je potrebno drugačije vrednovati uspjeh učenika? Recite nam u komentaru!
FOTO: UNSPLASH