UČIM O NOVCU, UČIM O MEDIJIMA
Sa školarcima u Ravnoj Gori razgovarali smo o stereotipima, predrasudama i idealima ljepote u medijima
Tijekom radionice, učenici su imali priliku zaključiti da stereotipi nisu uvijek točni te da su često pogrešni i nepravedni. Primjerice, složili su se da pripadnici manjina nisu nužno kriminalci, iako se stereotipno tako često prikazuju u medijima, a došli su i do zaključka da prikazi muškaraca i žena u medijima nisu uvijek točni i da su često nepravedni.
Tijekom radionice, učenici su imali priliku zaključiti da stereotipi nisu uvijek točni te da su često pogrešni i nepravedni. Primjerice, složili su se da pripadnici manjina nisu nužno kriminalci, iako se stereotipno tako često prikazuju u medijima, a došli su i do zaključka da prikazi muškaraca i žena u medijima nisu uvijek točni i da su često nepravedni.
Udruga Centar za razvoj mladih s Osnovnom školom Dr. Branimira Markovića u Ravnoj Gori, udrugom Ženska soba – Centar za seksualna prava i Institutom za stručno usavršavanje mladih (ISUM) krenula je s realizacijom projekta pod nazivom Učim o novcu, učim o medijima.
Aktivnosti u projektu usmjerene su financijskom i medijskom opismenjivanju učenika 3. i 4. razreda osnovne škole, a nakon priče o financijama i angažmana članova iz Ekonomske klinike, učenici Osnovne škole Dr. Branimira Markovića iz Ravne Gore ovaj mjesec imali su priliku učiti o medijskoj pismenosti. Teme su bile raznolike, a jedna od bitnih tema bili su i stereotipi i predrasude koji su nerijetko rezultat učenja medija.
Radionica o stereotipima i idealima ljepote održana s ciljem poticanja kritičkog razmišljanja kod učenika, a učenici su bili pozvani da razgovaraju o stereotipima i idealima ljepote kojima su izloženi te da razmisle o tome kako takvi stereotipi mogu utjecati na njihove stavove i ponašanje.
Tijekom radionice, učenici su imali priliku zaključiti da stereotipi nisu uvijek točni te da su često pogrešni i nepravedni. Primjerice, složili su se da pripadnici manjina nisu nužno kriminalci, iako se stereotipno tako često prikazuju u medijima, a došli su i do zaključka da prikazi muškaraca i žena u medijima nisu uvijek točni i da su često nepravedni.
Kako bi učenici bolje razumjeli utjecaj medija na našu percepciju ljepote, tijekom radionice su igrom razgovarali o svojim idolima te su bili pozvani na razmišljanje o tome jesu li oni u privatnom životu zapravo takvi kakvima ih vide oni kao konzumenti medija. Osim toga, razgovaralo se i o lutki Barbie, koja je jedan od najčešćih primjera nametanja ideala ljepota u medijima. Znanstvenici su potvrdili da bi Barbie da je živa osoba morala hodati četveronoške zbog svojih malih stopala, a ne bi mogla primjerice ni glavu držati uspravnom zbog malog vrata. Učenici su se složili da je to nerealno i da bi ljudi trebali cijeniti različitosti u izgledu i ponašanju.
Kroz radionicu, dobili su uvid u važnost kritičkog razmišljanja kada pregledavaju medije i bili su pozvani na razmišljanje o različitim pogledima na svijet. Ova radionica je na kraju dana, osim što je pokazala što je medijska pismenost u praksi, bila i korak u borbi protiv stereotipa i promicanju prihvaćanja različitosti kao vrijednosti.
Projekt „Učim o novcu, učim o medijima” provodi Centar za razvoj mladih u partnerstvu s Osnovnom školom Dr. Branimira Markovića Ravna Gora, Ženskom sobom i Institutom za stručno usavršavanje mladih, uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Za ovaj sadržaj odgovoran je isključivo Centar za razvoj mladih.
Aktivnosti u projektu usmjerene su financijskom i medijskom opismenjivanju učenika 3. i 4. razreda osnovne škole, a nakon priče o financijama i angažmana članova iz Ekonomske klinike, učenici Osnovne škole Dr. Branimira Markovića iz Ravne Gore ovaj mjesec imali su priliku učiti o medijskoj pismenosti. Teme su bile raznolike, a jedna od bitnih tema bili su i stereotipi i predrasude koji su nerijetko rezultat učenja medija.
Radionica o stereotipima i idealima ljepote održana s ciljem poticanja kritičkog razmišljanja kod učenika, a učenici su bili pozvani da razgovaraju o stereotipima i idealima ljepote kojima su izloženi te da razmisle o tome kako takvi stereotipi mogu utjecati na njihove stavove i ponašanje.
Tijekom radionice, učenici su imali priliku zaključiti da stereotipi nisu uvijek točni te da su često pogrešni i nepravedni. Primjerice, složili su se da pripadnici manjina nisu nužno kriminalci, iako se stereotipno tako često prikazuju u medijima, a došli su i do zaključka da prikazi muškaraca i žena u medijima nisu uvijek točni i da su često nepravedni.
Kako bi učenici bolje razumjeli utjecaj medija na našu percepciju ljepote, tijekom radionice su igrom razgovarali o svojim idolima te su bili pozvani na razmišljanje o tome jesu li oni u privatnom životu zapravo takvi kakvima ih vide oni kao konzumenti medija. Osim toga, razgovaralo se i o lutki Barbie, koja je jedan od najčešćih primjera nametanja ideala ljepota u medijima. Znanstvenici su potvrdili da bi Barbie da je živa osoba morala hodati četveronoške zbog svojih malih stopala, a ne bi mogla primjerice ni glavu držati uspravnom zbog malog vrata. Učenici su se složili da je to nerealno i da bi ljudi trebali cijeniti različitosti u izgledu i ponašanju.
Kroz radionicu, dobili su uvid u važnost kritičkog razmišljanja kada pregledavaju medije i bili su pozvani na razmišljanje o različitim pogledima na svijet. Ova radionica je na kraju dana, osim što je pokazala što je medijska pismenost u praksi, bila i korak u borbi protiv stereotipa i promicanju prihvaćanja različitosti kao vrijednosti.
Projekt „Učim o novcu, učim o medijima” provodi Centar za razvoj mladih u partnerstvu s Osnovnom školom Dr. Branimira Markovića Ravna Gora, Ženskom sobom i Institutom za stručno usavršavanje mladih, uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Za ovaj sadržaj odgovoran je isključivo Centar za razvoj mladih.
OZNAKE:
FOTO:
STUDENTSKI.HR VIA CANVA