LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Lucija Adžić

U kojoj boji dolazi ovaj prijatelj?

Zamisli – titanium sivi prijatelj. Kako to dobro zvuči. Da mi netko kaže da ima titanium sivog ili rose gold prijatelja u ponudi, odmah bih ga kupila. Ma i na rate, ako treba.

Zamisli – titanium sivi prijatelj. Kako to dobro zvuči. Da mi netko kaže da ima titanium sivog ili rose gold prijatelja u ponudi, odmah bih ga kupila. Ma i na rate, ako treba.

– Sama sam se i rodila. – kažem ja kad nešto trebam napraviti bez ičije pomoći ili kad mi nitko ne želi pomoći. Ili kad moram naći snage da se pojavim sama na nekom događaju gdje nikoga ne poznajem. Ili kad moram u trgovinu po nekakav alat. Ili kad shvatim da sam nepopravljivi introvert.

Oni koji me poznaju sad bi rekli da to nije istina. To je zato što me poznaju i zato što sam jednom stisnula šake i odgovorila na njihovu prvu poruku ili pozdrav. Ali ne znaju koliko sam jako stisnula šake i koliko su mi se nokti urezali u dlan. A oni drugi, potencijalni prijatelji, nikad neće ostvariti svoj potencijal prijatelja jer sam vjerojatno u ključnom trenutku skrenula pogled ili se okrenula pred njihovim vratima. Ne ponosim se time i, da odmah razjasnimo, ne mislim da sam zbog toga posebna. Čini mi se da se većina ljudi smatra introvertima, ali svijet nije crno-bijel i, prema tome, postoje i sive razine introvertizma/ekstrovertizma.

Sol na ranu nedavno mi je utrljao i Facebook svojom generiranom čestitkom koju je dobilo još milijardu drugih ljudi. Doslovno.

 

Danas slavimo Međunarodni dan prijateljstva: kako pokazati prijateljima koliko vam znače?


Facebook čestitka, FOTO: Facebook
 

Čestitamo, Lucija! Bila si socijalna i uspostavila kontakt s čak 20 ljudi. Impresivno! Čija li je ovo genijalna ideja? Razumijem komercijalnu agendu Facebooka koja stoji iza ovoga, ali zbilja?! Znaš li ti, Fejsbuče, koliko sam ja ljudi zapravo upoznala ovu godinu? Sigurno više od dvadeset. Mnogo više. Bar dvadeset i pet.

A to se ne događa samo s Facebookom. I druge nam društvene mreže stalno predlažu nove korisnike koje bismo mogli poznavati, nove prijatelje u čijim bismo pričama mogli uživati. Istim se trikovima služe i marketinški stručnjaci koji nam jednako zanimljivima nastoje prikazati i svoje proizvode. Pa tako svaka boca pića koje je promijenilo živote generacijama prije nas krije uzbudljivu popratnu priču, svaki plišani medvjedić postaje superheroj našeg djetinjstva, a svaki novi mobitel olakšava nam život na bezbroj novih načina. I sve to za samo tako malo novaca.

Rasprava u poduzetničkoj grupi: „Dobar student zapravo gubi vrijeme na fakultetu”


Kad bi se bar na novo prijateljstvo moglo tako lako klikom izabrati kao što je lako u trgovini, ili pak iz udobnosti našeg naslonjača izabrati novog džepnog asistenta koji nema niti jednu manu. I dizajn mu je besprijekoran. Zamisli – titanium sivi prijatelj. Kako to dobro zvuči. Da mi netko kaže da ima titanium sivog ili rose gold prijatelja u ponudi, odmah bih ga kupila. Ma i na rate, ako treba. Zasigurno zvuči puno jednostavnije nego u stvarnom životu.

Facebook's getting a little judgy, FOTO: me.me

No prava prijateljstva zahtijevaju trud. Nije dovoljno jednom godišnje prijatelju na zid nalijepiti poruku 'Sretan rođendan' i to začiniti s dvije puse i tri srca u bojama. Nije dovoljno prijatelju za Božić kupiti najskuplji poklon i nadati se da je s vama sve u redu, ili pak obznaniti svijetu da ste na Facebooku postali prijatelji nekog divnog dana 2017. godine Ponekad treba otkazati druge planove zbog prijateljevog rođendana, izraditi poklon vlastitim rukama i poslati poruku kad mu nije rođendan.

Na društvenim mrežama širi se novi virus: Dovoljno je samo unošenje korisničke lozinke


Boje u kojima prijatelji dolaze ne možemo birati. Život ne predlaže prijatelje na koje bismo mogli kliknuti. Život ne koristi algoritme da nas prilagodi jedne drugima. To je na nama. Svi naši prijatelji bili su trunkicu drugačiji prije negoli su upoznali nas. Na nama je da prihvatimo njihove mane, da ih učinimo trunkicu boljima i da nakon nas ne požele da su nas upoznali u drugoj boji.

FOTO: PEXELS