HOĆE LI IZGUBITI KUPCE?
Zara počela naplaćivati povrat robe
I druge trgovine slijedit će Zarin potez.
I druge trgovine slijedit će Zarin potez.
Zara je počela u Velikoj Britaniji naplaćivati 1,95 funti, što je oko 17 kuna, za povrat robe koja je kupljena online. Ta naknada se odnosi samo ako je u povrat uključena i povratna služba te je to pravilo na snazi u 37 zemalja, uključujući i Hrvatsku, prenosi Tportal.
Na Zarinom web shopu za Hrvatsku stoji obavijest da će trgovina naplatiti 29,9 kuna za povrat na kućnoj adresi, a još uvijek možete besplatno vratiti Zarinu robu koju ste kupili na web shopu ako je fizički vratite u poslovnicu.
Zarin potez pratit će, izgleda i drugi brendovi, a Next i Uniqlo već provode takvu politiku. Naplaćivanje povrata dolazi iz nekoliko razloga među kojima su pandemija koja je uzrokovala rast online kupnje s čim je došao i rast povrata robe putem dostavne službe što je značilo veće troškove za trgovce.
Osim toga, Zara navodi održivost i zaštitu okoliša kao jedan od razloga zbog čega su se odlučili na naplaćivanje povrata, a modna industrija, pogotovo fast fashion brendovi u koje spada Zara, su jedni od najvećih zagađivača okoliša. Dostava i obrada vraćenih artikala povećavaju logističke troškove i emisije ugljika.
Naplata povrata trebala bi, stoga smanjiti broj narudžbi koje se vraćaju, a prema izvješću McKinseyja i Global Fashion Agende, smanjenje povrata moglo bi uštedjeti 12 milijuna tona emisija stakleničkih plinova godišnje.
Ova politika bi za Zaru mogla značiti gubitak kupaca.
Na Zarinom web shopu za Hrvatsku stoji obavijest da će trgovina naplatiti 29,9 kuna za povrat na kućnoj adresi, a još uvijek možete besplatno vratiti Zarinu robu koju ste kupili na web shopu ako je fizički vratite u poslovnicu.
Zarin potez pratit će, izgleda i drugi brendovi, a Next i Uniqlo već provode takvu politiku. Naplaćivanje povrata dolazi iz nekoliko razloga među kojima su pandemija koja je uzrokovala rast online kupnje s čim je došao i rast povrata robe putem dostavne službe što je značilo veće troškove za trgovce.
Osim toga, Zara navodi održivost i zaštitu okoliša kao jedan od razloga zbog čega su se odlučili na naplaćivanje povrata, a modna industrija, pogotovo fast fashion brendovi u koje spada Zara, su jedni od najvećih zagađivača okoliša. Dostava i obrada vraćenih artikala povećavaju logističke troškove i emisije ugljika.
Naplata povrata trebala bi, stoga smanjiti broj narudžbi koje se vraćaju, a prema izvješću McKinseyja i Global Fashion Agende, smanjenje povrata moglo bi uštedjeti 12 milijuna tona emisija stakleničkih plinova godišnje.
Ova politika bi za Zaru mogla značiti gubitak kupaca.
- Svaki trgovac na internetu koji naplaćuje povrat, bez obzira na razlog, provodi strategiju narušavanja potražnje pod krinkom ograničavanja troškova. Bolji pristup je ulaganje u bolje opise proizvoda, kvalitetnije slike i boje, recenzije kupaca i veću ponudu svih veličina odjeće - izjavio je Mohamed Amer, nezavisni savjetnik za start upe.
Neki, pak pozdravljaju ovakvu odluku zbog zaštite okoliša te se nadaju kako će imati pozitivan učinak i da će se smanjiti broj narudžbi za povrat.
OZNAKE:
FOTO:
PEXELS