LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Posebno izraženo u STEM području

Zašto se studenti početkom studiranja osjećaju kao da tamo ne pripadaju?

Kod studenata STEM područja osjećaj nepripadanja loše utječe na akademski uspjeh, a loš akademski uspjeh potencira osjećaj nesigurnosti i nepripadanja.

Kod studenata STEM područja osjećaj nepripadanja loše utječe na akademski uspjeh, a loš akademski uspjeh potencira osjećaj nesigurnosti i nepripadanja.

Istraživanje objavljeno u znanstvenom časopisu Journal of Chemical Education pokazalo je kako se kod studenata na prvim godinama fakulteta često može pojaviti osjećaj nesigurnosti – kao da ne pripadaju u akademski krug u kojem se nalaze.

Taj osjećaj posebno je izražen kod studenata STEM područja. Gina Frey, profesorica kemije na sveučilištu Utah, objašnjava fenomen:
– Studenti koji počinju u STEM području nailaze na mnogo prepreka, kao što je prilagodba na novi način učenja, što je normalno u tranzicijskom periodu između srednje škole i fakulteta. Problem je što studenti koji osjećaju nepripadnost vjeruju da je to zbog njihovih osobnosti, a ne kao dio normalne akademske tranzicije koju svi prolaze u prvim godinama fakulteta.
Frey dodaje kako su osobe s osjećajem nesigurnosti sklone vidjeti više problema koje određene skupine imaju pri uklapanju u veću grupu te same sebe karakteriziraju kao autsajdere koji ne pripadaju grupi.

Također, istraživanje je pokazalo da su žene podložnije osjećaju nepripadanja od muškaraca – čak i uz jednak stupanj pripremljenosti za ispite i jednake rezultate, studentice su zadržale osjećaj nesigurnosti oko pripadanja do kraja semestra.

Škole iz cijele Hrvatske pozvane da predstave projekte na Znanstvenom pikniku


Takva nesigurnost dovodi do slabijih akademskih rezultata, zbog kojih nesigurnost ponovno raste, čime nastaje začarani krug. I ovdje je primjetna razlika među spolovima – studentima su dobri rezultati na ispitu (preko 90%) značajno umanjili nesigurnost i osjećaj nepripadanja, dok kod studentica nije bilo značajnije promjene. Taj fenomen također negativno utječe na omjer muškaraca i žena u STEM području.

Frey navodi kako je ključno upotrijebiti grupni rad i suradnju među studentima kako bi se osjećaj nepripadanja umanjio te kako bi se studenti osjećali ugodnije i bili uspješniji. Također, profesori bi se trebali fokusirati na manjinske skupine u tom području, kao što su žene, brucoši i studenti drugih rasa.

14 riječkih studenata radit će na projektu restauracije vitraja Zagrebačke katedrale


Također, kaže kako je pandemija i online model nastave samo povećao potrebu za grupnim radom i suradnjom, kao i da je ključno da studenti zatraže pomoć od kolega i akademskog osoblja ako im ona treba.

Rezultati studentskih izbora na zagrebačkom sveučilištu, evo tko predstavlja studente sljedeće dvije godine


FOTO: PIXABAY