LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Ovisnost o društvenim mrežama

Mjesec dana bez Instagrama – jeste li spremni prihvatiti ovaj izazov?

Ljudi na društvenim mrežama provode prosječno 2 sata i 23 minute, dok je prosjek 2012. godine iznosio 1 sat i 30 minuta, a samo na Instagramu dnevno provedu 53 minute. Jeste li spremni na to da prestanete bar na neko vrijeme biti dio te statistike?

Ljudi na društvenim mrežama provode prosječno 2 sata i 23 minute, dok je prosjek 2012. godine iznosio 1 sat i 30 minuta, a samo na Instagramu dnevno provedu 53 minute. Jeste li spremni na to da prestanete bar na neko vrijeme biti dio te statistike?

Facebook je praktički postao društvena mreža prošlosti, a sate koje bismo nekada provodili na njemu, preusmjerili smo na Instagram. Sjetimo se početaka Instagrama kada je još izgledao kao klasični obiteljski album – pun neuređenih fotografija koje su slikali amateri, a ne profesionalni fotografi, kada se niste mogli dopisivati s pratiteljima ni stavljati storyje. Danas je ova platforma sastavni dio života milijuna ljudi, no treba znati kada je vrijeme za uzimanje predaha od nje. Stoga vam u nastavku donosimo nekoliko savjeta kako smanjiti vrijeme provedeno u insta-svijetu.

Kada je krenula cijela priča s Instagramom?

Instagram je nastao 2010. kao djelo Kevina Systroma koji je učio programirati dok je radio u jednom start-upu. Systrom je na jednoj zabavi upoznao dvojicu biznismena i pokazao im prototip aplikacije Burbn na kojoj je radio, a čija je svrha bila dopuštanje korisnicima da dijele planove i fotografije. Kasnije mu se pridružio Krieger koji je ranije studirao na Stanfordu. Dvojac je Burbn sveo na dijeljenje fotografija i opcije lajkanja i komentiranja, preimenujući aplikaciju u Instagram, što je zapravo spoj riječi instant i telegram.

Aplikacija je konačno puštena u iOS trgovinu u listopadu 2010. godine te je isti dan dosegnula 25 tisuća pratitelja. Do kraja tjedna skinuta je 100 tisuća puta, a do sredine prosinca čak milijun puta. Bitno je napomenuti da je sve do 2012. godine bila dostupna samo za iOS uređaje.

Instagram je kasnije postao vlasništvo Facebooka, pri čemu je prije dvije godine bio druga najčešće skinuta besplatna aplikacija, iza Youtubea. 2019. godine svakoga mjeseca Instagram je koristila milijarda ljudi. Kako danas izgleda i što sve nudi korisnicima, sigurni smo da znate već vrlo dobro.

Kada je pravo vrijeme za pauzu? 

Iako se na prvu čini super imati online verziju albuma u koji ćete spremati svoje uspomene, a pri tome može podsjetiti sebe, ali i svoje pratitelje na lijepe trenutke, često se čini kao da je svijet Instagrama otišao daleko od toga. Dobra je opcija koju ova društvena mreža nudi, ona koja vam dopušta da pogledate koliko vremena u prosjeku dnevno provodite na njoj – to možete provjeriti klikom u gornji desni kutak na ikonicu koja vas vodi na profil, zatim kliknite na izbornik pa na postavke, a nakon toga na opciju Your activity. Ako ne možete pronaći opciju na ovaj način, idite na svoj profil, zatim kliknite na tri linije (izbornik) te zatim na Your activity.

Jednom kada vidite koliko vremena provodite na IG-u, razmislite na što trošite to vrijeme – na objavu fotografija, besciljno skrolanje, stalkanje drugih profila ili na nešto deseto. Zapitajte se, također, zašto uopće objavljujete fotografije. Je li razlog to što zaista uživate u fotografiranju i volite podijeliti lijepe lokacije ili, pak, negdje duboko iza toga leži ona želja da drugi vide gdje ste bili i što ste radili. Zapitajte se neka od sljedećih pitanja:
  1. Objavite li fotografiju svaki put kada odete na neku zanimljivu lokaciju?
  2. Osjećate li potrebu objaviti fotografiju s mjesta koja posjećujete? Radite li to zbog sebe ili zato da drugi vide?
  3. Koliko vremena provodite prateći tuđe profile? 
  4. Znači li vam što kada vidite da su se drugi „pohvalili” odlascima na zanimljive lokacije?
  5. Smatrate li da netko ima koristi od vaše objave?
  6. Provjeravate li tko vam je gledao storyje? Što vam to predstavlja?
  7. Smatrate li da ljudi generalno stvarno objavljuju isključivo zbog uspomena?
Naravno, Instagramu nije jedina svrha podjela fotografija ili hvaljenje s raznoraznim putovanjima – može poslužiti za promociju raznih humanitarnih akcija, podizanje razine uspješnosti u raznoraznim poslovanjima, za privlačenje novih klijenata i slično. Instagram je, dakako, postao vrsta marketinga i ako vam posao ovisi o njemu, teško je, pa čak i nemoguće potpuno se isključiti iz tog svijeta. To dokazuje i činjenica je, na primjer, 2016. godine oko 1,2 milijuna influencera, prema podacima sa Statiste, bilo sponzorirano od strane raznih brendova, dok se ta brojka sada vrti oko 6,12 milijuna. Što se drugih zanimljivih statistika tiče, u 2016. godini bilo je oko 100 milijuna aktivnih storyja u danu, dok ta brojka sada iznosi 500 milijuna.

U slučaju da Instagram stvarno koristite kako biste imali online album, istražite druge mogućnosti koje nudi internet, a koje ne uključuju praćenje tuđih objava u tolikoj mjeri, kao što su Google fotografije i slične aplikacije i platforme. 

Kako napraviti pauzu?

Ako smatrate da niste ovisni o Instagramu i da vam ne utječe previše na život, slobodno ga koristite dok/ako se ne budete tako osjećali. S druge strane, ako se osjećate kao da vas Instagram guši, da uzrokuje bespotrebnu znatiželju i dovodi do toga da imate previše informacija o životima ljudi koje ni ne poznajete, da objave drugih utječu na vaše samopouzdanje i da ste se izgubili u virtualnom svijetu te da zbog toga nemate doticaja s realnim svijetom, pokušajte, za početak, uzeti pauzu od 30 dana.

Ne morate obrisati profil, dovoljno je da obrišete aplikaciju s uređaja. Ako smatrate da se nećete moći kontrolirati, recite lozinku nekome od prijatelja u kojega imate povjerenja i dopustite mu da promijeni lozinku kako se ne biste mogli prijaviti ni s jednog drugog uređaja. Nadamo se da nećete upasti u toliku krizu da mijenjate lozinku preko e-maila, a ako mislite da će do toga doći, neka prijatelj promijeni i lozinku e-maila preko kojega ste se registirirali na Instagram. Sigurno ćete se uhvatiti kako ste nekoliko puta u danu tapnuli na mjesto na kojemu je bila ikonica Instagram aplikacije, no s vremenom ćete se priviknuti. Moći ćete se odreći aplikacije na neko vrijeme samo ako se riješite FOMO fenomena (Fear of missing out), odnosno straha da ćete propustiti nešto bitno dok ne koristite društvene mreže, u ovom slučaju Instagram. 

Ako vam je Instagram u nekoj mjeri bitan zbog posla, ali ne toliko da ga morate koristiti non-stop i skrolati po naslovnici, ostavite lozinku i koristite ga samo, primjerice, putem računala. Imajte na umu da ćete u ovom slučaju morati imati ogromnu količinu samokontrole kako ne biste kliknuli na prvi story u nizu i onda proveli pola sata ili više na Instagramu.

Ljudi na društvenim mrežama provode prosječno 2 sata i 23 minute, dok je to 2012. godine iznosilo 1 sat i 30 minuta, a samo na Instagramu dnevno provedu 53 minute – jeste li spremni na to da prestanete bar na neko vrijeme biti dio te statistike? Što ćete time postići i hoćete li uopće išta te kako ćete se osjećati, najbolje da provjerite na vlastitoj koži!
FOTO: UNSPLASH