Internet spolno odgaja djecu i mlade
Čak 55% ispitanika o spolnom odgoju informiralo se na internetu, 10% savjetovalo se s roditeljima, dok je tek 7% sudjelovalo na predavanju u školi koje je bilo posvećeno isključivo toj temi.
Čak 55% ispitanika o spolnom odgoju informiralo se na internetu, 10% savjetovalo se s roditeljima, dok je tek 7% sudjelovalo na predavanju u školi koje je bilo posvećeno isključivo toj temi.
O uvođenju spolnog odgoja u školski kurikulum u javnosti se vode žestoke rasprave. Portal EduCentar proveo je istraživanje na više od 560 ispitanika o tome gdje se djeca i mladi najčešće informiraju kada je u pitanju spolnost.
Čak 55% ispitanika važne informacije o spolnom odgoju potražilo je surfajući na internetu.
– Poražavajuće, no istinito. U manjoj sredini sramota je pitati za zaštitu jer to znači da stupaš u spolni odnos prije braka i onda "guglaš", pa kasnije o dobivenim informacijama raspravljaš s jednako neupućenim prijateljima. – komentira jedan ispitanik, a drugi ističu kako je internet najlakši izbor ako nemaš povjerenja u neku osobu.
Osim interneta, ispitanici navode i tinejdžerske časopise koji su bili logičan izbor nakon što profesori nisu htjeli odgovoriti na pitanje o spolnosti.
– Vrlo često dobivene informacije od drugih, uključujući stručnjake, bile su nepotpune. Nedostajali bi vrlo važni podaci. Na internetu sam mogla pronaći argumente, činjenice i istraživanja, za potporu informacije. Od stručnjaka često ograničena informacija bi bila neargumentirana i očekivalo se puko prihvaćanje. – ističe jedna ispitanica.
Vršnjaci su bili izvor informacija o spolnom odgoju za 15% ispitanika, dok se tek 10% njih savjetovalo s roditeljima.
– Roditelji su tu da podučavaju dječicu, profesori se ne bi trebali miješati u život i odgoj njihovih učenika, to je predmet za roditelje. – riječi su kojima ispitanici ističu važnost roditeljske uloge.
Od učenika koji su o spolnom odgoju slušali na biologiji, njih 13% ima pozitivne dojmove pa tako ističu da su profesori bili odlični predavači i da su na nastavnom satu dosta razgovarali o ovoj temi. Tek 7% ispitanika sudjelovalo je na predavanju u školi posvećenom isključivo toj temi, ali kažu kako je to bilo u sklopu projekta i nije bilo korisno. Tek je nekolicina imala izvannastavnu edukaciju.
– Svakako sam za spolni odgoj, ali ne u obliku u kojem je trenutno predložen. Potrebno ga je prilagoditi dobi i razumijevanju učenika te ih postupno provoditi kroz temu. Bilo kakvo forsiranje i agresija nisu dobar način za podučavanje o ovako važnoj temi. – zaključuje ispitanik.