Jednostavni savjeti za povećanje produktivnosti i učinkovitosti
Ako ste pretrpani obavezama, pod stresom i ne obavljate kvalitetno zadatke, vrijeme je da preuzmete kontrolu nad svojim životom te uz ove savjete povećate svoju produktivnost i učinkovitost.
Ako ste pretrpani obavezama, pod stresom i ne obavljate kvalitetno zadatke, vrijeme je da preuzmete kontrolu nad svojim životom te uz ove savjete povećate svoju produktivnost i učinkovitost.
Živimo u svijetu tehnologije koja nam omogućuje da zadatke obavljamo brže i jednostavnije i to samo uz jedan klik. Iako se čini kako zbog toga imamo puno više vremena te možemo obavljati više stvari odjednom, situacija je zapravo potpuno suprotna. Zadatci neprestano dolaze sa svih strana te smo često pod stresom, gubimo produktivnost i učinkovitost koja nam je važna kako bi mogli napredovati i ostvariti ciljeve.
Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da zadatke obavljate učinkovito i najvažnije od svega da naučite kako živjeti s tehnologijom i ne postanete njezin rob.
Organizacija
Prije svega najvažnije je napraviti raspored obaveza i zadataka koji će vam pomoći da kontinuirano izvršavate svoje obaveze te da nešto ne zaboravite. Odredite svoje prioritete i ciljeve te ih uskladite sa svojim mogućnostima i sposobnostima. Ostavite si dovoljno vremena da se kvalitetno pripremite za svaki zadatak.
Iako vrijedi poslovica „Što možeš danas, ne ostavljaj za sutra“, ponekad je korisno nešto što nije toliko važno ili hitno ostaviti za drugi dan i obaviti ono primarno. Ali svakako onda prvo riješite zadatke koji su vam ostali pa krenite na nove. Također, naučite reći ne, odnosno nemojte si nagomilati zadatke jer nećete moći sve obaviti na vrijeme. Produktivnost ne znači što više zadataka, već obaviti zadatke kvalitetno i na vrijeme.
Pronađite svoje vrijeme
Svatko od nas ima doba dana koje mu najbolje odgovara, odnosno kada mu je koncentracija najveća. Netko je jutarnji tip i od ranog jutra kreće s poslom, a drugi tek navečer mogu kvalitetno obaviti zadatke. Odredite koji ste tip i prema tome pokušajte napraviti svoj raspored.
Najvažnije i najteže zadatke ostavite za vrijeme kada ste najkoncentriraniji, a ostatak vremena pozabavite se jednostavnim poslovima. To će vam pomoći da energiju preusmjerite na ono najvažnije i tako povećate svoju produktivnost.
Odmor
Nikako nemojte zaboraviti predahnuti od posla i malo se odmoriti. Nekoliko puta na dan uzmite pauzu najmanje od pet minuta. Prošećite se, pustite si omiljenu glazbu, popijte kavu ili porazgovarajte s kolegama. To će vam pomoći da zadržite koncentraciju i da se fokusirate na ono što radite.
Privatni život
U svom rasporedu naznačite vrijeme za privatni život. Izrazito je važno da se brinite o svome zdravlju i izbjegavate stres koliko god je moguće. Isključite sve aplikacije i društvene mreže na neko vrijeme. Čitajte omiljenu knjigu, pogledajte film, vježbajte, meditirajte, družite se s prijateljima -jednostavno radite ono što volite. Tako ćete se opustiti te napuniti baterije za daljnje obavljanje obaveza.