Premijerno izvedena Puccinijeva „Tosca” ispraćena dugotrajnim ovacijama
U premijernoj večeri strastvenu, ljubomornu i impulzivnu divu Floriu Toscu tumačila je Kristina Kolar, romantičnog, slobodoljubivog i zaljubljenog slikara Maria Cavaradossia utjelovio je Tomislav Mužek.
U premijernoj večeri strastvenu, ljubomornu i impulzivnu divu Floriu Toscu tumačila je Kristina Kolar, romantičnog, slobodoljubivog i zaljubljenog slikara Maria Cavaradossia utjelovio je Tomislav Mužek.
Premijerno je u petak izvedena i višestrukim ovacijama popraćena Tosca Giacoma Puccinija u izvornoj produkciji predstave Teatra Massimo di Palermo pod ravnanjem ukrajinske dirigentice Alle Kulbabe iz Nacionalne Opere u Kijevu te u režiji Maria Pontiggie.
Prije premijerne izvedbe publiku je pozdravila intendantica Dubravka Vrgoč i ukrajinski veleposlanik u Zagrebu Vasilj Kirilič ističući važnost premijerne večeri i njezinu posebnost zbog dolaska dirigentice Alle Kulbabe iz Kijeva koja je dirigirala Toscom.
– Moramo biti solidarni s onima koji pate i imati sućut za tuđu tragediju jer smo prošli kroz vlastitu i samo zajedno smo jači – rekla je intendantica.
Veleposlanik Ukrajine citirao je riječi Ivana Meštrovića Naša djela na zemlji nisu drugo do otisci krila naše duše a zbor Opere otpjevao je Molitvu za Ukrajinu, svojevrsnu duhovnu himnu Ukrajinskog naroda koja im daje snagu i poticaj da izdrže.
– Na sceni smo se koncentrirali na stvarne elemente kojima je pogodovao dramatičan prostor U prvome činu pogled na enormno veliku kupolu Sant’Andree della Vale predstavlja institucionalan teret koji prijeti i guši pojedinca, u jednome prostoru koji jednako vrijedno ugošćuje ljubavne izljeve između dive i slikara kao i protokolarni Te Deum. U drugome činu elegantna odaja palače Farnese postaje prostor za psihološko mučenje ljubavnika, dok se u prostoriji do nje odvija pravo tjelesno mučenje. U trećemu činu prostor je nešto neutralniji, uz golemu rešetku koja poput giljotine razdvaja sâm zatvor od praznine, time presijecajući vezu ljubavnika koji su krenuli u potragu za slobodom. Što se kostima tiče, oni su u skladu s kontekstom 19. stoljeća; u Scarpijinu Rimu u našoj produkciji dominira crna te crkvene boje. Jedine svijetle točke su kostimi Tosce i Cavaradossija – rekao je argentinski redatelj Mario Pontiggia.
U premijernoj večeri strastvenu, ljubomornu i impulzivnu divu Floriu Toscu tumačila je Kristina Kolar, romantičnog, slobodoljubivog i zaljubljenog slikara Maria Cavaradossia utjelovio je Tomislav Mužek. Vlastohlepnog i beskrupuloznog šefa policije baruna Scarpiu tumačio je Giorgio Surian. U operi sudjeluje orkestar i zbor Opere HNK u Zagrebu te dječji operni zbor Zvjezdice.