LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
HOĆE LI IZGUBITI KUPCE?

Zara počela naplaćivati povrat robe

I druge trgovine slijedit će Zarin potez.

I druge trgovine slijedit će Zarin potez.

Zara je počela u Velikoj Britaniji naplaćivati 1,95 funti, što je oko 17 kuna, za povrat robe koja je kupljena online. Ta naknada se odnosi samo ako je u povrat uključena i povratna služba te je to pravilo na snazi u 37 zemalja, uključujući i Hrvatsku, prenosi Tportal.

Na Zarinom web shopu za Hrvatsku stoji obavijest da će trgovina naplatiti 29,9 kuna za povrat na kućnoj adresi, a još uvijek možete besplatno vratiti Zarinu robu koju ste kupili na web shopu ako je fizički vratite u poslovnicu.

Zarin potez pratit će, izgleda i drugi brendovi, a Next i Uniqlo već provode takvu politiku. Naplaćivanje povrata dolazi iz nekoliko razloga među kojima su pandemija koja je uzrokovala rast online kupnje s čim je došao i rast povrata robe putem dostavne službe što je značilo veće troškove za trgovce. 

Osim toga, Zara navodi održivost i zaštitu okoliša kao jedan od razloga zbog čega su se odlučili na naplaćivanje povrata, a modna industrija, pogotovo fast fashion brendovi u koje spada Zara, su jedni od najvećih zagađivača okoliša. Dostava i obrada vraćenih artikala povećavaju logističke troškove i emisije ugljika.

Naplata povrata trebala bi, stoga smanjiti broj narudžbi koje se vraćaju, a prema izvješću McKinseyja i Global Fashion Agende, smanjenje povrata moglo bi uštedjeti 12 milijuna tona emisija stakleničkih plinova godišnje.

Ova politika bi za Zaru mogla značiti gubitak kupaca.
- Svaki trgovac na internetu koji naplaćuje povrat, bez obzira na razlog, provodi strategiju narušavanja potražnje pod krinkom ograničavanja troškova. Bolji pristup je ulaganje u bolje opise proizvoda, kvalitetnije slike i boje, recenzije kupaca i veću ponudu svih veličina odjeće - izjavio je Mohamed Amer, nezavisni savjetnik za start upe.

Neki, pak pozdravljaju ovakvu odluku zbog zaštite okoliša te se nadaju kako će imati pozitivan učinak i da će se smanjiti broj narudžbi za povrat. 
FOTO: PEXELS