Šaljete li krive poruke? Donosimo 5 komunikacijskih savjeta koje valja primijeniti
Staviti se u tuđe cipele, razmisliti prije nego nešto izgovorimo, sve to već odavno znamo, ali nam se ipak potkradu krive poruke. Istražili smo kojih 5 trikova možete prakticirati kako biste poboljšali svoje komunikacijske vještine i izbjegli neželjene situacije.
Staviti se u tuđe cipele, razmisliti prije nego nešto izgovorimo, sve to već odavno znamo, ali nam se ipak potkradu krive poruke. Istražili smo kojih 5 trikova možete prakticirati kako biste poboljšali svoje komunikacijske vještine i izbjegli neželjene situacije.
Često u komunikaciji s drugima ne postignemo rezultat koji očekujemo. Nekada nemamo adekvatnih riječi, nekada se nespretno izrazimo, ne razmišljamo o onome što govorimo ili o načinu na koji govorimo.
Svi smo različiti pa stoga ni ne čude različiti rezultati naših svakodnevnih interakcija. Kako biste lakše ovladali interakcijom s drugima, donosimo vam nekoliko korisnih savjeta.
Stres, emocije i izgubljen fokus nisu plodno tlo
Dok god niste smireni, fokusirani i spremni prihvatiti tuđe riječi onakvima kakve one jesu, bez negativnog utjecaja vaše emotivne rastrojenosti, nećete moći ostvariti kvalitetnu i efektivnu komunikaciju. Teške razgovore i bitne teme ostavite za pogodne i mirne situacije, a dotada se fokusirajte na smirivanje i opuštanje.
Dužina vaše priče ne garantira bolju komunikaciju. Nemojte okolišati, sažeto recite ono što mislite i dopustite drugoj osobi da participira u razgovoru. Navika prekomjernog objašnjavanja vrlo se lako uspostavi, a nerijetko je nismo ni svjesni. Obratite pažnju na vrijeme tijekom razgovora.
Psychology Today navodi kako bi u razgovoru između dvije osobe, svaka trebala pričati između 30 i 50 posto sveukupnog vremena kako bi se uspostavila dobra komunikacijska praksa. Međutim, ako se od vas očekuje da samostalno pričate, kao prilikom držanja govora, zadržite se na maksimalno 20 minuta jer ljudima obično koncentracija nakon tog perioda počinje opadati.
Obratite pažnju na neverbalno
Kada govor tijela sugerira jedno, a riječi drugo, obično ostajemo zbunjeni. Obratite pozornost na govor vašeg tijela tako da vaše geste prate vaše riječi. Prilagodite neverbalnu komunikaciju kontekstu. Help Guide tako navodi kako bi ton glasa trebao biti drugačiji kada se obraćamo djetetu u odnosu na situacije kada se obraćamo grupi odraslih.
Nervoza ili uzbuđenje mogu uvelike utjecati na neverbalne znakove koje šaljemo primjerice na prvom spoju ili intervjuu za posao. Ono što vam svakako može pomoći da povratite samopouzdanje, ali i pokažete zainteresiranost, jesu uspravno držanje, održavanje kontakta očima te čvrsto rukovanje.
Uključite mozak i srce
Budimo iskreni, dok sjedite na predavanju i slušate čiste suhoparne činjenice, one nikada ne ostaju u pamćenju jednako kao anegdote ili personalizirane priče. Sjetite se da ste i u formalnim prilikama ipak samo čovjek s lošim i dobrim danima koji povremeno griješi.
Kada osvijestite to i drugima ili iskoristite vlastito iskustvo uz dozu humora, ljudi će vas zapamtiti. Isto vrijedi i za potencijalne poslodavce - kada pokažete da vaše emocije prate vaše aspiracije, ljudi će to i osjetiti. Upečatljivost i jedinstvenost ono su što se uvijek traži, a ne kopija onoga što mislite da trenutno prolazi.
Osvijestite sebe
Znati vlastitu vrijednost, poštivati svoje i tuđe stavove, stajati iza svojih odluka i znati što trebate i želite uvijek omogućuje izravniju ekspresiju. Teško je sebi priznati da ste u nečemu loši ili da negdje manjkate. Iskoristite mišljenja svojih najbližih i pokušajte razumjeti što vas koči u ostvarivanju bolje komunikacije.
Otvoreno primati kritiku, ali isto tako smireno i bez ljutnje izreći negativne stavove ili emocije nije lako, ali ima velike vrijednosti. Nemojte se bojati reći ne svemu onome što vam ne odgovara. Ne tolerirajte sve drugima, samo zato što ih volite ili vjerujete da oni vole vas. Poštovanje sebe i drugih dolazi ruku pod ruku s ljubavlju.
Teško je balansirati sve u kaosu svakodnevnog života, ali uloženi trud uvijek se na neki način isplati. I ono što kažete, i način na koji govorite, i ono kako izgledate dok to govorite, ali i ono što osjećate i vjerujete iznutra imaju jednaku važnost u efektivnoj komunikaciji.