Međunarodni dan osoba s invaliditetom obilježen diljem Hrvatske
Postizanje jednakosti u ostvarivanju prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu glavni je cilj ovog dana.
Postizanje jednakosti u ostvarivanju prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu glavni je cilj ovog dana.
Međunarodni dan osoba s invaliditetom jučer, 3. prosinca obilježen je u gradovima diljem Hrvatske. Prvi put je obilježen 1922. godine, odlukom Ujedinjenih naroda, a cilj obilježavanja je postizanje jednakosti u ostvarivanju prava i sudjelovanju osoba s invaliditetom u društvu.
„Kako bi pridonijela izjednačavanju osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju u svim segmentima svakodnevnog života, Vlada Republike Hrvatske provodi niz zakonodavnih aktivnosti, uključujući Zakon o rodiljnim i roditeljskim potporama (1. siječnja 2023.), Zakon o osobnoj asistenciji (1. srpnja 2023.) te Zakon o inkluzivnom dodatku (1. siječnja 2024.).“ – stoji u objavi Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike.
VEZANO: Priprema li fakultet mlade osobe s invaliditetom za izazove koji ih očekuju na tržištu rada?
Ovaj dan svečano je obilježen i u Đurđevcu, odnosno u Udruzi Mali princ gdje se u sklopu svečanosti održala izložba i završna konferencija projekta „Zajedno kreativni“. Kroz projekt se održao niz kreativnih radionica za osobe s invaliditetom i one bez njega, a trajao je godinu dana, piše Prigorski.hr
Grad Zagreb je povodom obilježavanja istaknuo aktivnosti koje se provode za unaprjeđenje unaprjeđenije kvalitete života djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, koje čine nešto više od 15 posto ukupnog stanovništva grada.
„Značajnu potporu procesu obrazovanja i pripremi za tržište rada predstavlja 136 stipendija za učenike i studente s invaliditetom.“ – stoji na stranici Grada.
Osim toga, tijekom protekle 2022. godine, usvojena je peta po redu Zagrebačka strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom (2022 -2025.) koja je osmišljena u suradnji s organizacijama osoba s invaliditetom.
Usmjerena je na inkluziju djece s teškoćama u razvoju u redovni odgojni i obrazovni sustav, kao zapošljavanje stručnjaka, komunikacijskih posrednika i pomoćnika u nastavi.