Upute Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja
Sigurnija online kupovina – evo na što pripaziti i koja prava imate kao potrošači
Pravo povrata novca samo je jedno u nizu potrošačkih prava koja imate prilikom internetske kupovine, a detaljnije o tome objavljeno je u letku o online kupovini za školarce.

Pravo povrata novca samo je jedno u nizu potrošačkih prava koja imate prilikom internetske kupovine, a detaljnije o tome objavljeno je u letku o online kupovini za školarce.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pripremilo je koristan letak za školarce i sve ostale koji kupuju preko interneta kako bi im takva vrsta kupovine prošla što uspješnije i uz što manje rizika.
– Tijekom velikog odmora s prijateljima gledaš super tenisice koje se prodaju preko interneta. Baš su cool i trenutno su na akciji. Taman koliko imaš ušteđeno. Ali, toliko je primamljivih ponuda i ne znaš na što treba obratiti pažnju prilikom online kupovine. Što ako ti se tenisice ne svide kada stignu? Prije nego što klikneš na ikonicu , prouči ovaj e-letak s korisnim savjetima o online kupovini. – istaknuto je na letku.
14 dana za povrat
Bez obzira na to što vam tko rekao, kao kupac imate pravo u roku od 14 dana (od zaprimanja proizvoda) raskinuti ugovor s trgovcem koji se sklapa jednom kada ste kliknuli na Kupi.
Nemojte se dati zavarati ako vam netko kaže da nemate pravo povrata jer u spomenutom roku trgovac mora bez odgađanja izvršiti povrat novca, ali ne prije nego što je proizvod vraćen ili je dostavljena potvrda da je proizvod poslan. Troškove povrata snosi kupac ako je riječ o ispravnom proizvodu koji jednostavno ne želi zadržati, a ako je riječ proizvodu s greškom, onda troškove snosi trgovac.
Zamjena/reklamacija
Kupac ima tri opcije kada se radi o robi s greškom – popravak, zamjena i sniženje cijene. U slučaju kada popravak ili zamjena nisu mogući, kupac može tražiti sniženje ili povrat novca, odnosno raskid ugovora.
Nemogućnost raskida ugovora
Ipak, da ne bi sve bilo tako bajno, postoje situacije u kojima nije moguće vratiti robu. Prema smjernicama Ministarstva, robu nije moguće vratiti ako joj ubrzo ističe rok trajanja, ako se, primjerice, radi o proizvodima koji su napravljeni po mjeri, kartama za vlak, ulaznicama za koncerte i slično.
Opći uvjeti poslovanja
Opći uvjeti poslovanja vjerojatno su najčešće ignorirani dio online kupovine, ali i općenito nešto na što ne obraćamo pretjerano pažnju kada koristimo internet, iako su od velike važnosti jer su na jednom mjestu dostupne informacije o narudžbi, plaćanju i slično. Preporuka je Ministarstva da uopće ni ne naručujete s internetskih trgovina koje nemaju opće uvjete poslovanja.
Kontakt za više informacija o potrošačkim pravima moguće je pronaći u letku u nastavku.
Bez obzira na to što vam tko rekao, kao kupac imate pravo u roku od 14 dana (od zaprimanja proizvoda) raskinuti ugovor s trgovcem koji se sklapa jednom kada ste kliknuli na Kupi.
Nemojte se dati zavarati ako vam netko kaže da nemate pravo povrata jer u spomenutom roku trgovac mora bez odgađanja izvršiti povrat novca, ali ne prije nego što je proizvod vraćen ili je dostavljena potvrda da je proizvod poslan. Troškove povrata snosi kupac ako je riječ o ispravnom proizvodu koji jednostavno ne želi zadržati, a ako je riječ proizvodu s greškom, onda troškove snosi trgovac.
Zamjena/reklamacija
Kupac ima tri opcije kada se radi o robi s greškom – popravak, zamjena i sniženje cijene. U slučaju kada popravak ili zamjena nisu mogući, kupac može tražiti sniženje ili povrat novca, odnosno raskid ugovora.
Nemogućnost raskida ugovora
Ipak, da ne bi sve bilo tako bajno, postoje situacije u kojima nije moguće vratiti robu. Prema smjernicama Ministarstva, robu nije moguće vratiti ako joj ubrzo ističe rok trajanja, ako se, primjerice, radi o proizvodima koji su napravljeni po mjeri, kartama za vlak, ulaznicama za koncerte i slično.
Opći uvjeti poslovanja
Opći uvjeti poslovanja vjerojatno su najčešće ignorirani dio online kupovine, ali i općenito nešto na što ne obraćamo pretjerano pažnju kada koristimo internet, iako su od velike važnosti jer su na jednom mjestu dostupne informacije o narudžbi, plaćanju i slično. Preporuka je Ministarstva da uopće ni ne naručujete s internetskih trgovina koje nemaju opće uvjete poslovanja.
Kontakt za više informacija o potrošačkim pravima moguće je pronaći u letku u nastavku.
OZNAKE:
FOTO:
PEXELS