LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Studentsko natjecanje Pokretač

Business Model Canvas: Kako poduzetničke ideje pretočiti na papir

Business Model Canvas popularan je način planiranja poslovanja ili projekta, a odlično će poslužiti kandidatima studentskog natjecanja Pokretač.

Business Model Canvas popularan je način planiranja poslovanja ili projekta, a odlično će poslužiti kandidatima studentskog natjecanja Pokretač.

Studentsko natjecanje Pokretač započinje uskoro, stoga je potrebno baciti se na posao, detektirati problem u jednoj od ponuđenih kategorija, o čemu smo već pisali, i osmisliti jedinstveni poslovni model. Ideje su već u glavi, ali kako riješiti zadatak? U društvenom poduzetništvu postoji termin koji se odnosi na plan vođenja posla i koji zahtijeva definiranje izvora prihoda, ciljnu bazu klijenata, proizvode te druge detalje poslovanja. Takav poslovni plan poznat je pod nazivom Business Model Canvas.

Spomenuti model jednostavan je za razumijevanje i upotrebu, u njega je uvijek moguće dodati izmjene, a povezuje i sve sastavnice potrebne za uspješno poslovanje. Za izradu takvog modela potreban je samo list papira na kojem se napravi tablica s devet polja. Ona su raspoređena tako da se nadovezuju i posložena su po funkciji. Na lijevoj strani tablice su partneri, na desnoj klijenti, a u sredini je polje za ključnu ideju projekta. Dva polja na dnu posvećena su financijskom dijelu posla.

Studenti atletičari odmjerili snage na Mladosti, evo koji fakulteti su bili najuspješniji


Prvo se popunjava polje u sredini, naslovljeno kao value proposition, odnosno ponuda. To je polje ključno jer se u njega unosi rješenje problema te način na koji će se zadovoljiti klijente, o kojima je riječ u desnom polju. Točnije, u njemu se određuje tko su klijenti i kakve koristi oni imaju od našeg proizvoda, odnosno usluge. Klijente i usluge povezuje channels, što je polje unutar klijenata u kojem se određuje kako uslugu ponuditi klijentu. Drugo je potpolje odnosi s klijentima, koje određuje kako ih pridobiti i zadržati. Iako je uspješnost modela neizvjesna, plan treba biti usmjeren i na dalju budućnost jer će tek tada plan zadobiti pravi smisao. Sljedeće se popunjava polje ispod klijenata, naslovljeno kao prihodi koje se tiče financijske strane modela. U njemu određujemo cijene, odnosno iznose koje očekujemo od klijenata.

Sljedeći je korak ispunjavanje polja izvori u koje se unosi što je potrebno da plan uspije. Izvori mogu obuhvaćati financijska sredstva, prijevoz, ideje, radnu snagu i sl. Izvori su polje unutar ključnog lijevog polja partneri. U njemu se određuju suradnici u poslu, odnosno provedbi projekta, što se od njih očekuje te koju ulogu imaju u našem planu. Još je potrebno popuniti drugo potpolje partnera, a to su aktivnosti. U to se polje unose najvažniji postupci koje je potrebno provesti da bi projekt bio uspješan. Popunjavanje polja koje se nalazi ispod partnera završni je korak u Business Model Canvasu, a ono određuje ulog potreban za pokretanje posla.

Studenti prava organiziraju interdisciplinarno natjecanje za svoje kolege


Takva usustavljena tablica popularan je način planiranja poslovanja, a studentima će biti koristan u natjecanju koje je na pomolu. Od njih se, naime, očekuje izrada njihova Business Model Canvasa, u nešto jednostavnijoj verziji. Sve informacije vezane uz natjecanje pratite na Facebook stranici Studentsko natjecanje Pokretač.

FOTO: TUMBLR