LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
12. prosinca u 19:30

„Pritisci moje generacije" u HNK Split

Drama se bavi položajem i identitetom naše generacije, odnosno generacije odrasle u ranim devedesetim godinama, čiji su problemi i pitanja dosada bila dosta zanemarena na kazališnim daskama.

Drama se bavi položajem i identitetom naše generacije, odnosno generacije odrasle u ranim devedesetim godinama, čiji su problemi i pitanja dosada bila dosta zanemarena na kazališnim daskama.

Premijerno izvedena 24. svibnja, drama Pritisci moje generacije" ponovno igra sutra u 19:30 sati u splitskom HNK. Riječ je o debitantskom dramskom tekstu Dine Pešuta, jednom od najzanimljivijih mladih dramaturga i dramatičara u usponu. 

Drama se bavi položajem i identitetom naše generacije, odnosno generacije odrasle u ranim devedesetim godinama, čiji su problemi i pitanja dosada bila dosta zanemarena na kazališnim daskama. Stoga je još zanimljivije da je jedan novi domaći tekst s ovakvom tematikom uvršten u progam i postavljen na veliku scenu splitskog HNK. Baveći se problematikom mlade žene u Hrvatskoj te pitanjem koliko je u nas održiva feministička borba, Pešut na scenu postavlja mladu dvadesetpetogodišnju protagonisticu, kojoj ne daje ime, već je jednostavno naziva Ona (Ana Franić). Ona se nakon završenog ekonomskog fakulteta ne uspijeva zaposliti, ubrzo se miri s tom situacijom te upada u krizu identiteta koja će se manifestirati na različite načine. Na sceni se promatra njezin život okružen lošom ekonomskom situacijom, obiteljskim problemima, velikim očekivanjima mladih ljudi kojima društvo nema što ponuditi i emotivni kaos koji dolazi kao posljedica svega navedenog.

Sam Pešut ovako govori o tematici svoje drame:

Publika se vraća u kazališta - brojke ukazuju na pozitivan trend


Ovaj tekst govori o svim onim klincima koje svi jebu u zdrav mozak, od Jehovinog svjedoka do vlastite matere, ne zato što su to zaslužili već zato jer mogu, jer nikada nisu napravili nikakvo sranje i uvijek su se nekako trudili, ne previše, ali dovoljno da na kraju ispadnu razočarani pa tako je i Ona, naslovna junakinja drame koja je strukturirana kao centrifugalno djelovanje veš-mašine, sama negdje na preriji potpuno svjesna kako joj mladost odlazi, mladost koja ionako zapravo nikad nije ni imala, a ono što je ostalo je cijeli niz kontradiktornih i kontraproduktivnih, ali prije svega dobronamjernih zahtjeva i uputaka kako živjeti, što će rezultirati razbijanjem porculanskog kiča. Ona doista nema ništa osim ogorčenog cinizma, postarijeg zaručnika s posesivnom majkom, maminu kostobolju, očeve migrene, ljubavnika koji progresivno poružnjuje, nedavno preminulog psa, račun za plin od 1000 kuna, jednu oronulu kuću, jedan zapušteni vrt, jedan osjećaj manje vrijednosti, jednog nesigurnog zaručnika, jednu malograđansku obitelj i doista jedan fantastično nezanimljiv život."

Kritike i reakcije na premijernu predstavu bile su, dakako, različite. Zamjerke su najviše išle na račun neuvjerljivosti likova, koji, po mišljenju kritičara, ne reprezentiraju cijelu jednu generaciju već samo one "izgubljene" pojednice  srednjeg staleža, konformiste lišene svih općeljudskih vijednosti i ideala. S druge strane, drama je na mlađu publiku, što je i logično, ostavila bolji utisak, vjerojatno zbog tematske i generacijske bliskosti.

THE FALL OF THE HOUSE OF USHER: dobrodošli u kuću strave!


No svatko ima pravo na svoje mišljenje, stoga bi bilo najbolje da sutra, ako ste u mogućnosti, i sami prisustvujete ovoj izvedbi i procijenite je li Pešut uspio u svom naumu. Ono što vas zasigurno čeka, i što se posebno isticalo, to je sjajna glumačka izvedba Ane Franić, koja igra u glavnoj ulozi. Ostatak glumačke skupine čine Bruna Bebić (Majka), Žarko Radić (Otac), Vicko Bilandžić (Zaručnik), Pere Eranović (Ljubavnik), Nenad Srdelić (Stranac), Josip Zovko (Stranac) i Bojan Brajčić (Popisivač).

Karte možete kupiti na blagajni HNK od 10 do 19:30. Studenti imaju pravo na 50% popusta, pri čemu cijene variraju od 25 do 55 kuna, ovisno o sjedalima.

I ove godine mnogi hrvatski gradovi slave snagu i moć izvedbenih umjetnosti


FOTO: WIKIPEDIA