Hrvatski učenici su iznad prosjeka - evo i zašto!
U usporedbi s prethodnim ciklusom istraživanja 2016., hrvatski osmaši zadržali su isti broj bodova, čime nisu doživjeli ni povećanje ni smanjenje u građanskom znanju.
U usporedbi s prethodnim ciklusom istraživanja 2016., hrvatski osmaši zadržali su isti broj bodova, čime nisu doživjeli ni povećanje ni smanjenje u građanskom znanju.
Hrvatski osmaši postigli su iznimne rezultate u Međunarodnom istraživanju građanskog odgoja i obrazovanja (ICCS) 2022., prema podacima Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO). S osvojenih 531 boda, Hrvatska se plasirala na visoko peto mjesto među 20 zemalja sudionica, piše Hina.
Hrvatska u top 5
VEZANO: Učenici pokazali izuzetan interes za ove inače omražene predmete
Ravnatelj NCVVO-a, Vinko Filipović, istaknuo je da su ovi rezultati jasna potvrda da međupredmetna integriranost građanskog odgoja donosi pozitivne rezultate u hrvatskim školama. Unatoč dugotrajnim tvrdnjama da građanski odgoj nije dovoljno zastupljen, Filipović naglašava da peto mjesto među zemljama poput Norveške, Italije i Francuske ukazuje na zavidnu razinu kompetencija hrvatskih učenika.
Isti broj bodova kao 2016.
U usporedbi s prethodnim ciklusom istraživanja 2016., hrvatski osmaši zadržali su isti broj bodova, čime nisu doživjeli ni povećanje ni smanjenje u građanskom znanju. S obzirom na globalni trend smanjenja rezultata, ova konstantnost rezultata u Hrvatskoj ukazuje na kvalitetu obrazovnog sustava.
Zanimljivo je istaknuti da su djevojčice postigle statistički značajno više rezultate od dječaka u oba ciklusa ispitivanja. Razlika između spolova povećala se za šest bodova, s čime su djevojčice zadržale prednost u građanskom odgoju.
VEZANO: Nije dobrodošao: Pernara učenici gađali jajima
Istraživanje ICCS provedeno je u proljeće 2022., a sudjelovalo je 2776 učenika osmih razreda, 2290 učitelja i 141 ravnatelj osnovnih škola. Prema rezultatima, najveći broj učenika nalazi se na visokoj razini kompetencija.
Istraživanje ICCS provodi se svakih šest godina, a rezultati pružaju uvid u obrazovne politike i prakse diljem svijeta. Hrvatska, kao članica Međunarodnog udruženja za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) od 2009., ponosno se ističe svojim mjestom među najuspješnijim zemljama u području građanskog odgoja i obrazovanja.