Osvrt na filmove

Zatvoren Zagreb film festival: srpski film „Teret“ oduševio, pažnju privukla kći kultnog Chaplina

Ovogodišnje 16. izdanje Zagreb film festivala održano je od 11. do 18. studenog i donijelo je pregršt kratkometražnih, dugometražnih i animiranih filmova različitih tematika. Srpski film „Teret“ odnio je nagradu za najbolji dugometražni film, a kćer Charlija Chaplina zatvorila je Festival.

Završio je još jedan Zagreb film festival. Ako ga niste posjetili, propustili ste šansu da malo bacite pogled na neobične filmove koji dolaze sa svih strana svijeta i koje je teško pronaći na Internetu za gledanje.

Ovogodišnje 16. izdanje najboljeg festivala u gradu održano je od 11. do 18. studenog i donijelo je pregršt kratkometražnih, dugometražnih i animiranih filmova različitih tematika. Poseban trag ostavio je dolazak kćeri kultnog Charlija Chaplina, Geraldine Chaplin, i producentice poznatog filmskog redatelja Larsa von Triera – Marianne Slot.

Unatoč svim kolokvijima i pripremama prezentacija za faks mnogi su studenti uspjeli ugurati par filmova u raspored jer ovakvo što se ne propušta. Nakon svake odgledane projekcije osigurane su rasprave s redateljima koji su otkrivali pravu pozadinu svojih djela. K tome, ulaznice su svake godine vrlo pristupačne. Mi smo u dva dana pogledali srpski film Teret i tajlandski umjetnički film Manta Ray.

Teret je film srpskog redatelja Ognjena Glavonića nastao prema istinitoj priči. Prati radnju za vrijeme NATO-va bombardiranja Srbije 1999. godine Vlada (Leon Lučev) radi kao vozač kamiona zadužen za prijevoz nepoznatog mu tereta na relaciji Kosovo – Beograd. Ono što prevozi ne samo da će šokirati Vladu, već i publiku. Leon Lučev u glavnoj ulozi donosi lika koji ne bira što mora prevoziti jer mu je cilj prehraniti obitelj. Tom ulogom ovjenčao se na ovogodišnjem Sarajevo film festivalu za najboljeg glumca. Isto tako je prikazan i na Filmskom festivalu u Cannesu, a na ZFF-u mu je pripala nagrada Zlatnih kolica za najbolji dugometražni film.

Potpuno je drugačiji film, što tematski, što po načinu na koji je snimljen, Manta Ray. Selimo se na Tajland u jedno malo mjestašce gdje se na tisuće izbjeglica Rohindž utopilo (nacionalna manjina koja čamcima bježi iz zemlje kako bi sreću pronašli negdje drugdje). Jednog dana lokalni ribar pronalazi u nesvijesti ozlijeđenog čovjeka kojeg spasi i nazove Thongchai pa mu ponudi mjesto za život. Čovjek koji ne govori polako počinje učiti voziti bicikl, motor i sporazumijevati se. Nakon što ribar nestaje na jednoj ribarskoj misiji, ubrzo Thongchai preuzima njegov život, posao, kuću, pa na kraju i bivšu suprugu. Vrlo neobičan film kojem se divite zbog izvrsnog načina snimanja, scena, boja i upoznavanja s načinom života u Tajlandu. Film koji je režirao Phuttiphong Aroonpheng dobio je mnoštvo nagrada na inozemnim festivalima.

Zagreb film festival omogućuje svim filmoljupcima da se u raspravama, radionicama i panelima okušaju i nauče mnogo toga o svijetu filma, da je to puno više od uzimanja mobitela u ruke i stiskanja crvene tipke na ekranu. Pokazalo se kako mu je pošlo za rukom da okupi mnogu mlađu populaciju. Lijepo je vidjeti volontere koji to sa srcem rade, ali i one mlade posjetitelje koji koriste ovakve stvari da se upoznaju s drugom kulturom. Možda još ima nade za mlade i njihovo osvještavanje za kulturne događaje.