10 godina Facebooka
Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata harvardskog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.
Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata harvardskog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.
Točno 10 godina prošlo je otkako je Mark Zuckerberg s kolegom Dustinom Moskovitzem u sobi na kampusu Sveučilišta Harvard osnovao internu društvenu mrežu. Primarno namijenjen međusobnom upoznavanju i komunikaciji studenata tog renomiranog sveučilišta Facebook munjevito raste u najmasovniju i najpopularniju društvenu mrežu današnjice s više od milijardu otvorenih korisničkih profila.
Zuckerberg, danas predsjednik i glavni izvršni direktor Facebooka ima i više nego dovoljno razloga da bude zadovoljan svojim životnim projektom. Njegovu društvenu mrežu koristi približno 1,23 milijarda ljudi širom svijeta, a trenutna tržišna vrijednost kompanije procjenjuje se na monumentalnih 135 milijardi dolara te će najvjerojatnije postati tvrtka koja je najbrže u povijesti stekla vrijednost od 150 milijardi dolara. Posljednji financijski rezultati impresionirali su mešetare s Wall Streeta, najviše zbog uspješne tranzicije na mobilne uređaje o čemu dovoljno govori službeno izvješće tvrtke u kojem iznose kako je po prvi put od osnutka prodaja oglasa na smartphoneovima i tabletima premašila onu na klasičnim računalima. Prema jednom istraživanju prosječan korisnik mjesečno provede preko 15 sati ˝online˝ i ima više od 200 prijatelja na profilu.
Ovakvi podvizi učinili su 29-godišnjeg Zuckerberga jednim od najmlađih milijardera u svijetu s bogatstvom koje je procijenjeno na više od 30 milijardi dolara te je najmlađa osoba na Forbesovoj listi 400 najbogatijih Amerikanaca. Međutim, nije uvijek sve išlo tako glatko. U početku je Zuckerberg optuživan za krađu ideje od strane svojih kolega, a nedavno su se širile glasine kako korisnike Facebooka nadziru američke tajne službe. Glasine su srećom opovrgnute.
Mnogo ozbiljniji problemi koji bi mogli naškoditi popularnosti i raširenosti Facebooka su društvene mreže poput Twittera i Snapchata kojima je priklonjenija mlađa populacija zbog jednostavnosti i popularizacije nadimaka (˝nickname˝) u odnosu na stvarna imena što direktno utječe na zaštitu privatnosti koja je kod Facebooka manjkava. Mlađi korisnici su u konstantnoj potrazi za novim oblicima komunikacije pa se Facebook često nalazi u situaciji da zbog velikog broja korisnika ne može brzo uvoditi korjenite promjene što u konačnici rezultira padom korisnika zbog ˝dosadnih i jednoličnih sadržaja˝. Stoga će politika Facebooka u budućnosti biti fokusirana na konstantno mijenjanje i dodavanje sadržaja kako bi zadržao svježinu i konkurentnost.
U svakom slučaju, u proteklom desetljeću Facebook je izvršio golem utjecaj na našu percepciju komunikacije i na pop kulturu uopće. Lajkanje, šeranje i slični termini udomaćili su se u jeziku, a jednostavnost i goleme mogućnosti povezivanja iskorištavaju se za uspješno ciljano oglašavanje. Apsolutno svatko putem službenih kanala može pratiti najsvježije informacije iz svoje interesne grupe te se tekstualna i audio-vizualna komunikacija s ostalim korisnicima odvija u trenu. Neki ga mrze, neki vole, no utjecaj ovog fenomena značajan je i nezamjenjiv.
Za svoj rođendan Facebook je korisnicima ponudio opciju Look Back, gdje se u jednominutnom videu izmjenjuju najznačajnije slike i postovi od trenutka otvaranja korisničkog profila. Svakako provjerite, a simpatičnu animaciju kronologije promjena u Facebooku pogledajte ovdje!