Lipanj kao mjesec slatkiša: povijesni pregled najvećih proizvođača slatkiša
Jeste li znali koje su tri tvrtke među najuspješnijima u proizvodnji i distribuciji slatkiša, poglavito čokoladnog asortimana? U ovom članku imate priliku saznati kako je tekao razvoj i napredak, izazove s kojima su se suočavali i mnogo više.
Jeste li znali koje su tri tvrtke među najuspješnijima u proizvodnji i distribuciji slatkiša, poglavito čokoladnog asortimana? U ovom članku imate priliku saznati kako je tekao razvoj i napredak, izazove s kojima su se suočavali i mnogo više.
U zapadnjačkim se kulturnim zajednicama tijekom lipnja slavi Mjesec slatkiša. Ne postoji konkretna ideja o pokretanju proslave ovog mjeseca, no neki navode kako je upravo ovaj mjesec ključan u povijesti proizvodnje i konzumacije slatkiša u globalnom smislu. Stoga, donosimo vam povijesni pregled razvoja triju najvećih tvrtki koje proizvode slatkiše.
Američki slastičar Milton S. Hershey preuzeo je posao Harryja Burnetta Reesea u lipnju 1963. godine. Reese je u to vrijeme radio za Hersheyja u proizvodnji mlijeka i kao nadzornik u distribuciji slatkiša, međutim napustio je radno mjesto i posvetio se proizvodnji vlastitih slatkiša – danas poznatih kao Reese's Peanut Butter Cups, pri čijoj je izradi koristio Hershey čokoladu. 30-ih i 40-ih godina prošloga stoljeća bila je to najpoznatija slastica, a kada je H.B. Reese preminuo posao je ostavio šestorici svojih sinova koji su potom potpisali sporazum s Hershey Chocolate Corporation. Unatoč tome što se slastica proizvodila pod drugom tvrtkom 1969. godine postala je najprodavanijom, a 2012. godine ostvarila je promet u Hershey'su u vrijednosti 2,6 milijardi dolara te je globalno četvrti najprodavaniji slatkiš s prodajama u vrijednosti 2,8 milijardi dolara.
Na europskom tržištu slatkiša, s druge strane, predvode Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG, Ferrero grupa i Nestle AS.
Povijest Nestlea počinje 1866. godine osnutkom tvrtke koja se bavila kondenziranjem mlijeka. Godinu dana kasnije, Henri Nestlé razvija ideju o dječjoj hrani (kravlje mlijeko, pšenično brašno i šećer smjesa je namijenjena bebama koje nisu dojene kako bi se smanjila stopa smrtnosti) te 1905. godine spaja svoju tvrtku s Anglo Swissom, europskim dobavljačem specijalnih prehrambenih sastojaka. Danas te dvije tvrtke tvore Nestlé grupaciju. Mnogi prehrambeni brendovi s prefiksom Nes- često su plod Nestlé grupe, a često ćete pronaći i neke velike kozmetičke i farmaceutske brendove. Danas promoviraju uglavnom one marke/brendove koje će zadovoljiti zdravstveno osviještene potrošače.
Ferrero grupa svoje početke kuje 40-ih godina 20. stoljeća. Riječ je o obitelji iz Italije koja je svoju slastičarnicu pretvorila u tvornicu, a ujedno je bila prvi proizvođač koji je otvorio proizvodne pogone i urede u inozemstvu u konditorskom sektoru, pretvorivši tvrtku u istinski međunarodnu grupu. Prva je velika tvornica otvorena 1956. godine u Njemačkoj, a potom i u Francuskoj. Danas su rasprostranjeni diljem svijeta. Od 2015. godine tvrtka potpisuje integraciju s vodećom tvrtkom za sakupljanje, pečenje i trgovanje lješnjacima u Turskoj i čokoladnom slastičarskom tvrtkom u Ujedinjenom Kraljevstvu pa one zajedno tvore Ferrero grupu.
Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG svoju priču započinje davne 1845. godine kada su se otac David Sprüngli-Schwarz i sin Rudolf Sprüngli-Ammann dosjetili proizvodnje čokolade u čvrstom obliku na njemačkom govornom području u Švicarskoj. Züriška društvena elita otvorena je za inovacije i otkriva svoju strast prema ovim slatkim delicijama. Nakon samo dvije godine, 1847. godine, slastičar i njegov sin odlučuju proizvodnju čokolade preseliti iz skučene pekare u starom gradu Zürichu u malu tvornicu u Horgenu s izravnom opskrbom vodom, na gornjem kraju Züriškog jezera. Kako su ih pratili uspjesi, tako je bilo i nekoliko velikih izazova: službeno osnivanje kompanije, pad na globalnim tržištima zbog globalnog protekcionizma, Velike depresije, svjetskih ratova…