Divjak se odlučila umiješati u posao MZO-a jer ministar Fuchs navodno govori neistine
Profesorica Blaženka Divjak odlučila je prokomentirati neke poteze njezinog nasljednika, sadašnjeg ministra znanosti i obrazovanja Radovana Fuchsa.
Profesorica Blaženka Divjak odlučila je prokomentirati neke poteze njezinog nasljednika, sadašnjeg ministra znanosti i obrazovanja Radovana Fuchsa.
Podsjećamo, ministar Fuchs u ponedjeljak je predstavio preporuke za organizaciju nastave u sljedećoj školskoj godini, no mnoga su pitanja još nerazjašnjena zbog čega je ministar najavio da će se dodatne informacije objaviti naknadno.
- MZO predstavio upute za organizaciju nastave u školama i boravka u vrtićima
- Nastavnici o preporukama: „Očekivali smo više od pukog spuštanja na leđa ravnatelja i škola”
- MZO otkrio kada možemo očekivati preporuke za nastavu na fakultetima
Komentar profesorice Divjak prenosimo u cijelosti:
– Kada sam predala ministarsku dužnost novom ministru, rekla sam da mu se neću miješati u posao i da ću mu dati mira kojeg ja nažalost nisam imala kada sam preuzela dužnost. Međutim, sada moram reagirati jer je ministar u intervjuu koji je objavljen na portalu SD izrekao dosta neistina koje možda proizlaze iz njegove neupućenosti.
Nije istina kako ništa nije pripremljeno za novu školsku godinu, jer je sve opisano u Akcijskome planu za provedbu nastave na daljinu koji je bio u javnom savjetovanju u lipnju i još sada stoji na mrežnim stranicama MZO-a.
U njemu piše odakle može uzeti sredstva, iz kojih smo projekta iz ESF-a prenamijenili sredstva i koje smo nove projekte osmislili – ukupno preko 400 milijuna kn. Naručena je nova oprema sredstvima EU fondova koja stiže u rujnu – preko 100.000 tableta za učenike i preko 27 000 prijenosnih računala za nastavnike.
Novi ministar je prvo javno obznanio da neće raditi Škola na Trećem niti će se pripremati video lekcije jer navodno ne treba rezervna opcija tome da će svi učenici učiti u školi. Najbliži ministrovi suradnici su jako napadali koncept, posebice mentore Škole za život koji su najvećim dijelom pripremali i koordinirali izradu materijala. Jučer su iz Ministarstva tim istim ljudima poslali pismo u kojem ih pozivaju da nastave raditi na snimanju videolekcija i Škole na Trećem. Da se razumijemo, to smatram dobrom odlukom, politikom kontinuiteta koju sam i sama zagovarala i provodila, jer je koncept bio pažljivo osmišljen i proveden najbolje što se moglo u danim okolnostima. Dakle, nije izgledno da se već snimaju Škola na Trećem (može se provjeriti s HRT-om) i videolekcije, ali sve se to stigne još pripremiti.
Na kraju, ministar kaže kako ne zna je li mu išta pripremljeno za cjelodnevnu nastavu (10-godišnju školu), a i taj dokument je objavljen na mrežnim stranicama MZO-a, i ja sam ga zajedno s Akcijskim planom uručila na primopredaji ministru osobno.
Ovo pišem zato da neke poluistine ili neistine ne postanu „istine”, a i da obranim ljude koji su radili u mojem timu i pokrenuli vrlo zahtjevan projekt nastave na daljinu i Škole za život. Ti ljudi su se odazvali i na konzultacije u MZO u posljednjih nekoliko dana kako bi ministru i njegovom timu pojasnili detalje pripreme i provedbe nastave na daljinu (iako smo sve pažljivo zapisali).
Svima nam je zajednički cilj da sljedeća školska i akademska godina budu što uspješnije, a kako bismo u tome uspjeli svi trebamo zajedno raditi te kontinuirano dograđivati koncept za koji smo prije pola godine mislili da će trajati dva tjedna, iako smo si već tada potiho postavili pitanje, a što ako će trajati dva mjeseca ili dvije godine?