Hrvatska eksperimentalno uvodi umjetnu inteligenciju u osnovne i srednje škole
Ove godine, 243 nastavnika eksperimentalno provode kurikulum u školama.

Ove godine, 243 nastavnika eksperimentalno provode kurikulum u školama.
Više od 800 nastavnika, ravnatelja, znanstvenika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ovog tjedna u Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike pod nazivom „CUC2025: Od inspiracije do akcije”. Tema ovogodišnje konferencije bila je primjena umjetne inteligencije u obrazovanju, a razgovaralo se i o ravnoteži života u digitalnom dobu te održivom obrazovanju.
Sudionici su imali priliku sudjelovati u radionicama i panelima, te razmjenjivati iskustva i primjere iz učionica gdje su učenici razvijali vlastite virtualne pomoćnike, izrađivali kazališne scenarije uz pomoć AI-a ili koristili tehnologiju u ekološkim projektima.
No, poseban fokus stavljen je na projekt BrAIn, koji se bavi implementacijom umjetne inteligencije u hrvatske osnovne i srednje škole. Kroz ovaj projekt, izradili su kurikulum o umjetnoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet koji omogućuju učiteljima i učenicima da se bolje upoznaju s umjetnom inteligencijom, njezinim utjecajem na svakodnevni život i etičkim izazovima.
„Prepoznajući važnost umjetne inteligencije i njezinog utjecaja na obrazovni sustav, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području umjetne inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika”, istaknuo je Hrvoje Puljiz, ravnatelj CARNET-a.
Ove godine, 243 nastavnika eksperimentalno provode kurikulum u školama.
„Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o umjetnoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika”, istaknuo je Puljiz.
Kurikulum omogućava učenicima da se bolje pripreme za izazove digitalnog doba.
„Učenici tako imaju priliku aktivno proučavati i kritički promišljati o novim tehnologijama, upoznati se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obilježiti njihovu budućnost“, kazao je Puljiz.
Projekt je već privukao međunarodnu pažnju.
„Uvođenjem kurikuluma o umjetnoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svijetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i utjecajem digitalnih tehnologija i umjetne inteligencije već u osnovnoj školi”, istaknuo je Puljiz, pa je dodao „OECD – Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj je istaknula BrAIn kao primjer dobre prakse u svojem izvješću o budućnosti umjetne inteligencije.”
OECD je forum koji omogućava državama da uspoređuju i dijele politička iskustva, identificiraju najbolje prakse u suočavanju s novim izazovima te donose preporuke za bolje politike koje poboljšavaju kvalitetu života. Misija OECD-a je promicanje politika koje unaprjeđuju ekonomsko i socijalno blagostanje ljudi širom svijeta.