Iduće godine stiže alternativa Vjeronauku: učenici će razvijati logiku i kritička promišljanja
Kurikulum novog predmeta trebao bi poticati učenike na kritičko razmišljanje, razvijanje logike te na davanje konstruktivnih argumenata.
Kurikulum novog predmeta trebao bi poticati učenike na kritičko razmišljanje, razvijanje logike te na davanje konstruktivnih argumenata.
Kao što je protekle godine najavljeno, u osnovne škole stiže alternativa Vjeronauku. Inicijalno, predmet se trebao zvati Kritičko mišljenje, ali je nakon provedene javne rasprave ime promijenjeno te će, počevši od iduće godine, osnovnoškolci slušati predmet pod nazivom Svijet i ja.
Prema statičkim podacima, konfesionalni vjeronauk u prosjeku pohađa 87,4 posto učenika. Stoga, Svijet i ja trebalo bi slušati oko 12,6 posto osnovnoškolaca, odnosno njih nešto manje od 39 tisuća. Budući da će se nastava novog predmeta odvijati paralelno s nastavom Vjeronauka, učenici više neće imati rupe, što bi trebalo riješiti organizacijske probleme.Kurikulum će po svoj prilici biti uveden eksperimentalno u najmanje 50 škola. Predviđeno je da se kurikulum provodi u sklopu Eksperimentalnog projekta Cjelodnevna škola (CDŠ), a na taj će se javni poziv moći javiti sve one škole koje u ovom trenutku imaju uvjete za rad u jednoj smjeni - otkrivaju za Slobodnu Dalmaciju iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Kurikulum novog predmeta trebao bi poticati učenike na kritičko razmišljanje, razvijanje logike te na davanje konstruktivnih argumenata.
Najveća razlika između drugih sličnih predmeta i ovoga je u tome što je “Svijet i ja” usmjeren na logiku, to jest na razvoj logike, razvoj mišljenja i argumenata. Cilj je da djeca mogu dobiti alate, vještine na temelju kojih će samostalno moći dublje promišljati o svijetu koji ih okružuje - rekao je za Slobodnu Dalmaciju doc. dr. sc. Bruno Ćurko, voditelj radne skupine koja je izradila kurikulum novog predmeta.