Predavanjem Mate Rimca uspješno zaključen ESTIEM-ov projekt Present&Represent
23. travnja u dvorani A4 na Fakultetu strojarstva i brodogradnje održana je završnica projekta Present & Represent u organizaciji studentske udruge ESTIEM LG Zagreb. Gost-predavač bio je Mate Rimac.
23. travnja u dvorani A4 na Fakultetu strojarstva i brodogradnje održana je završnica projekta Present & Represent u organizaciji studentske udruge ESTIEM LG Zagreb. Gost-predavač bio je Mate Rimac.
Jučer, 23. travnja, u dvorani A4 na Fakultetu strojarstva i brodogradnje održana je završnica projekta Present & Represent u organizaciji studentske udruge ESTIEM LG Zagreb.
Serijalom predavanja je u cilju bilo studentima predstaviti način pokretanja vlastite tvrtke i razviti im svijest o načinima zapošljavanja.
Nakon Degordiana (9. travnja) i portala posao.hr (16. travnja), na FSB-u je gostovao Mate Rimac, poznati hrvatski poduzetnik, osnivač tvrtke Rimac Automobili te izumitelj prvog hrvatskog električnog automobila Concept One, kao i prvog hrvatskog električnog bicikla GREYP. Concept One su posjetitelji imali prilike vidjeti ispred FSB-a.
U prepunoj dvorani, okupljenima su se najprije obratili predsjednik udruge ESTIEM LG Zagreb, Karlo Tomašić te dekan Fakulteta strojarstva i brodogradnje, prof. dr. sc. Ivan Juraga. Nakon toga, katedru je preuzeo Mate Rimac koji je studente uveo u svoj život i osnivanje danas najpoznatije hrvatske tvrtke - Rimac Automobili.
Električni automobil vs obični automobil
Studenti su imali priliku naučiti nešto o samom konceptu električnih automobila. Primjerice, zanimljiva je činjenica kako je električni motor jednake jakosti kao i onaj u Formula 1 bolidima, a jedno od često postavljanih pitanja je i ono može li se na električnom automobilu napuniti mobitel. Rimac je usporedio i potrošnju automobila te je rekao kako se razlika najviše vidi kada se usporedno gledaju rezultati Ferrarija i običnog ''benzinskog'' automobila. Ako se ta dva automobila voze na istoj brzini, sportski automobil je onaj koji troši više. Električni automobili imaju jednaku potrošnju.
Što se tiče same kompanije, Rimac je istaknuo kako ne planira biti novi Volkswagen, već Ferrari, to jest da ne planira raditi automobile na količinu, već na kvalitetni 1-po-1 koncept. Sami početci firme, navodi Rimac, bili su veoma teški jer se nije imalo financijskih mogućnosti za kupovinu certifikata za dijelove automobila. Iz tog razloga su započeli sami proizvoditi svoje dijelove, a trenutno financiranje se sada odvija tako što druge tvrtke od njih kupuju te dijelove. Rimac se podsjetio također kako prije nije imao financijska sredstva ni da isplati zaposlenicima plaće pa je bio primoran prodati dio svoje imovine.
Bitni su entuzijazam i trud
Po Rimčevom mišljenju, Instagram je glupost, s obzirom da su za kreiranje takve tvrtke potrebna dva čovjeka, laptop i naslonjač, dok je za firmu poput njegove ipak potrebna velika količina ljudi (dizajneri, stolari, programeri itd.) koji trebaju raditi skladno.
Rimac se dotaknuo i teme studiranja. Fakultet je za njega bitan, no još važnije je kako se provodi vrijeme izvan njega. Veoma je bitno iskoristiti vrijeme studiranja, učlaniti se u studentske udruge, čitati dodatnu literaturu i obogaćivati svoje znanje na dnevnoj bazi. Diploma mu nije previše bitna kod popunjavanja radnih mjesta koliko entuzijazam i trud budućih kolega. Istaknuo je i kako u firmi trenutno ima i dvoje studenata, a planira ih s vremenom uključiti još.
Pitanja iz publike su trajala dvostruko duže nego samo predavanje. Jedno od pitanja bilo je i je li Rimac razmišljao o izgradnju automobila na solarni pogon. Rimac je odgovorio da je uložio vrijeme u taj koncept, no za samo šest sati vožnje po prosječnoj brzini automobilu bi trebalo čak 24 sata da se napuni. Rimac je otkrio i kako vozi svoj stari Audi A4, no kada se završi izrada plavog modela Concepta One da se nada da će i on malo sjesti u njega.
Rimac trenutno radi na usavršavanju prvog hrvatskog električnog bicikla GREYP. Bicikl radi na touch tehnologiju, a zanimljivo je kako roditelji mogu djetetu odrediti maksimalnu brzinu kojem mu je dopušteno voziti. Pomoću tehnologije je omogućeno i da se vidi točno gdje se bicikl nalazi, što zasigurno pomaže protiv krađe. Trenutno se bicikl radi za kinesko tržište.
Nakon ovog zanimljivog predavanja i završnice projekta, ostalo je za zaključiti kako su studenti profitirali ovim ciklusom. Naime, prvo moraš pasti da bi poletio, a ni u jednom uspješnom poslu i tvrtki ne ide sve tako glatko. Čestitamo ESTIEM LG Zagreb ekipi na odlično koncipiranom projektu te se veselimo budućim stvarima.