Dani medijske pismenosti
Razotkrijte izazove digitalne stvarnosti kroz film na natječaju za mlade
Prijavom na natječaj, mladi mogu pokazati svoje viđenje svijeta medija i digitalnih informacija, te potaknuti širu raspravu o tome kako se nositi s lažnim vijestima i dezinformacijama.

Prijavom na natječaj, mladi mogu pokazati svoje viđenje svijeta medija i digitalnih informacija, te potaknuti širu raspravu o tome kako se nositi s lažnim vijestima i dezinformacijama.
Osmi Dani medijske pismenosti održat će se od 7. do 13. travnja 2025. godine, uz brojne aktivnosti koje će se provoditi i u tjednima prije i poslije glavnog događanja. Projekt, kojeg provode Agencija za elektroničke medije i UNICEF-ov ured za Hrvatsku, svake godine okuplja različite društvene dionike i ima za cilj educirati djecu, mlade i odrasle o važnosti odgovornog korištenja digitalnih medija.
Ove godine, fokus će biti na osvještavanju djece i mladih o digitalnom otisku koji ostavljaju putem svojih objava na internetu i društvenim mrežama. Osim toga, naglasak će biti i na edukaciji o dezinformacijama, kao i na važnosti provjere informacija prije nego što ih podijelimo ili povjerujemo u njih.
U projekt se mogu uključiti sve odgojno-obrazovne ustanove, knjižnice, kina, mediji, udruge i drugi društveni dionici, koji žele organizirati predavanja, radionice, okrugle stolove, filmske projekcije i druge aktivnosti, bilo uživo ili putem interneta. Aktivnosti koje organizatori prijave putem obrasca bit će uključene u službeni raspored događanja.
Dani medijske pismenosti do sada su okupili više od 137 tisuća sudionika i organizirano je više od 2500 događanja diljem Hrvatske. U sklopu projekta objavljeno je više od 70 obrazovnih materijala, uključujući brošure, videolekcije i digitalne kvizove. Ti materijali koriste se za medijsko obrazovanje u obiteljima, vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama.
Filmski natječaj „Je li ovo stvarno?"
Uz ove aktivnosti, Agencija za elektroničke medije i UNICEF svake godine organiziraju i filmski natječaj za osnovnoškolce i srednjoškolce. Tema ovogodišnjeg natječaja je „Je li ovo stvarno?" i otvorena je do 15. travnja 2025. godine. Prijavom na natječaj, mladi mogu pokazati svoje viđenje svijeta medija i digitalnih informacija, te potaknuti širu raspravu o tome kako se nositi s lažnim vijestima i dezinformacijama.
Natječaj ima za cilj potaknuti osnovnoškolce i srednjoškolce na kritičko promišljanje o sadržajima koje svakodnevno susreću u medijima, osobito na internetu i društvenim mrežama. Tema natječaja fokusira se na prepoznavanje lažnih vijesti, dezinformacija, manipulacija s fotografijama i videima, internetskih prevara, lažnih profila i oglasa, te nerealnih prikaza ljepote i načina života.
Mladi autori mogu prijaviti filmove u različitim formatima, uključujući igrane, dokumentarne, animirane, eksperimentalne i hibridne filmove, kao i TV reportaže, videospotove i druge videoradove, u trajanju do 3 minute. Važno je naglasiti da filmovi ne smiju biti prezentacije, niti radovi u potpunosti stvoreni pomoću alata generativne umjetne inteligencije. Filmove je potrebno prijaviti putem online obrasca, a rok za prijavu je 15. travnja 2025. godine do 12 sati.
Najbolji radovi bit će odabrani u dvije kategorije – osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj. Prva nagrada za pobjednike u svakoj kategoriji bit će edukacija u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, koja uključuje sudjelovanje na Ljetnoj filmskoj radionici za djecu i mlade ili na Školi medijske kulture „Dr. Ante Peterlić”.
Odabrani filmovi bit će korišteni u edukacijske svrhe i za promociju Dana medijske pismenosti te medijske i filmske pismenosti općenito. Tako će biti prikazivani na različitim platformama i događanjima, čime će mladi autori imati priliku svojim radovima doprinositi širem društvenom obrazovanju o važnosti kritičkog pristupa medijima.
OZNAKE:
IZVOR:
MEDIJSKA PISMENOST
FOTO:
FREEPIK / ILUSTRACIJA