Poslodavci studentima: "Nemojte biti samo ono što studirate!"
Što je potrebno kako bismo se istaknuli na tržištu rada i potaknuli zanimanje poslodavca za nas, na današnjem su panelu pod nazivom "Što radiš, osim što studiraš?" otkrili uspješni mladi poduzetnici iz područja IT-a i (digitalnog) marketinga.
Što je potrebno kako bismo se istaknuli na tržištu rada i potaknuli zanimanje poslodavca za nas, na današnjem su panelu pod nazivom "Što radiš, osim što studiraš?" otkrili uspješni mladi poduzetnici iz područja IT-a i (digitalnog) marketinga.
Na najmlađoj sastavnici osječkoga Sveučilišta - Odjelu za kulturologiju, u srijedu je, 20. siječnja, održana panel rasprava Što radiš, osim što studiraš?, koja je spojila studente i poslodavce iz svijeta IT-a i digitalnog marketinga. Svoje su priče sa studentima podijelili Boris Rauš, direktor tvrtke BambooLab; Iva Soldo, također iz BambooLab-a; Ivan Brezak Brkan, glavni urednik i osnivač Netokracije te Marijan Palić, osnivač tvrtke za sportski marketing Overtime i portala/web trgovine HRFUTSAL.com.
Susret je započeo kratkom motivacijskom pričom Borisa Rauša, koji je kroz priču o Frodi (hobit iz Gospodara prstenova, op.a.) došao do zaključka kako bi većina ljudi htjela biti poput ostalih hobita iz filma i želimo sigurnost, a da pritom radimo određene stvari samo kako bismo dobili nagrade okoline i da bismo ispunili formu, a ne znamo što nas pokreće. Rauš je spomenuo i (ne)važnost materijalnih stvari, a govor je zaokružio tezom da bismo trebali živjeti u trenutku i da svi možemo, a možda bismo svi i trebali, biti Frodo.
Motivacija kroz priču o Frodi, FOTO: Studentski.hr
Glavni urednik Netokracije Ivan Brezak Brkan kao najveći problem studentskih poslova istaknuo je činjenicu da studenti ne znaju prodati svoje iskustvo rada, npr. na agentskom mjestu u pozivnom centru, kao prednost te naveo primjer Degordiana kao tvrtke koja je tražila upravo te studente u odjelu prodaje jer imaju vještine koje njima trebaju. Nastavio je tvrdeći da nije problem ako studenti nešto ne znaju, nego ako nisu željni znanja. Ni sami poslodavci često ne znaju što trebaju pa su kontruktivne kritike i prijedlozi uvijek dobrodošli, bez obzira na to traži li određena tvrtka pratikanta/zaposlenika baš u tom trenutku.
Marijan Palić svoju je ljubav prema futsalu pretočio u posao, a prema njegovim riječima, ljubav prema onome što radimo, najvažnija je pri pokretanju tvrtke jer nam upravo to pomaže da prijeđemo sve prepreke. Istaknuti se kod poslodavca znači pokazati rezultate, a trebamo ih pokazati kroz rad na nečemu što volimo, nastavio je Palić.
Studenti na panelu, FOTO: Studentski.hr
- U BambooLabu sam osam mjeseci. Prva četiri mjeseca sam prolazila razne tutoriale vezane za grafički dizajn kako bi objave na društvenim mrežama izgledale vizualno što bolje, čitanjem članaka potrebnih za početak upravljanja društvenim mrežama i izrađivala grafike za različite klijente kako bih dobila percepciju da svaka tvrtka ima svoj specifičan vizualni brand i način komunikacije s publikom. Zadnjih nekoliko mjeseci intenzivno se usavršavam stjecanjem certifikata iz inbound/content marketinga, Google Adwordsa, slušanjem SM podcasta i webinara te se bavimo kreiranjem marketinških strategija koje su u skladu sa stečenim znanjem. Sjajno je biti okružen BambooLabovcima, veseli su, ambiciozni, žedni znanja, predani, otvoreni su za nove ideje i maksimalno fleksibilni u radu s nama praktikantima. Okruženje je poticajno i povjerenje u odnosima mentor - praktikant je veliko, također mi se sviđa i razina samostalnosti koju dobijete u obavljanju zadataka. -
Panel je završio predstavljanjem projekta Online registar i filter studenata, koji će poslodavcima omogućiti lakše nalaženje traženoga kadra, a studentima priliku da se predstave poslodavcima u što boljem svjetlu i na jednom mjestu skupe svoje iskustvo i vještine potrebne za izlazak na tržište rada. Registar je zasad dostupan samo studentima Odjela za kulturologiju, ali organizatori se nadaju da će se projekt uskoro proširiti i na cijelo Sveučilište. Velik broj studenata na raspravi pokazao je zainteresiranost studenata za teme vezane uz njihovu konkurentnost na tržištu rada i odnos s poslodavcima, a organizatori su najavili još ovakvih događanja kako bi potaknuli studente na kvalitetno i produktivno iskorištavanje slobodnoga vremena.