LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Korisni savjeti

Donosimo nekoliko savjeta kojima možete poboljšati komunikacijske vještine

Kvalitetna i učinkovita komunikacija mnogo govori o našem ugledu, profesionalnosti i radu. Uz pravilnu odredbu komunikacijskih ciljeva te uz pomoć nekoliko jednostavnih savjeta obogatit ćemo i usavršiti svoje komunikacijske sposobnosti.

Kvalitetna i učinkovita komunikacija mnogo govori o našem ugledu, profesionalnosti i radu. Uz pravilnu odredbu komunikacijskih ciljeva te uz pomoć nekoliko jednostavnih savjeta obogatit ćemo i usavršiti svoje komunikacijske sposobnosti.

Komunikacija je ključan faktor međusobnog života u zajednici, stvaranja i održavanja društvenih odnosa. U razgovoru s drugima predstavljamo sebe, karakter, osobine i stavove te otkrivamo svoje komunikacijske sposobnosti drugima. Dobre komunikacijske vještine također su najtraženije kvalitete kandidata za posao, tako da je posebice u današnjem svijetu, gdje sve ovisi o komunikaciji i izražavanju, precizna i učinkovita komunikacija ključ našeg uspjeha.

Cilj osnovne komunikacije, bilo osobne ili korporativne, jest informirati, utjecati, motivirati, pregovarati, uvjeravati, promovirati sebe i socijalizirati se. Kvalitetna komunikacija govori mnogo o našem ugledu, stupnju profesionalnosti, pouzdanosti i zato je važno pobrinuti se za komunikacijske sposobnosti koje će nam svakako koristiti sada i u budućnosti.

Kao prvi korak usavršavanja komunikacijskih vještina potrebno je identificirati što našoj dosadašnjoj komunikaciji nedostaje i što nas ograničava u svakodnevnoj komunikaciji s drugima. Zatim treba odrediti i istaknuti komunikacijske ciljeve koje želimo izgraditi ili unaprijediti te pravilno navesti određene ciljeve koji su izvedivi, dostižni i relevantni kako bi im se uistinu posvetili i ostvarili ih. Ako ste nesigurni oko preciziranja ciljeva koje biste trebali usavršiti, donosimo popis komunikacijskih ciljeva koje je za Lifehack napisao Leon Ho, inače vrlo uspješna osoba i osnivač Lifehacka, a koje će vam pomoći poboljšati vaše komunikacijske sposobnosti.


Usavršite dikciju 

Dikcija je jedna od važnijih komunikacijskih vještina zato što preciznom i točnom dikcijom činimo naš stil govora profesionalnijim. Cilj usavršavanja dikcije jest naučiti koristiti odgovarajuće riječi u pravom kontekstu kako bi nas slušatelji mogli bolje razumjeti.

Ostvarite angažiranost u komunikaciji

Sudjelovanje u razgovoru te razvijanje vještina kojima ćemo zainteresirati našeg slušatelja i učiniti razgovor zanimljivim od velikog su značaja za uspješnu komunikaciju.

Postanite aktivni slušatelj

Danas je Međunarodni dan studenata, evo 5 savjeta za uspješniji studentski život


U razgovoru s ostalima potrebno je pažljivo slušati, koncentrirati se i pratiti što nam druge prenose bez ikakvih distrakcija. Često znamo biti pasivni slušatelji, zaboraviti o čemu nam sugovornik govori, klimati glavom i nesvjesno odgovarati samo da da. Takvim načinom slušanja pokazujemo nepoštovanje prema drugima. Aktivnim slušanjem sugovornika, postavljanjem potpitanja vezanih za njegov govor i uspostavom kontakta očima ostavljamo bolji dojam i poštujemo svog sugovornika.

Upravljajte emocijama

Naša svakodnevna komunikacija povezana je s emocijama kao što su tuga, bijes, strah, depresija ili šok. Kako bismo ostvarili učinkovitu komunikaciju, emocije moramo staviti pod kontrolu i ne smijemo dopustiti da naš razgovor ima ikakve veze s ljutnjom ili tugom koju osjećamo.

Budite uvjerljivi 

Još jedan važan element komunikacije jest uvjerljivost. Biti i zvučati uvjerljivo nije lak posao te zahtijeva mnogo vježbe i usklađivanja govora tijela i riječi kako bismo ih mogli uspješno primijeniti u govoru. Ovdje je također važno poznavati svoju publiku te biti u mogućnosti suosjećati s njom kako bi naša uvjerljivost bila učinkovitija.

Poboljšajte pregovaračke vještine

Ovo je ključna vještina za pronalaženje zajedničkih razloga i izbjegavanje zastoja u razgovorima. Znajući koristiti pregovaračke vještine, postići ćemo najbolji mogući rezultat i učiniti svoju komunikaciju profesionalnom.

Posao bez diplome? Prema iskustvu s popularne društvene mreže, to je sve češća pojava


Budite objektivni u razgovoru

Biti objektivan znači temeljiti svoj razgovor na činjenicama, a ne na osobnim osjećajima, emocijama ili predrasudama. Objektivnost osigurava da otvoreno pristupimo određenoj temi te da o njoj možemo raspravljati sa svake točke gledišta uz nizanje činjenica, a ne vlastitog mišljenja.

Koristite konstruktivnu kritiku

Ukazivanjem na nedostatke drugih primjenjujemo kritiku. Kritiziranje tuđih grešaka, postupaka i odluka može ponekad biti bezobrazno, no korisno je biti iskren i pokazati nekome u čemu griješi, posebice ako osoba toga nije svjesna te joj pokazati kako ispraviti počinjeno.

Budite inspirativni

Da bismo bili inspirativni, moramo biti entuzijastični. U usavršavanju ove tehnike potrebno je brinuti se za sebe, raditi na svojim nedostatcima te pokazati samom sebi i drugima kako biti najbolji. No, inspiracija nisu samo riječi, nego i djela. Ključno je radom, vježbom i trudom nadahnuti ljude i biti im primjer.

Naučite razumjeti govor tijela

Zašto su studentske prakse ključne za uspješnu karijeru?


Naučiti čitati govor tijela vrlo je značajno za ishod komunikacije. To znači da moramo znati uočiti i prepoznati gestikulacije, izraz lica i položaj tijela da bismo zaključili što osoba želi reći te razlikuje li se govor od njezina položaja tijela i zašto.

FOTO: PIXABAY