LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
NA DANAŠNJI DAN

Obilježava se Svjetski dan radija, medija koji 99 godina privlači masovnu publiku

13. veljače obilježava se Svjetski dan radija, kao spomen na dan kada je osnovan Radio Ujedinjenih naroda. Ovaj medij oduvijek privlači masovnu publiku, a ljudi često nisu ni svjesni koliko ga zapravo konzumiraju.

13. veljače obilježava se Svjetski dan radija, kao spomen na dan kada je osnovan Radio Ujedinjenih naroda. Ovaj medij oduvijek privlači masovnu publiku, a ljudi često nisu ni svjesni koliko ga zapravo konzumiraju.

Svakodnevno smo izloženi medijima, bilo da je u pitanju tisak, radio, televizija ili danas, najbitniji prijenosnik informacija – internet. Prvi među njima bio je ipak radio. Prva radijska postaja započela je s emitiranjem prije 99 godina, a UNESCO je upravo današnji dan proglasio Svjetskim danom radija, kada je osnovan Radio Ujedinjenih naroda.

Šest godina nakon što je s emitiranjem započela prva radijska postaja u Pittsburghu, spikerica Božena Begović započela je emitiranje Radio Zagreba riječima: Halo, halo, ovdje Radio Zagreb! U to su vrijeme popularne bile tzv. radiodrame. Slušale su se na javnim mjestima i to je tada bio jedan od najpopularnijih oblika zabave. 

Ovaj je medij oduvijek privlačio masovnu publiku. Jedan je od najsnažnijih komunikacijskih alata te je posebno prikladan jer može dopirati do udaljene publike, ali i ranjive publike kao što su npr. siromašni ili nepismeni. Isto tako, on ima snažnu ulogu u komunikaciji u hitnim slučajevima!

Na zagrebačkom Učiteljskom fakultetu raspravljalo se o značaju glazbenih programa u vrtićima i izbornim kolegijima za studente


Kako su godine prolazile, tako je tehnologija napredovala. Kako je tehnologija napredovala, tako je radio postao puno više slušan preko mobitela ili tableta. K tome, jedan je od onih medija koji je konstantno popularan, a ljudi često nisu ni svjesni koliko ga zapravo konzumiraju, primjerice prilikom vožnje, odlaska u trgovinu, šišanja kod frizera ili ispijanja kave u kafiću.

Danas postoje različiti tipovi radija, namijenjeni specifičnoj publici, odnosno njihovim preferencijama. U Hrvatskoj tako primjerice imamo one koji u svojem eteru puštaju samo domaću narodnu glazbu, one čiji se sadržaj bazira samo na EDM-glazbi, ali i one koji puštaju cajke.

Medijski jak – kao superjunak! Inovativni program medijskog obrazovanja u osnovnim školama


IZVOR: UN
FOTO: ELLSWORTH