Novi kurikulum
Cjelodnevna nastava i novi predmeti: ministar Fuchs najavio brojne promjene u osnovnoškolskom obrazovanju
Nastava bi, prema novom rasporedu, trebala trajati do 14 sati, a postoji mogućnost uvođenja dodatnih sadržaja.
Nastava bi, prema novom rasporedu, trebala trajati do 14 sati, a postoji mogućnost uvođenja dodatnih sadržaja.
Ministar znanosti i obrazovanja, Radovan Fuchs, nedavno je gostovao u HRT-ovoj emisiji A sada Vlada. Tijekom polusatnog razgovora Fuchs je predstavio glavne novosti vezane uz reformu osnovnoškolskog obrazovanja.
Prije svega, od iduće godine kreće eksperimentalna faza cjelodnevne nastave.
Prije svega, od iduće godine kreće eksperimentalna faza cjelodnevne nastave.
Eksperimentalni četverogodišnji program cjelodnevne nastave počinje sljedeće školske godine u 50 škola, prijaviti se mogu one koje provode jednosmjensku nastavu, a financijska stimulacija po školi bit će 300 000 eura - rekao je Fuchs za HRT.
Nastava bi, prema novom rasporedu, trebala trajati do 14 sati, a postoji mogućnost uvođenja dodatnih sadržaja.
Dakle, do 14 sati je onaj obavezni dio koji se odnosi na učenje i predavanja, od 15 sati kreće dio s izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima - objasnio je ministar.
Druga važna promjena tiče se samog kurikuluma. Kao alternativu Vjeronauku stiže predmet Svijet i ja, koji je zamišljen tako da vodi učenike prema prepoznavanju stvari, donošenju vlastitog mišljenja te prihvaćanju stvarnosti i činjenica. Još jedna novost tiče se predmeta Priroda i društvo koji bi, u eksperimentalnoj fazi novog kurikuluma, trebao biti raščlanjen na dva dijela.
Učenici sada od prvog do četvrtog razreda imaju Prirodu i društvo, a imat će Prirodoslovlje kao jedan predmet do šestog razreda. Imat će onda Društvo i zajednica kao predmet koji obrađuje onaj društveni dio. Uz to, imat će i dva izborna predmeta, Svijet i ja te drugi strani jezik - rekao je Fuchs.
Ministar je otkrio kako planiraju uvesti i praktičan predmet, sličan nekadašnjem Domaćinstvu. Osim toga, plan je povećati broj sati Hrvatskog jezika, Matematike te predmeta koji se odnose na umjetnički dio, poput Likovne kulture.
OZNAKE:
IZVOR:
HRT
FOTO:
HRT/SCREENSHOT