Književno poslijepodne
Održano ovogodišnje izdanje projekta Čitaj, pitaj koje se bavilo književnošću u drugim umjetnostima
Događaj je održan u u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, a sastojao se od panel-rasprave na kojoj su gosti raspravljali o književnosti u drugim umjetnostima nakon koje su uslijedili kviz o književnim klasicima i razmjena knjiga.
Događaj je održan u u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, a sastojao se od panel-rasprave na kojoj su gosti raspravljali o književnosti u drugim umjetnostima nakon koje su uslijedili kviz o književnim klasicima i razmjena knjiga.
Čitaj, pitaj književni je projekt u organizaciji Centra za razvoj mladih čiji je cilj popularizacija književnosti među mladima, a 27. svibnja održano je njegovo treće izdanje. Prvo izdanje, koje se bavilo književnošću online, održano je 2019. godine pod nazivom Dan knjiga. Prošle se godine projekt Čitaj, pitaj bavio mladim autorima i njihovim položajem u Hrvatskoj, a ovogodišnje se izdanje bavilo novim oblicima književnosti, odnosno književnošću u drugim umjetnostima.
Događaj je održan u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, a sastojao se od panel-rasprave na kojoj su gosti raspravljali o književnosti u drugim umjetnostima nakon koje su uslijedili kviz o književnim klasicima i razmjena knjiga.
Književnost je u drugim umjetnostima, zaključak je panel-rasprave, itekako prisutna. Blanka Ivanović, studentica psihologije i urednica časopisa Psyche koja se bavi glazbom, istaknula je da, osim što mnogi izvođači crpe inspiraciju za svoje pjesme i albume iz književnosti, mnoge se glazbenike može i nazvati književnicima jer tekstovi njihovih pjesama imaju književno-umjetničku vrijednost.
Antonella Šantek, umjetnica koja stoji iza profila lutajuca.knjiga, također je istaknula povezanost književnosti i likovne umjetnosti na svom vlastitom primjeru. Inspiraciju za svoje radove, osim što kao podlogu za rad koristi stare knjige, također pronalazi i u književnim tekstovima jer redovito čita raznoliko štivo. Svoje radove, osim što ih objavljuje na svom Instagram profilu, često postavlja na razna mjesta po Zagrebu, donoseći književnost i umjetnost u javni prostor.
Osim što ima utjecaj na likovnu i glazbenu umjetnost, književnost ima utjecaj i na videoigre. Mnoge su popularne videoigre, poput Witchera, adaptacije knjiga ili književnih serijala, što doprinosi, istaknuo je Marko Soče, dizajner i developer videoigara, popularizaciji književnosti među gejmerskom populacijom. Također, mnoge narativne videoigre imaju puno toga zajedničkog s književnošću – priča i likovi čine njihov centralni dio, a narativ je napisan kao da čitate knjige.
Nakon zanimljive panel-rasprave održan je kviz o književnim klasicima na kojem su se sudionici mogli prisjetiti dragih književnih klasika. Za bogate nagrade pobjednicima kviza pobrinuli su se sponzori projekta, izdavačke kuće Znanje, Vuković & Runjić te Oceanmore.
No, čak i oni koji su lošije prošli na kvizu, jer preferiraju suvremenije štivo, nisu otišli kući praznih ruku jer su se organizatori pobrinuli da svaki posjetitelj udomi bar jednu knjigu. Vjerujemo kako će se posjetiteljima knjige koje su udomili svidjeti, ali i potaknuti ih na refleksiju i razgovor jer književnost ne živi samo između korica knjiga, ona živi i u razgovoru. Čitaj, pitaj pravi je pokazatelj toga.
Događaj je održan u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, a sastojao se od panel-rasprave na kojoj su gosti raspravljali o književnosti u drugim umjetnostima nakon koje su uslijedili kviz o književnim klasicima i razmjena knjiga.
Književnost je u drugim umjetnostima, zaključak je panel-rasprave, itekako prisutna. Blanka Ivanović, studentica psihologije i urednica časopisa Psyche koja se bavi glazbom, istaknula je da, osim što mnogi izvođači crpe inspiraciju za svoje pjesme i albume iz književnosti, mnoge se glazbenike može i nazvati književnicima jer tekstovi njihovih pjesama imaju književno-umjetničku vrijednost.
Antonella Šantek, umjetnica koja stoji iza profila lutajuca.knjiga, također je istaknula povezanost književnosti i likovne umjetnosti na svom vlastitom primjeru. Inspiraciju za svoje radove, osim što kao podlogu za rad koristi stare knjige, također pronalazi i u književnim tekstovima jer redovito čita raznoliko štivo. Svoje radove, osim što ih objavljuje na svom Instagram profilu, često postavlja na razna mjesta po Zagrebu, donoseći književnost i umjetnost u javni prostor.
Osim što ima utjecaj na likovnu i glazbenu umjetnost, književnost ima utjecaj i na videoigre. Mnoge su popularne videoigre, poput Witchera, adaptacije knjiga ili književnih serijala, što doprinosi, istaknuo je Marko Soče, dizajner i developer videoigara, popularizaciji književnosti među gejmerskom populacijom. Također, mnoge narativne videoigre imaju puno toga zajedničkog s književnošću – priča i likovi čine njihov centralni dio, a narativ je napisan kao da čitate knjige.
Nakon zanimljive panel-rasprave održan je kviz o književnim klasicima na kojem su se sudionici mogli prisjetiti dragih književnih klasika. Za bogate nagrade pobjednicima kviza pobrinuli su se sponzori projekta, izdavačke kuće Znanje, Vuković & Runjić te Oceanmore.
No, čak i oni koji su lošije prošli na kvizu, jer preferiraju suvremenije štivo, nisu otišli kući praznih ruku jer su se organizatori pobrinuli da svaki posjetitelj udomi bar jednu knjigu. Vjerujemo kako će se posjetiteljima knjige koje su udomili svidjeti, ali i potaknuti ih na refleksiju i razgovor jer književnost ne živi samo između korica knjiga, ona živi i u razgovoru. Čitaj, pitaj pravi je pokazatelj toga.
OZNAKE:
FOTO:
STUDENTSKI.HR