LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
CARNET

Hrvatska eksperimentalno uvodi umjetnu inteligenciju u osnovne i srednje škole

Ove godine, 243 nastavnika eksperimentalno provode kurikulum u školama.

Ove godine, 243 nastavnika eksperimentalno provode kurikulum u školama.

Više od 800 nastavnika, ravnatelja, znanstvenika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ovog tjedna u Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike pod nazivom „CUC2025: Od inspiracije do akcije”. Tema ovogodišnje konferencije bila je primjena umjetne inteligencije u obrazovanju, a razgovaralo se i o ravnoteži života u digitalnom dobu te održivom obrazovanju.

Sudionici su imali priliku sudjelovati u radionicama i panelima, te razmjenjivati iskustva i primjere iz učionica gdje su učenici razvijali vlastite virtualne pomoćnike, izrađivali kazališne scenarije uz pomoć AI-a ili koristili tehnologiju u ekološkim projektima.


Ove se godine uvode promjene za neke kandidate koji upisuju srednju školu


No, poseban fokus stavljen je na projekt BrAIn, koji se bavi implementacijom umjetne inteligencije u hrvatske osnovne i srednje škole. Kroz ovaj projekt, izradili su kurikulum o umjetnoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet koji omogućuju učiteljima i učenicima da se bolje upoznaju s umjetnom inteligencijom, njezinim utjecajem na svakodnevni život i etičkim izazovima.

„Prepoznajući važnost umjetne inteligencije i njezinog utjecaja na obrazovni sustav, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području umjetne inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika”, istaknuo je Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a.


Ove godine, 243 nastavnika eksperimentalno provode kurikulum u školama.

„Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o umjetnoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika”, istaknuo je Puljiz.


Istraživanje: 47 posto generacije Z smatra da im bolje savjete o karijeri daje umjetna inteligencija nego šefovi


Kurikulum omogućava učenicima da se bolje pripreme za izazove digitalnog doba.

„Učenici tako imaju priliku aktivno proučavati i kritički promišljati o novim tehnologijama, upoznati se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obilježiti njihovu budućnost“, kazao je Puljiz.


Projekt je već privukao međunarodnu pažnju.

„Uvođenjem kurikuluma o umjetnoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svijetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i utjecajem digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije već u osnovnoj školi”, istaknuo je Puljiz, pa je dodao „OECD – Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj je istaknula BrAIn kao primjer dobre prakse u svojem izvješću o budućnosti umjetne inteligencije.”


Gotovo 5 tisuća zagrebačkih učenika sudjeluje u besplatnim sportskim aktivnostima


OECD  je forum koji omogućava državama da uspoređuju i dijele politička iskustva, identificiraju najbolje prakse u suočavanju s novim izazovima te donose preporuke za bolje politike koje poboljšavaju kvalitetu života. Misija OECD-a je promicanje politika koje unaprjeđuju ekonomsko i socijalno blagostanje ljudi širom svijeta. 
IZVOR: CARNET
FOTO: FREEPIK / ILUSTRACIJA