Novi trkaći bolid splitskih studenata!
Jurilica dužine 2.50 metara, mase 335 kilograma te maksimalne brzine od 200 km/h ostvarila je odlično 34. mjesto na nedavno održanom natjecanju u Italiji u konkurenciji 54 bolida iz čitavog svijeta
Jurilica dužine 2.50 metara, mase 335 kilograma te maksimalne brzine od 200 km/h ostvarila je odlično 34. mjesto na nedavno održanom natjecanju u Italiji u konkurenciji 54 bolida iz čitavog svijeta
Jučer je na splitskom Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogranje održana javna prezentacija trkaćeg bolida koji je izradila grupa studenta okupljena u Udruzi primijenjenog strojarstva (UPS). Jurilica dužine 2.50 metara, mase 335 kilograma te maksimalne brzine od 200 km/h ostvarila je odlično 34. mjesto na nedavno održanom natjecanju u Italiji u konkurenciji 54 bolida iz čitavog svijeta. O samoj ideji, realizaciji te daljnjim projektima razgovarali smo sa predsjednikom udruge Denijem Milišićem.
Za početak, od kada postoji UPS te čime se bavite?
Odakle ideja za izradu trkaćeg bolida?
Izrada trkaćeg bolida pod nazivom Formula Student Project u inozemstvu je tradicija već četrdeset godina i pod okriljem je organizacije SAE. Najrazvikanija europska natjecanja su u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Austriji, Španjolskoj, a u zadnje vrijeme i u Finskoj i Češkoj, dok na globalnoj razini prednjače SAD, Australija, Japan i Brazil. Za samo natjecanje jasno su određena stroga pravila kojih se moramo pridržavati. Najveći poticaj za izradu našeg bolida bila je činjenica što se studenti strojarstva iz Rijeke i Zagreba već godinama natječu na tom polju te smo smatrali da i naša sredina ima što pokazati. Ovim putem zahvaljujemo dragim kolegama na velikoj pomoći i susretljivosti!
Kako ste sredili financiranje samog projekta?
Projekt se financira isključivo putem donacija, materijalnih i financijskih. U tome je iznimnu ulogu odigrao i naš matični fakultet koji nam je maksimalno izašao u susret s donacijama te ustupanjem laboratorija za testove, ponajviše zahvaljujući našem dekanu Srđanu Podrugu. Udruga je sponzore tražila posvuda te smo našli partnere i izvan naše županije, a također smo imali i sponzora iz Japana!
Kako je vaša ideja prihvaćena među kolegama?
Po običaju, svaka promjena u studentskoj svakodnevnici popraćena je određenom dozom skepticizma, što je bio slučaj i s našim projektom. Međutim, kako se sve počelo odvijati u maksimalno pozitivnom smjeru, tako je početna skepsa s vremenom nestajala te nailazimo na iznimnu podršku i ohrabrenja sa svih strana.
Kako usklađujete mukotrpan rad na bolidu sa fakultetskim obvezama?
Jako teško, nažalost, skoro pa nemoguće. U inozemstvu je situacija riješena tako da su studenti koji sudjeluju na projektu oslobođeni predavanja i vježbi na fakultetu, pa čak i nekih kolokvija u semestru izrade projekata, tako da bi se mogli potpuno posvetiti bolidu jer je posao jako naporan i opsežan. Naravno, zbog našeg sustava školovanja to jednostavno nije bilo izvedivo na FESB-u, no dekan i profesori su bili maksimalno tolerantni te smo na kraju ipak nekako uspjeli sve uskladiti.
Koji su daljnji planovi i ciljevi?
Naravno, u planu je naknadno poboljšanje trkaćeg bolida te pripreme za slijedeću kalendarsku godinu, u kojoj nas očekuju natjecanja u Velikoj Britaniji i Njemačkoj. Nakon toga ćemo se bazirati na novi dizajn karoserije i pogonski stroj bolida, koji planiramo za 2015. godinu te se planiramo aktivirati i u nekim drugim tehničkim studentskim projektima. Svi zainteresirani mogu nas posjetiti na splitskom gospodarskom sajmu SASO na Žnjanu čiji su nas organizatori velikodušno ugostili već drugu godinu, gdje ćemo bolid izlagati do kraja tjedna te spremno dijeliti informacije i odgovarati na sve upite posjetitelja. Svi detalji o projektu objavljeni su na službenoj stranici Udruge http://ups-fesb.hr. I za kraj poruka kolegama studentima: upornost se itekako isplati!