Pravila igre: „Publika je ta koja u konačnici stvara hit.“
Dečki iz benda otkrivaju kakva je radna atmosfera nakon što je došao novi pjevač Ivan Penezić. Pričaju o glazbi i publici, ali i o tome kako ih je film „Bohemian Rhapsody” inspirirao na jedan neobičan put - nastupe u kinodvoranama.
Dečki iz benda otkrivaju kakva je radna atmosfera nakon što je došao novi pjevač Ivan Penezić. Pričaju o glazbi i publici, ali i o tome kako ih je film „Bohemian Rhapsody” inspirirao na jedan neobičan put - nastupe u kinodvoranama.
U Mjesecu glazbe, u čijem sklopu Hrvatska diskografska udruga (HDU) organizira pregršt aktivnosti, među kojima je i Dan prodavaonica ploča koji se već tradicionalno, 12. puta održava u svijetu, porazgovarali smo s njegovim ambasadorom – bendom Pravila igre.
Uskoro nas očekuje 12. po redu Dan prodavaonice ploča i upravo ste vi ambasadori. Što vam to znači i što želite kao ambasadori poručiti?
– Velika nam je čast što je Hrvatska diskografska udruga upravo nas izabrala za ovogodišnje ambasadore! glazba je nešto što nas okružuje svakodnevno i nešto bez čega jednostavno ne možemo. Smatramo da Danom prodavaonica ploča na lijep način odajemo počast glazbi i mladima ukazujemo na ljepotu i veličinu ove industrije.
Ima li razlike u značaju ovog dana u Hrvatskoj i svijetu? Mislite li da je kod nas ova kultura zanemarena?
– Svakako bi kod nas trebalo biti više ovakvih dana kako bi se podigla kolektivna svijest o važnosti ploča i CD-a kroz povijest, kao i o svim stranama uključenim u stvaranje istih. Digitalno doba je uvelike olakšalo konzumaciju glazbe ali je istovremeno zapostavilo onaj osjećaj kupnje fizičkog albuma. U svijetu je prisutan sveopći trend porasta prodaje ploča što ukazuje da je Dan prodavaonica ploča pun pogodak.
Što možemo očekivati u sklopu Dana prodavaonica ploča i hoće li se obožavatelji moći podružiti?
– Naravno da ćemo se svi skupa družiti u subotu, 13. travnja, u 12 h u Novoj ploči. Odlična je to prilika da se zbližimo s kolegama i fanovima te na taj način proslavimo taj dan. Nadamo se da se vidimo u što većem broju.
Kupuju li ljudi kod nas ploče? Što danas mladi slušaju? Kakvi su trendovi?
– Ploče su kod nas najzastupljenije u krugovima kolekcionara. Međutim, sigurni smo da se svatko tko posluša svoj omiljeni bend preko gramofona i ploče jednostavno zaljubi u taj način slušanja glazbe. Iskreno se nadamo kako će ploče i kod nas ponovo postati in kako je to i u svijetu!
Prijeđimo na vas, dvije ste godine u novom sastavu. Kakva je radna atmosfera i kako bend stoji?
– Atmosfera u bendu je točno onakva kakva bi trebala biti da bend nesmetano kroči velikim koracima dalje. Zajednička strast i sinergija su nešto što se najbolje osjeti na našim koncertima i što publika zaista prepoznaje. Uz dobru kemiju i prijateljstvo lakše je kovati planove i stvarati glazbu. Upravo smo krenuli s radom na našem trećem albumu koji bi trebao stići iduće godine tako da smo u akciji 0-24.
Objavili ste i jedan album u novom sastavu – Kako nam stvari stoje. Kako ga je publika prihvatila? Koliko je uopće potrebno da se izda album? Na koje se poteškoće može naići?
– Album je u prodaji nešto više od devet mjeseci i reakcije su fenomenalne. Unatoč tome što smo si kod njegovog stvaranja zadali neke rokove koji su nas požurivali, smatramo da smo napravili odličan posao. Kod same kreacije albuma je teško definirati koliko je potrebno jer ono ovisi u velikom broju faktora. Nama je uvelike olakšana kreacija jer naš autorski tim Buljan radi punom parom.
Nedavno ste izbacili nove singlove: Da te nemam ja, Voli me jedan dan i Baš kad mi ne treba. Je li ljubav i dalje dominantna tema?
– Pa ljubav pokreće svijet. Mladi smo, puni ljubavi prema ovom poslu i sigurni smo kako će tematika naših pjesama uvijek biti ljubavna.
Koliko dugo treba za nastajanje pjesme, a pogotovo hita? Igra li tu ključnu ulogu publika?
– Pjesma ponekad nastane u nekoliko minuta, dok je nekad potrebno raditi satima. Sve ovisi o trenutku i inspiraciji. Mišljenje nas glazbenika o tome da li je neka pjesma hit stvarno nije relevantno. Puno puta smo pomislili ova pjesma bi mogla biti hit pa nije ispalo tako, a puno puta nismo ništa očekivali pa je ispala hit. Publika je ta koja u konačnici stvara hit.
Možete li objasniti taj proces stvaranja muzike? Koliko se čeka inspiracija? Strahujete li da bi vaša melodija mogla zvučati poput melodije neke vrlo popularne grupe?
– Danas je jako teško izmisliti nešto inovativno i nešto što nimalo ne zvuči kao nešto što smo već čuli, tako da ne strahujemo od toga. glazba izvire iz glazbe. Inspiraciju možete pronaći svakodnevno u raznim životnim situacijama. Mi smo presretni što imamo privilegiju raditi s jednima od najvećih autora s ovih prostora, a to su Miro i Sonja Buljan. Dok njih služi inspiracija, a nas glas, prsti, ruke i noge siguran sam da će biti još puno dobrih pjesama koje ćemo moći podijeliti s fanovima.
Želite nešto novo dovesti na glazbenu scenu, pa ste odlučili napraviti nešto čega se još nitko drugi nije sjetio. U veljači ste organizirali 3D turneju po Cinestar kinima. Otkud ta ideja? Kako je projekt prošao i kako je primljen? Planirate li još nešto takvo uskoro?
– Ideja je nastala nakon jednog bendovskog team buildinga kada smo skupa otišli u kino pogledati film Bohemian Rhapsody. Učinilo nam se kako bi bila dobra i zanimljiva ideja zasvirati u kinodvorani te smo o tome ozbiljnije počeli razmišljati. Naš kreativac i mastermind Goran Belošević je sve to posložio te je nastala Live 3D turneja. Isplatilo se u potpunosti jer je turneja ispala pun pogodak. Nadmašila je sva naša očekivanja i s ponosom možemo potvrditi da priču nastavljamo i u Sloveniji 15. travnja u ljubljanskom kinu Kolosej.
Što mislite, prilagođavaju li se današnji bendovi navikama slušanja kod mladih? Jeste li i vi jednim dijelom pokleknuli tome?
– U poslovnom svijetu se kaže adapt or die tako da i mi pokušavamo biti u trendu. Međutim, nikako pod cijenu da stvaramo glazbu koja nas ne opisuje i ne ispunjava ili da pokleknemo pa promijenimo žanr. Više pokušavamo u produkcijskom smislu pratiti svjetske trendove, dok ćemo u glazbenom uvijek ostati svoji. Dobar dio bendova kreću linijom manjeg otpora pa se kompletno prilagode publici što u konačnici rezultira manjkom autentičnosti.
Što za vas znači publika koja vas prati? Kako dišete s njima?
– Mi definitivno imamo najbolje i najglasnije fanove na svijetu. Prate nas u stopu, što na koncertima, što na društvenim mrežama i zadovoljstvo je stvarati nešto novo kada znaš da će to s njihove strane biti prepoznato. Mi se pak trudimo da budemo što više dostupni te da smo u svakodnevnom kontaktu s njima. Odnos s fanovima je itekako bitan za opstanak i poziciju benda na tržištu.