LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Igračka nove generacije

INTERVJU: Robot STEMI namijenjen učenju robotike, 3D modeliranja i programiranja pomoću mobilnih aplikacija

Robot STEMI dovoljno je jednostavan za djecu iznad 13 godina, ali i dovoljno složen za starije koji se vole baviti robotikom.

Robot STEMI dovoljno je jednostavan za djecu iznad 13 godina, ali i dovoljno složen za starije koji se vole baviti robotikom.

Udruga Bura znanja nedavno je pokrenula projekt STEMI. Radi se igrački-robotu koji se samostalno sastavlja kod kuće te se pritom uče osnovni principi robotike, 3D modeliranja, programiranje pomoću mobilnih aplikacija i mnogi drugi, a namijenjen je djeci starijoj od 13 godina.

Projekt je prijavljen na crowdfounding stranici IndieGogo gdje je dosada skupio 191% od očekivanog iznosa, a prikupljanje traje još svega par dana. STEMI predstavlja novu eru pametnih igrački te sve upućuje na to da će biti vrlo popularan, kako među djecom tako i među starijima.

Intervjuirali smo članicu udruge Bura znanja Mariju Šutalo koja nam je opisala STEMI-ja, ali i sam proces razvoja robota od ideje do realizacije. Rekla nam je tko stoji iza projekta, koji su sljedeći koraci te je poslala poruku svim budućim korisnicima STEMI-ja koja se može primijeniti na sve one željne znanja i inovacija:

– Promišljajte, stvarajte, učite i inovirajte.

Kako STEMI izgleda te tko stoji iza njega, možete pogledati u fotogaleriji

 

1. Za početak, možete li nam reći čime se sve bavi udruga Bura znanja?

Bura znanja je udruga pri Sveučilištu u Rijeci čija je osnovna djelatnost implementacija visokih tehnologija u obrazovne procese. Izradu online platforme udruga je započela 2011. godine po uzoru na inicijativu Sveučilišta Stanford koje je te godine pokrenulo trend plasmana kolegija putem interneta. Udruga je izradila kompletan multimedijalni online kolegij „Uvod u psihologiju” u partnerstvu s Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci te kolegij „Neurofiziologija” u suradnji s Medicinskim fakultetom. Provela je timski projekt u sklopu svjetske online inicijative Stanford Universityja pod nazivom Designing a New Learning Environment, a jedan od zadnjih projekata je STEMI.

2. Kako biste Vi opisali robota STEMI i što znači njegovo ime?

STEMI robota možemo promatrati poput LEGO kocaka za dinamičko učenje naprednih znanja. Robot dolazi u dijelovima te korisnik slaže dio po dio prateći video instrukcije na internet platformi. STEMI ime dolazi od engleskih riječi: Science, Technology, Engineering, Mathematics i Innovation. Kroz poticanje praktičnog učenja i mladih na stvaranje, cilj projekta je približavanje STEM-a svim uzrastima. Želimo svima pokazati kako učenje može biti inovativno i zabavno.

Riječki studenti prava upoznali ANON, novi alat za pravosudnu transparentnost


3. Kako ste došli na ideju za ovaj projekt? Koliko Vam je nakon toga trebalo da se sam projekt razvije?

Marin Trošelj, jedan od osnivača udruge, zadnjih osam godina kao mentor sudjeluje na ljetnim znanstvenim kampovima za nadarene i visoko motivarene učenike u Višnjanu. Jedan od problema Višnjana je mali kapacitet, tako da ne može primiti svu djecu koja se prijave. Marin je stoga počeo promišljati o načinu kako da iskustvo iz Višnjana skalira na puno veći broj i tako se rodila ideja za stvaranjem online platforme za projektno učenje STEM područja. Nakon toga, udruga Bura znanja povezala se s Lukom Fućekom, Josipom Vukičevićem, Antunom Vukičevićem i Vlatkom Klabučarom koji su još kao studenti Fakulteta elektronike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu sudjelovali na natjecanjima iz robotike gdje je hexapod robot i razvijen. Svi zajedno na projektu radimo od početka godine, no kako vidite, znanja smo skupljali ipak nešto dulje od toga.

4. Za koga je STEMI namijenjen? Što korisnici mogu naučiti od STEMI-ja?

STEMI hexapod robot, kao i budući projekti, bit će dizajnirani na način da se pojednostave za mlađe korisnike, ali da istovremeno budu dovoljno izazovni za starije hobiste. Korisnici će putem prvog STEMI robota učiti područja iz 3D modeliranja, elektronike, programiranja Arduino platforme te programiranja mobilne aplikacije.

5. Jeste li očekivali toliku podršku na IndieGogo-u? Imate li neke od najomiljenijih komentara koje su vam ostavili oni koji su Vas podržali?

Obzirom na uloženi trud oko same kampanje, očekivali smo dostići cilj. Međutim, nismo pomišljali da bi se to moglo dogoditi tako brzo i da će interes za robotima, u tako kratkom roku, dolaziti iz cijeloga svijeta.

Što se tiče komentara, praktički svaka interakcija nam je od velikog značenja i pomoći, čak i onih malo skeptičnih. Možda najdraža reakcija je bila jedne djevojčice na sajmu inovacija koja se doslovno rasplakala od uzbuđenja i želje da joj roditelji nabave robota za igru i učenje.

6. Jeste li se prijavili na još koju crowdfounding stranicu? Ako da, kakav je uspjeh bio na njima?

Zasada nismo.

Znanstveni djelatnici imaju priliku savladati tehnike pretrage informacija te izrade i vrednovanja znanstvenih radova


7. Koji su planovi sada kada ste uspjeli prikupiti dovoljno novaca za daljnji razvoj projekta?

Nakon kampanje ćemo prvo nekoliko dana odmoriti, a onda slijedi izuzetno važna faza – isporuka svih STEMI-ja. Potom ćemo nastaviti graditi i razvijati platformu te također razmišljamo o načinu kako one inovatore sa zanimljivim gadgetima dovesti na platformu i na koji način njihova znanja digitalizirati u edukativne sadržaje.

8. Koliko ljudi sudjeluje na projektu, iz kojih područja te tko je voditelj projekta?

Uz osnivače (Marin Trošelj, Pavao Pahljina, Luka Fućek, Josip Vukičević, Antun Vukičević i Vlatko Klabučar) na projektu sveukupno sudjeluje 15-ak mladih ljudi različitih struka. Tako imamo one koji se bave inženjeringom, razvojem proizvoda, edukacijom, dizajnom, videoprodukcijom, grafikom, logistikom, marketingom, community management-om, odnosima s javnošću te općenito savjetovanjem. Bez svih članova tima, ali i vanjskih partnera koji su nam pomagali u cijelom razvoju, STEMI ne bi bio to što jest.

9. Jeste li imali podršku svojeg Sveučilišta? Ako da, u kojoj mjeri?

Jesmo, i to u onoj mjeri u kojoj Sveučilište kao velika i kompleksna institucija može dati podršku. Kada je bilo potrebno, povezali su nas s određenim ljudima, dali nam na korištenje dio infrastrukture (kao što je dvorana u kojoj smo organizirali predstavljanje projekta), pomogli savjetima i slično. Možda najvažnija lekcija za mlade inovatore i poduzetnike – ne očekujte previše, zasučite rukave i odradite stvari sami. Kasnije se velike institucije same priključuju putem proaktivnih pojedinaca među kojima će neki čak i preuzeti rizik da vam pomognu u razvoju vaše ideje.

10. Želite li nešto poručiti budućim korisnicima STEMI-ja?

Naša poruka svim korisnicima vrlo je jednostavna: budite svoji! Promišljajte, stvarajte, učite i inovirajte. U životu je bitno gledati dalje od problema, ne ograničavati se i uvijek tragati za rješenjima. I nemojte se bojati neuspjeha – kako smo čuli neki dan, nije sramota ako padneš, nego ako ostaneš ležati. Zato hrabro krenite u realizaciju svojih ideja, učinit ćete tako svijet boljim mjestom, a sebe sretnijima. 

Kako STEMI izgleda te što o njemu kaže ekipa koja stoji iza projekta, ali i sami korisnici pogledajte u videu, a detalje možete pročitati na službenoj web-stranici STEMI-ja.

„Solidarnost na djelu 2024": studentice iz Opatije prikupljaju donacije za potrebite


IZVOR: INDIEGOGO
FOTO: STEMI