LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Intervju: Tamara Komljenović

Zlo krme dominira regionalnom zajednicom!

Jeste li čuli za Zlo krme? Niste? Grijeh! Nadamo se da vam se krme neće osvetiti zbog toga, a iz tih razloga vam predstavljamo jedan od najzanimljivijih regionalnih brendova ikada, koji kao glavni lik ima slatku malu ružičastu svinju koja će vam u lice iskreno sasuti sve što joj je na pameti.

Jeste li čuli za Zlo krme? Niste? Grijeh! Nadamo se da vam se krme neće osvetiti zbog toga, a iz tih razloga vam predstavljamo jedan od najzanimljivijih regionalnih brendova ikada, koji kao glavni lik ima slatku malu ružičastu svinju koja će vam u lice iskreno sasuti sve što joj je na pameti.

Jeste li čuli za Zlo krme? Niste? Grijeh! Nadamo se da vam se krme neće osvetiti zbog toga, a iz tih razloga vam predstavljamo jedan od najzanimljivijih regionalnih brendova ikada, koji kao glavni lik ima slatku malu ružičastu svinju koja će vam u lice iskreno sasuti sve što joj je na pameti. Krme je prije dvije godine bilo prezentirano i u Jutarnjem listu te u Teenu. Tko je autor ovog originalnog prasca, kako je nastao, gdje je najviše popularan i koji su daljnji planovi otkrivamo vam u roku odmah! Čitajte pozorno!

Tko se skriva iza 'brenda' Zlo Krme i jesu li tu u pitanju traume iz djetinjstva sa zlim svinjama? Zašto baš to ime, u kojem se trenu umjetnički kist odlučio orijentirati na malog slatkog pinky prasca? Radi li se o pojedincu ili o kolektivu (ima li Zlo krme svoje robove?!) i koliko tko uskače u svemu tome? Sve nas zanima!

Hahahaha, ovo za robove me nasmijalo! Iza brenda Zlo krme skriva se dizajnerica interijera Tamara Komljenović iz Banja Luke. Akademiju umjetnosti završila sam u Bologni, ali se već godinama bavim freelance dizajnom. Zlo krme je samo jedan od projekata u koje sam uključena, ali mi je definitivno najdraži. Ime je izabrano sasvim slučajno, jedne besane noći sam pravila stranicu na Facebooku i nisam znala kako da je nazovem, pa se „rodilo“ Zlo krme. Inače mi je to omiljena životinja, čak sam si je i dala istetovirati. Radi se definitivno o kolektivu, Krme živi u svom zlokrmećem hoodu i okružuju ga mrzovoljne komšije koje ga nerviraju, pa se svakodnevno bori sa njima.

Tamara Komljenović
 
Tamara Komljenović, 
 
 

Pročitali smo kako Krme ima mnogo iskustva u ovom bijelom svijetu. Koliko je to iskustvo pomoglo u stvaranju ovoga, usuđujemo ga se nazvati, (nedovoljno) poznatog regionalnog brenda? Tko dobacuje ideje za majice?

Iskustvo mi je svakako pomoglo u stvaranju ovog budućeg ne samo regionalnog brenda. Mislim da ne bih nikad ni počela da se bavim ovim da nisam upisala akademiju u Italiji. Poslije mi je valjda samostalni život i akademija puna inspiracije dala početni vjetar u leđa da započnem sa svim. U principu prvo sam počela sa oslikavanjen Startasica koje na sebi nisu ni imale Zlo krme. Mali rozi prasić je dio mog projekta za faks koji sam poslije iskoristila.

Uglavnom, sve je krenulo tako što sam ja htjela šarene Startasice i odlučila sam da ih sama našaram. Majice radim tek od nedavno. Ideje za majice pristižu odasvud – na kavi s prijateljima uvijek dobijemo neke nove ideje. Baš prije par dana mi je prijatelj dobacio ideju za 'Krme u umjetnosti', pa sam odlučila uraditi tu seriju.

Navedena je iritacija činjenicom kako se svatko danas pretvara da je grafički dizajner i fotograf. Koje je tvoje stajalište o tome, što dijeli amatera od profića, što doprinosi kvaliteti i što pojedinca izdvaja iz mase ''hipstera''?

Uh, ne znam. Valjda svako malo oštrijeg oka može prepoznati kvalitet. Instagram koliko god nam je pomogao da se vizuelno izražavamo, tako nas je zatrpao masom hipsterskih fotografija koje postaju samo nijansu bolje kada na njih nabacimo neki kul filter. Strašno je kako se sada svi nazivaju fotografima, street style fotografima i grafičkim dizajnerima. Ljudi danas čim skinu neki program s neta govore da ga znaju i u CV-u ga navode kao da su u njemu eksperti. Ali to može samo da urodi gomilom loše 'radne snage'. Vrlo brzo se prepozna tko koliko zna i koliko vrijedi.

Smatram da je u današnje vrijeme najbitnija ideja, do realizacije ćemo već nekako doći. Problem je što mladi danas nemaju ideje i većinu stvari kradu s neta i pokušavaju na taj način da uspiju. Na kraju se uvijek ispostavi da čovjek u životu prođe najbolje sa svojom izvornom idejom ukoliko je stvarno kreativan i vjeruje u to što radi.

Koliko su društvene mreže pomogle da se ovaj projekt proširi izvan granica? Tko su najčešći kupci, regionalni krug ili ima i stranaca?

Reći ću samo da ja radim isključivo preko neta, tako da su meni pomogle sto posto. Najviše kupaca imam u Hrvatskoj, Bosna je tek druga na listi iako sam ja iz BiH. Majice su išle svuda – od otoka Krka do Zagreba. Najdraže mi je kad mi se 'stari' kupci jave da bi ponovo majicu.

Lična karta
 
Lična karta, FOTO: Zlo krme
 
 

Jesi li razmatrala ideju o širenju preko eBay-a i sličnih stranica da se više ljudi upozna s ovim krmcem? Ili pak o reklami na YouTube-u s prikazanim kombinacijama?

Pošto se baziram na to da je ovo mladi samostalni brend, mislim da eBay nije za mene. Filmić na YouTube-u planiram staviti, a nikako da počnem da praktikujem tu animaciju koju sam počela da učim. Imam još dosta ideja kako bi Zlo krme trebalo da izgleda kao projekat, ali o tom po tom.

Baviš li se još nečime ili ti je ovo primaran izvor zarade? Je li ti tko predložio da ovo napraviš i pravim malim biznisom s matičnom trgovinom ili bi radije ovo bilo zadržano na bazi društvenih mreža?

Do nedavno sam radila u jednoj marketinškoj agenciji, a prošle godine sam radila za firmu Lomography u Austriji. Svako malo pravim pauze i počnem da se bavim interijerima, a onda se opet vratim Krmetu. Još uvijek ne znam da li ću otvarati neki concept store i da li će to biti ovdje ili u Hrvatskoj. Voljela bih, u svakom slučaju. :)

Kada bi netko želio nešto naručiti, koliko bi novaca trebao izdvojiti za područje Hrvatske? Vidjeli smo da se mogu naručiti i custom made stvari. Znači li to da mi, primjerice, možemo reći da želimo da krme leži na oblaku na kojem piše "Studentski.hr" pa nam ti pošalješ nacrt za to ili?

Majice Zlo krme koštaju 150kn + poštarina 30kn. I da, moguće je ovo gore napisano!

Koji su nekakvi budući planovi za ovu mini-internetsku firmu? Širenje tržišta, novi dizajni, akcije?

Imam gomilu planova, ali ukoliko vam kažem, morala bih vas ubiti! Šalim se – imam u planu nove kolekcije, kao što sam već rekla „Krme u umjetnosti“ i slične. Vidjećemo za akcije i giveaway-e.

Na kraju, što Zlo krme ima poručiti studentima o životu i o pokretanju vlastitog posla svojim talentom?

Ne znam koliko sam vam ja kompetentna za to, po meni su ovo tek počeci. Ali ono što je sigurno je da je čovjek najsretniji kada svojom idejom, radom i trudom nešto postigne. Još kad od tog može lijepo da živi, pa šta bismo više tražili. Stoga, samo naprijed!

Provjerite u fotogaleriji što mala tvornica krmetine ima u ponudi, a onda se uputite na Facebook stranicu ili na službenu stranicu. Obećajemo da će svatko naći nešto za svoj ukus, a usput i poduprijeti mini-biznis mlade kreativke!

FOTO: TAMARA KOMLJENOVIĆ/ZLO KRME