Ljudi koji ne znaju prihvatiti kritiku manje su uspješni
Ne znate prihvatiti kritiku. Reći ćete da znate, čak i jako dobro, ali priznajte (barem sebi) da vas zaboli. I kada to ne pokažete vanjštinom, iznutra bjesnite.
Ne znate prihvatiti kritiku. Reći ćete da znate, čak i jako dobro, ali priznajte (barem sebi) da vas zaboli. I kada to ne pokažete vanjštinom, iznutra bjesnite.
Kritika vam može puno pomoći u radu pod uvjetom da je konstruktivna, njezino drugo ime je savjet, pogotovo ako dolazi od šefa. No, ne reagiramo uvijek pozitivno na nju. Kada čujete kritiku, u vama se aktivira obrambeni mehanizam te je ustvari sasvim prirodno da se osjećate napadnuto ako vas netko kritizira. Obrambeni mehanizam podrazumijeva da, ovisno o tome kakvog ste karaktera, ili prešutite ili uzvratite udarac. No samo vam jedan ishod donosi dobrobit, a na kraju i uspjeh.
Za početak, jako je važno prepoznati konstruktivnu kritiku. Dobru i korisnu kritiku ne treba razumijevati kao uvredu, nego kao savjet koji će vam pomoći u poboljšanju. Kada se čovjek osjeća izgubljeno, a to je često u studentskim danima, najbolji putokaz mu je priznavanje samom sebi da dosta toga još treba naučiti. Mladi ljudi tada se tek profiliraju, mnogi još nisu sigurni čime se žele u životu baviti, a na putu spoznaje kao smjernice, onima koji imaju sreće, pojavljuju se – kritike.
FOTO: Pixabay
Svi imamo svoje priče. Posjedujemo različita iskustva i dolazimo sa različitih životnih puteva. To nas čini jedinstvenima, ali i stvara barijeru jer kao takvi ne možemo u potpunosti razumjeti jedni druge. Između ljudi postoje zidovi, ali ako želimo možemo ih srušiti. Komunikacija je dobar način međurazumijevanja, a pozitivna kritika je jedna od najefektivnijih formi komunikacije. Ona nas informira o tome kakav smo dojam na nekoga ostavili i iz toga zaključujemo kako se poboljšati. Ako kritiku shvaćamo kao dobronamjernu, možemo je slobodno protumačiti i kao priznavanje vrijednosti jer ako vam je šef izrekne to znači da je u vama prepoznao talent i odlučio na njemu raditi. Ionako nitko nije savršen.
U današnjem svijetu, otvorena i konstruktivna kritika je ipak tabu. Onaj koji kritizira kritiku mora popratiti s nekoliko pohvala kako bi prikrio gorak okus. Svejedno, kritičar je onaj koji se osuđuje, crna ovca društva, etiketirani. Zašto je to tako? Vjerojatno se bojimo osude i neprihvaćanja. No koliko strepimo od kritike, toliko smo gladni pohvala. Svi smo ih gladni, volimo kad nas se hvali, no kad nas se kritizira smo nezadovoljni. Za ovaj fenomen u psihologiji postoji termin zvan potvrda pristranosti. Imamo određena uvjerenja za koja mislimo da su jedina ispravna pa imamo tendenciju prihvaćati samo ona koja se slažu s našima, a istodobno odbacivati ona koja ugrožavaju naš pogled na svijet. Internet je odbacivanje drugog mišljenja dodatno produbio, pa je izravna komunikacija puno bolja jer tako lakše prepoznamo kritiku i način kako se poboljšati u poslu.
FOTO: Pixabay
Prednosti koje donosi kritika možemo ugrabiti samo ako se s kritikom naučimo nositi. Njezine prednosti su pojedincima različite, ovisno o tome u kolikoj mjeri ih prihvaćamo i u kolikoj mjeri vođeni njima odlučimo raditi na sebi. Istina, poneki komentar našeg rada nam zada težak udarac, ali ubrzo nakon što se suočimo s njim, shvatimo da smo napredovali. Suprotstaviti se kritici ne znači uzvratiti nego prihvatiti je jer je njezina vrijednost neupitna. Ona je putokaz do uspjeha.