LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Istraživanje Ministarstva znanosti i obrazovanja

95% nastavnika zadovoljno kako izvode online nastavu; pomoći će im i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Anketa je pokazala da su učitelji i nastavnici zadovoljni svojim snalaženjem u online nastavi, ali i snalaženjem učenika. Navode da im je potrebna pomoć u radu s učenicima s teškoćama, a MZO poručuje da su zbog toga ostvarili suradnju s ERF-om.

Anketa je pokazala da su učitelji i nastavnici zadovoljni svojim snalaženjem u online nastavi, ali i snalaženjem učenika. Navode da im je potrebna pomoć u radu s učenicima s teškoćama, a MZO poručuje da su zbog toga ostvarili suradnju s ERF-om.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja među 4139 učitelja i nastavnika provelo je anketu o nastavi na daljinu. Rezultati pokazuju da ih je preko 95% u potpunosti ili uglavnom zadovoljno kako izvode nastavu na daljinu (preciznije, 34,2% potpuno, a 61,5% uglavnom zadovoljno). 
 
U velikom postotku (90%) smatraju da se i učenici dobro (44,6%) ili uglavnom dobro (48,3%) snalaze u online nastavi. Nadalje, MZO navodi da je 93% ispitanika zadovoljno (44,6%) ili uglavnom zadovoljno (48,3%) opremom kojom raspolažu u izvođenju nastave na daljinu.

– 87% ispitanika se u potpunosti ili uglavnom slaže da je potpora koju im daju CARNet i Ministarstvo znanosti i obrazovanja dobra. Oko 13% onih koji su nezadovoljni tom potporom najčešće su istaknuli tehničke teškoće kao problem u prvome tjednu nastave na daljinu; na pitanje je li dobro da postoje videolekcije na raznim TV-kanalima na nacionalnoj razini čak 90% ispitanika navodi kako je to dobra praksa, od čega se 49,1% u potpunosti slaže, a 40,8% uglavnom slaže. – također je istaknuto.

Učitelji i nastavnici mogli su u anketi izabrati tri potpore koje očekuju u travnju.

– Najviše sudionika koji su odgovorili na to pitanje, njih 95%, tražilo je upute/edukaciju o metodama vrednovanja u nastavi na daljinu, tako da je opravdan prioritet MZO-a priprema i objava uputa 3. travnja. Nadalje, 45% učitelja i nastavnika traži još više videolekcija, tako da će se isporuka videolekcija nastaviti i u sljedećem razdoblju. Treće mjesto zauzela je potpora u vidu specijaliziranih programa (softvera) za nastavu na daljinu, a prvi korak prema tome zbirka je od 25 programa u Dodatku B Uputa za vrednovanje i ocjenjivanje. Pripremljena je i dodatna edukacija na tu temu u virtualnim učionicama.

Kako svaki treći nastavnik traži dodatne upute i edukacije o radu s učenicima s teškoćama, MZO ističe da je u te svrhe uspostavljena suradnja s Edukacijsko-rehabilitacijski fakultetom Sveučilišta u Zagrebu. Slaže se da je potrebna dodatna edukacija po tom pitanju iako u svakoj školi postoje stručni suradnici koji mogu pomoći u prilagodbi rada toj skupini učenika.
FOTO: FLICKR