LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Intervju s Davorom Bobićem

Osječki profesor dobitnik Porina u kategoriji Najbolja skladba klasične glazbe

Razgovarali smo s red. prof. art. Davorom Bobićem koji je ove godine osvojio Porin u kategoriji Najbolja skladba klasične glazbe.

Razgovarali smo s red. prof. art. Davorom Bobićem koji je ove godine osvojio Porin u kategoriji Najbolja skladba klasične glazbe.

Davor Bobić jedan je od utjecajnijih glazbenika suvremenog hrvatskog glazbenog života. Tijekom svoga života bio je puno puta nagrađivan, a ove je godina dobio svoju 16. nagradu – Porin u kategoriji Najbolja skladba klasične glazbe. Svoje školovanje započinje u Varaždinu gdje je završio osnovnu i srednju školu. Ostatak obrazovanja provodi u Kijevu gdje je diplomirao harmoniku, kompoziciju i teoriju glazbe na Konzervatoriju P.I. Čajkovski.

Svoju pedagošku karijeru je započeo nakon studija u varaždinskoj Glazbenoj školi, a nastavio je na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje je 2009. godine imenovan prodekanom za znanost i umjetnost. Svojim radom i trudom svakodnevno pridonosi Akademiji, a ona je zahvaljujući njemu danas bogatija izborom glazbenih studijskih programa.

Odlučili smo razgovarati s profesorom, a za početak smo ga pitali koliko mu znači nagrada Porin:

– Znači mi stvarno jako puno jer ju prije svega dodjeljuje struka, odnosno to je izbor kolega. Bio sam nominiran u dvije najprestižnije kategorije, za Album godine klasične glazbe te Najbolju skladbu klasične glazbe. Posebno sam sretan jer je to prvi autorski album koji sam izdao zahvaljujući izdavačkoj kući Cantus nakon pune 23 godine. Izbor izvođača na albumu jamčio je prije svega kvalitetu, no, iskreno, nisam bio baš 100% uvjeren da ću biti nagrađen. Zato je ovo za mene uistinu veliko priznanje i daljnji poticaj za stvaranje novih glazbenih djela.

Svoju prvu nagradu dobio je 1993. godine kao jedan od najboljih studenata na uglednom Državom konzervatoriju P.I. Čajkovski u Kijevu:

– To je bila Nagrada Ministarstva obrazovanja Ukrajine u rangu s današnjom Rektorovom nagradom. Ponosim se njome, ali kao i svim ostalim nagradama od kojih mi je teško neku posebno izdvojiti jer sve su one važne s obzirom da je svaka vezana uz određeni dio života i period kontinuiranog stvaralačkog rada.

Glazbom se počeo baviti u svojoj trinaestoj godini i tada mu se prvi put javila misao kako bi jednoga dana htio biti skladatelj. Ključnu ulogu u njegovom usmjeravanju imali su učitelji:

– Trenutak kada sam to odlučio i danas mi je neobjašnjiv. Vjerojatno se radi o duhovnoj stvarnosti. Tada sam bio tek prosječan učenik u školi iako sam pokazivao određen glazbeni talent. Kako dolazim iz obitelji u kojoj je otac priznati varaždinski slikar, a cijelu mladost bio sam okružen umjetnicima, likovnim kritičarima, Varaždinskim baroknim večerima, tradicijom poznate Glazbene škole, očito da je i okolina imala presudan utjecaj na moj izbor. No, svakako, možda i ključnu ulogu odigrali su moji sjajni učitelji. Pravi učitelji neprocjenjivo znače u tom periodu života. 

Profesor tvrdi kako hrvatski obrazovni sustav može stvoriti prave glazbenike. To prvenstveno ovisi o odnosu studenta prema radu, ali i odnosu predmetnog nastavnika i studenta. Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku u zadnje vrijeme poseban naglasak stavlja na izobrazbu za glazbenika tamburaša.

– Puno je primjera uspješnih glazbenika iz prijašnjeg sustava, ali dobrih rezultata ima i sada, poglavito oni dolaze iz redova pijanista, gudača, pjevača ali i puhača te udaraljkaša. Mi na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku posebno veliki naglasak dajemo u zadnje vrijeme na educiranje akademskih glazbenika tamburaša.

Za kraj, profesor je istaknuo da Hrvatska ima dobar glazbeni sustav te nudi visoko obrazovanje glazbenicima.

FOTO: FACEBOOK / AKADEMIJA ZA UMJETNOST I KULTURU