Premijerno izvedena „Koreografska fantazija br. 3" – slušanje tihim očima
„Koreografska fantazija br. 3", kako je opisuju, želi istražiti poluge plesa kao afirmativnu proizvodnju memorije koja omogućuje da kodove forme čitamo kao artikulaciju estetskih ideja i njihovih dosega, pa i njihovih transformacija ili rekontekstualizacija.
„Koreografska fantazija br. 3", kako je opisuju, želi istražiti poluge plesa kao afirmativnu proizvodnju memorije koja omogućuje da kodove forme čitamo kao artikulaciju estetskih ideja i njihovih dosega, pa i njihovih transformacija ili rekontekstualizacija.
U Zagrebačkom plesnom centru ovih su se dana održale pretpremijera i premijera plesne točke naziva Koreografska fantazija br. 3 koreografkinje Marjane Krajač. Dana 29. i 30. svibnja u 20 sati bilo je moguće vidjeti nesvakidašnju umjetnost koja nas je, malo je reći – zadivila. Marjana je prije same izvedbe održala govor kojim nas je pripremila na gledanje nečeg fantastičnog. Podijelila je s publikom opis onoga što će imati priliku vidjeti.
– Želim vam samo reći da se radi o slušanju tihim očima. Ovo je jedna sirova izvedba, koja ima svoju poetičnost. – započela je svoj govor.
Marjana Krajač iza sebe ima nekoliko serija radova koji su nagrađeni, a ova je izvedba jedna od njih. Koreografska fantazija br.3, kako je opisuju, želi istražiti poluge plesa kao afirmativnu proizvodnju memorije koja omogućuje da kodove forme čitamo kao artikulaciju estetskih ideja i njihovih dosega, pa i njihovih transformacija ili rekontekstualizacija. Ona susreće Sonate i interludije za preparirani klavir koje je skladao John Cage. On je s tim ciklusom započeo u veljači 1946. godine, a opisuje ga kao proces u kojem je skladao svirajući klavir, slušajući razlike i donoseći odluke. Usporedio je to sa skupljanjem školjki u šetnji plažom. I uistinu, kada čujete te snažne taktove, koji su opet toliko krasni i nježni, usporedba vam je u potpunosti jasna.
FOTO: Facebook / Marjana Krajač
– Koreografska fantazija br. 3 razmatra plesnu izvedbu kao širi umjetnički zahvat. Čini nam se važnim ostati lojalan procesnosti plesa i njegovog gradiva te uvijek iznova etablirati postavke historijske moderne u samoj namjeri plesnog rada. Strpljivim istraživanjem pojedinačnih slojeva Otvoreni procesi razmatraju plesni rad u dubinu otvarajući nove optike u ovom kontinuiranom istraživanju koreografskog.
FOTO: Facebook / Marjana Krajač
– Ono što je na prvu bilo vidljivo prostor je plesnog centra koji kao da su izgradili za ovakvu izvedbu. Bijeli zidovi, ogledalo i stepenice svojim minimalizmom dali su priliku plesačima da se oni što više izraze. Njihova nevjerojatna komunikacija s prostorom dala je šansu publici da shvati kako se tu ne radi o običnom prostoru zavijenom u bijelo već o minimalizmu koji odiše dušom.
FOTO: Facebook / Marjana Krajač
– Ono što mi je bilo zanimljivo istražiti u odnosu glazbe i pokreta ideja je o unutrašnjim i vanjskim arhitekturama. Kako se ta dva elementa nadopunjuju. I ne čine samo to – rekla je Marjana. – Bilo nam je posebno interesantno napraviti ovu izvedbu za Zagrebački plesni centar. Želim posebno zahvaliti kompletnom timu Zagrebačkog plesnog centra koji nam je omogućio da realiziramo ovaj rad. – završila je.
Hvala Marjani i plesnoj ekipi. Hvala Plesnom centru. Hvala što ste nam omogućili da vidimo ovakav fantastičan prikaz plesne umjetnosti.