LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Muškarci danas uzvraćaju gestu i daruju osobu od koje su dobili valentinovski poklon

Povodom Bijeloga dana daruju se bijeli pokloni zbog čega muškarci obučeni u bijela odijela izdvajaju i do tri puta više nego što je potrošila žena na Valentinovo.

Povodom Bijeloga dana daruju se bijeli pokloni zbog čega muškarci obučeni u bijela odijela izdvajaju i do tri puta više nego što je potrošila žena na Valentinovo.

Japanska, tajvanska i južnokorejska kultura svake godine predviđaju jedan dan kojim će osoba koja je primila darove na Valentinovo uzvratiti gestu darovatelju. Taj se dan naziva Bijeli dan te se slavi mjesec dana nakon Valentinova. Riječ je o zahvali koju muškarci izražavaju ženama koje su im, tradicionalno, poklonile nešto simbolično.

Na Valentinovo u japanskoj, tajvanskoj i južnokorejskoj kulturi samo žene daruju muškarce i to čokoladom ljubavi (honmei-choco) ili uljudnosti (giri-choco), a muškarac mjeseca dana kasnije odgovara prigodnim poklonom ovisno o čokoladi koju je dobio. Onaj koji daruje nekad to čini iz društvene obveze, a ne izraza ljubavi.

Također, dar ženi uobičajeno je dva do tri puta skuplji (sanbai gaeshi) od onog primljenog, a muškarac prilikom darivanja mora biti odjeven u bijelo odijelo te mora računati na činjenicu da dar treba biti bijele boje. Naglasak se stavlja na ručno izrađene poklone, od čokolade, čestitke i slastica od sljezovog kolačića do cvijeća poput ljiljana, božura i orhideja.

Prema nekima, sljezovi kolačići tijekom 70-ih godina 20. stoljeća predstavljali su čistu ljubav jedne žene. Međutim, shvaćanje da se oni tope potaknulo je ideju da žena time govori kako joj se osoba ne sviđa. Ako osoba primi prhki kolačić, šalje joj se poruka ti si mi samo prijatelj/ica. Simbolika se krije u hrskavosti kolačića – ležernom i suhom odnosu. Ako osoba, pak, primi tvrde bombone kao poklon dobiva poruku da se sviđa osobi od koje je primila taj isti dar. Naime, bombon je nešto što se može držati u ustima, pri čemu se uživa u slatkom okusu neko vrijeme, objašnjava japanska tvrtka MATCHA.

Bijeli dan osmišljen je još 1977. godine kada je mala slastičarnica u Fukuoki prodavala sljezove kolačiće muškarcima kao odgovor na Valentinovo, zbog čega su ga tada prozvali Danom sljezovog kolačića. Sljedeće godine Nacionalno udruženje konditorskih industrija taj je događaj preimenovalo u Bijeli dan. Od tada tvrtke na tržište stavljaju bijelu čokoladu i ostale jestive i nejestive bijele poklone muškarcima, iako je posljednjih godina obilježen pad u kupnji.

Kao svojevrstan otpor Valentinovu i Bijelom danu u Japanu se 14. travnja obilježava Crni dan. Posvećen je osobama koje nisu dobile poklon niti na jedan od prethodno spomenutih dana. Ti ljudi obuku crnu odjeću te zajednički objeduju i komentiraju manjak intimnih odnosa/veza i čokoladnih poklona.

FOTO: PIXABAY