LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Najnoviji album Kandricka Lamara

Recenzija albuma „To Pimp a Butterfly"

Prvi i najavni single ovoga albuma, „I", osvoji je ove godine dva Grammyja - za najbolju rap pjesmu i najbolju rap izvedbu - te su očekivanja oko nasljednika vrlo hvaljenog i uspješnog albuma Good Kid, M.A.A.D City dodatno narasla.

Prvi i najavni single ovoga albuma, „I", osvoji je ove godine dva Grammyja - za najbolju rap pjesmu i najbolju rap izvedbu - te su očekivanja oko nasljednika vrlo hvaljenog i uspješnog albuma Good Kid, M.A.A.D City dodatno narasla.

Prvi i najavni single ovoga albuma, „I", osvoji je ove godine dva Grammyja - za najbolju rap pjesmu i najbolju rap izvedbu - te su očekivanja oko nasljednika vrlo hvaljenog i uspješnog albuma Good Kid, M.A.A.D City dodatno narasla.

Kendrick Lamar od predvodnika nove generacije postao je jedan od najboljih i najkreativnijih repera današnjice te je ovim albumom tu poziciju ne samo učvrstio nego i uzvisio.

To Pimp a Butterfly njegov je drugi veći studijski album te sadrži 16 pjesama na kojima gostuje nekoliko izvođača. Snoop Dogg svakako je najzvučniji - gostuje u pjesmi „Institutionalized" .

Glazbeno i produkcijski album je vrlo muzikalan i ritmičan, odlikuje ga odlična kombinacija i utjecaj jazza, funka i soula, pomiješana s modernim hip hopom.

Lamar se dotiče raznih tema i problema, kako društvenih (rasizam, socijalni problemi, propaganda, konzumerizam), tako i vlastitih (depresija, pronalazak samoga sebe, kako slavu i talent iskoristiti za plemenite svrhe).

Pjesme poput Wesley ' s Theory",„For Free?",„King Kunta",„The Blacker the Berry",„Complexion", „Institutionalized" bave se društvenim problemima i kritizitaju sistem koji je te probleme stvorio i društvo koje na njih apatično gleda.

U pjesmi  „For Free?" Kendrick više puta spominje  „This dick ain't free…", čime želi naglasiti samopoštovanje koje također spominje u „I" te da se moramo oduprijeti (ili barem to pokušati) modernom ropstvu, kao što je propaganda, konzumeristički način života i ostale slične manipulacije koje nas sustavno otupljuju i sputavaju našu kreativnost i zdrav način razmišljanja.  

„The Blacker the Berry" nije samo proturasistička pjesma, već i pjesma u kojoj Lamar proziva svoju rasu licemjernom jer se i dalje međusobno ubijaju u raznim ratovima bandi.

Kroz pjesme „These Walls", najdepresivnije pjesme „U" gdje zamalo čini samoubojstvo, „Alright", „For sale?", Lamar se bori sa svojim demonima te vodi unutarnju borbu iz koje ipak izlazi kao pobjednik. Nakon uspješne borbe vraća se korijenima i kreće u pronalazak samog sebe kroz „Momma",„Hood Politics".

„How Much Dollar Cost" zanimljiva je priča u kojoj protagonist odbija na benzinskoj pumpi dati prosjaku dolar jer misli kako će ga ovaj uzaludno potrošiti na drogu. Na kraju se ispostavi da je prosjak sam Bog te da ga je upravo dolar koštao raja.

Album zatvara „Mortal Man", pjesma u kojoj Lamar ispituje obožavatelje hoće li ga cijeniti kada mu ponestane inspiracije, hoće li uvažavati njegov cjelokupni rad ili će ga neka možebitna mrlja iz privatnog života obilježiti. „When shit hit the fan, is you still a fan?"

Na kraju nekoliko pjesama Kendrick recitira stihove koji se postepeno nadograđuju kako se bliži kraj albuma te dobivaju svoj konačan oblik na kraju ove pjesme.  Međutim ni to nije kraj, slijedi imaginarni intervju s Tupacom, uz pomoć isječaka njegova intervjua iz 1994. godine Kendrick je nekoliko puta izjavio kako mu je upravo on jedan od glavnih i najvažnijih uzora. Ovaj njihov imaginarni razgovor efektan je budući da  se Kendrick Lamar smatra dostojnim prijestolonasljednikom, novim pravim kraljem zapadne obale i cijele hip hop scene.

Zatim Lamar Tupacu čita još jednan tekst, završnu riječ albuma, u kojoj leptir predstavlja talent, a gusjenica osobu koja svojim talentom bježi iz klaustrofobične čahure. Stoga bi zaključak albuma bio da moramo tražiti i čuvati, poštovati svoje talente i ne dopustiti  drugima da ih iskorištavaju ili kradu.

Kendrick je 2014. godinu dobar dio proveo putujući Južnom Afrikom te je utjecaj i inspiracija Afrikom čujna. Album je prepun simbolizma i može ga se sagledati i protumačiti iz više kutova, stoga uživajte prije svega u dobroj glazbi, samom tekstu, zatim probajte dokučiti što je sve pjesnik želio reći.

Vrijeme će pokazati, čini se da To Pimp a Butterfly ima potencijala da za koju godinu bude svrstavan među najbolje albume žanra. Gledajući nešto bliže, bit će vrlo teško nadjačan kao najbolji hip hop album godine.

POPIS PJESAMA

1. Wesley's Theory (featuring George Clinton & Thundercat)

2. For Free? (Interlude) 

3. King Kunta

4. Institutionalized (featuring Bilal, Anna Wise & Snoop Dogg)

5. These Walls (featuring Bilal, Anna Wise & Thundercat)

6. U 

7. Alright

8. For Sale? (Interlude)

9. Momma

10. Hood Politics  

11. How Much a Dollar Cost (featuring James Fauntleroy& Ronald Isley)

12. Complexion (A Zulu Love) (featuring Rapsody)

13. The Blacker the Berry

14. You Ain't Gotta Lie (Momma Said)

15. I  

16. Mortal Man

Radi vrlo dobre glazbe i produkcije, kreativnih i odličnih tekstova i zanimljive koncepcije albuma, dajem ocjenu 10/10

FOTO: FLICKR.COM