LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Zabrinjavajuće

Sve više prometnih nesreća koje uključuju električne romobile: jesu li sigurni?

Hoće li uskoro doći do strože regulacije ovih prijevoznih sredstava?

Hoće li uskoro doći do strože regulacije ovih prijevoznih sredstava?

U posljednjih deset dana zabilježene su čak tri nesreće koje su uključivale električne romobile i u kojima su stradali mladi.

Dana 4. travnja oko 21:50 sati u Solinu na raskrižju ulica Antuna Gustava Matoša i Petra Hektorovića dogodila se prometna nesreća između osobnog vozila i osobnog prijevoznog sredstva-električnog romobila u kojoj je vozač osobnog prijevoznog sredstva zadobio teške tjelesne ozlijede i zadržan je na liječenju u bolnici.

Iz Policijske uprave splitsko-dalmatinske navode da još nisu utvrdili identitet mlađe muške osobe koji je ozlijeđen u prometnoj nesreći te da poduzimaju mjere i radnje i obavljaju provjere kako bi se identitet utvrdio.

Dijete zadobilo teške ozljede u nesreći, vozačica napustila mjesto događaja


Dana 12. travnja oko 18:20 sati na kolniku županijske ceste u Donjoj Podgori došlo je do još jedne prometne nesreće s osobnim prijevoznim sredstvom – romobilom. 
Evo što navode iz Policijske uprave krapinsko-zagorske

„Do prometne nesreće došlo je kada, 18-godišnji hrvatski državljanin, upravljajući osobnim prijevoznim sredstvom – romobilom, bez korištenja zaštitne kacige, iz smjera Donje Podgore u smjeru Donje Stubice, brzinu vozila nije prilagodio stanju i osobinama ceste, kojom prilikom je ulaskom u zavoj izgubio kontrolu nad romobilom te je došlo do pada vozača na kolnik.”


Prilikom pada 18-godišnjak je helikopterom Hitne medicinske pomoći prevezen u Kliničku bolnicu Dubrava gdje su mu utvrđene teške tjelesne ozlijede

Mladi se od travnja u Zagrebu voze besplatno – što s onima koji su već kupili godišnje karte?


Još jedna prometna nesreća dogodila se u subotu nešto kasnije, oko 22:55 sati, na Trnju. Maloljetnik je, prije stjecanja prava na samostalno upravljanje motornim vozilom, odnosno bez položenog vozačkog ispita A1-kategorije, dok za vrijeme vožnje na glavi nije nosio zaštitnu kacigu, upravljao motornim vozilom „koje nije razvrstano ni u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, romobil s električnim pogonom, kojem najveća konstrukcijska brzina prelazi 25 km/h, po specifikacijama iznosi 65 km/h, dok snaga elektromotora prelazi 0,6 kw odnosno iznosi 2, kw, a koji spada u l3 kategoriju i nije bio registriran.”
Evo što je izvijestila Policijska uprava zagrebačka
 

„Naime, maloljetnik se kretao Starotrnjanskom ulicom smjeru istoka. Dolaskom do kućnog broja 42 nije brzinu kretanja vozila prilagodio stanju ceste (neravan kolnik) tako da se može pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima može predvidjeti, odnosno da može pravodobno postupiti prema prometnom pravilu ili znaku. Izgubio je nadzor nad vozilom, a prilikom čega su maloljetnik koji se nalazio kao putnik na vozilu i on zajedno pali na kolnik.”

 
U prometnoj nesreći teško je ozlijeđen maloljetni vozač, dok je maloljetni putnik lakše ozlijeđen, a liječnička pomoć pružena im je u Klinici za dječje bolesti.

Kao iz filma: policijski roboti patroliraju ulicama grada



Zbog sve većeg broja nesreća na električnim romobilima Policijska uprava istarska u rujnu je uputila apel vozačima i roditeljima maloljetnika da pripaze na propise i sigurnost. Napomenuli su kojim to električnim romobilima nije dozvoljeno sudjelovanje u prometu, naglasili važnost nošenja zaštitne kacige, podsjetili kako osobe mlađe od 14 godina ne smiju upravljati ovim vozilima, jasno su izdvojili površine po kojima se romobili mogu kretati, kao i pravila kojih se vozači moraju držati tijekom sudjelovanja u prometu. Detaljne upute možete pronaći na ovoj poveznici
IZVOR: PU ZAGREBAČKA, PU KRAPISKO-ZAGORSKA, PU SPLITSKO-DALMATINSKA, PU ISTARSKA
FOTO: SILVIU ON THE STREET/PIXABAY