Društvene mreže
Kako Facebook prikuplja vaše podatke i koristi ih za reklame
Jeste li ikad na Facebooku dobili veoma specifičnu reklamu baš kada ste razmišljali o kupnji toga? Ne, Facebook vam nije pročitao misli. Već je vrlo specifičnim metodama otkrio što volite i ponudio vam to u obliku reklame. Kako to sve funkcionira i kako isključiti takve reklame, pročitajte u nastavku.
Jeste li ikad na Facebooku dobili veoma specifičnu reklamu baš kada ste razmišljali o kupnji toga? Ne, Facebook vam nije pročitao misli. Već je vrlo specifičnim metodama otkrio što volite i ponudio vam to u obliku reklame. Kako to sve funkcionira i kako isključiti takve reklame, pročitajte u nastavku.
Facebook zna puno o vama – gdje radite, gdje živite i tko su vam prijatelji. Ali sve to samo su detalji za koje smo svi koji imamo profil odabrali da budu javni. Pomalo, potajno, postoji još cijela lista informacija koje ova društvena mreža skuplja o svakome od nas i koristi ih u reklamne svrhe. U ovom članku možete saznati više o tome kojim se podacima i kako ona koristi.
Primjerice ako ste ljubitelj mačaka i to ste jednostavnim lajkanjem pokazali Facebooku, postoje velike šanse da ćete vidjeti reklame za mačju hranu. A ako pak planirate odmor i guglali ste hotele na različitim lokacijama, vrlo ćete vjerojatno ubrzo nakon toga vidjeti reklamu za neki hotel. Ponekad vam se specifičnost reklami može čak i učiniti jezivom. Veoma precizne i personalizirane reklame, tzv. hyper-targeting, mogu nas učiniti i pomalo paranoičnima. No istina je da što više toga o sebi specificirate na Facebooku, to točnije Facebook može pogoditi kakva ste osoba i što želite kupiti.
A što točno ova mreža provjerava prije nego što pripremi reklamu specijaliziranu za vas? To možete otkriti ako odete na ad preferences i zatim kliknete na zelenu ikonicu your information i na kraju your categories. Tamo ćete pronaći sve što zna o vama poput vašeg ljubavnog statusa ili fakulteta koji pohađate. Facebook ne pogodi baš nešto super za vas svaki put, no ako provjerite ovaj dio, možda se iznenadite koliko toga ima u računici koja na kraju izbaci reklamu koju vidite. I važno je znati kako sve informacije koje pronađete u svom your categories nisu isključivo s Fejsa. Upotrebljava i podatke s drugih web stranica. Kada ste ulogirani na Facebook, lako je vidjeti doslovce svaku drugu stranicu koju posjetite. Također, ako otvorite bilo koju drugu stranicu koja ima like i share opciju, Facebook će vjerojatno znati za to.
Reklame neće nestati čak ni ako ste veoma privatna osoba i vaša your categories stranica ne pokazuje mnogo. Novinarka portala ProPublica otkrila je kako Facebook vidi i više od onog što vam se pokaže na your categories stranici. Ako ih se želite riješiti, jednostavno onemogućite ads based on your use of website and apps option.
OZNAKE:
IZVOR:
MENTALFLOSS
FOTO:
PIXABAY