Recenzija romana „Uvjerljivo drugi”

O osamostaljivanju u ovom okrutnom svijetu, o ljubavima i o pisanju iz pera Svena Popovića

„Uvjerljivo drugi” druga je knjiga mladog autora Svena Popovića, a progovara o životu „negdje između” mladosti i osamostaljivanja te o tome kako promijeniti pogled na svijet i ohrabriti se za korak naprijed.

On živi pod svojim vlastitim nebom, u oblaku dima cigareta i u bujicama riječi, u akordima vječno dobrih bendova i u filozofijama velikih pisaca. Njegovo je nebo mutno, a on sâm izmučen ljubavnim brodolomima i zarobljenošću u vremenu iz kojega je teško pobjeći. On je mladi pisac i glavni lik autobiografskog romana Svena Popovića čiji kvartovski ambijent dočarava prisilno odrastanje nekolicine mladića u svojim kasnim dvadesetima, a koji su zaglavili negdje između roditeljskoga doma i underground tulumā koji, kako kaže, sprječavaju prodor vanjskog svijeta.

Ipak, iako nemilosrdan, u vanjski se svijet valja otisnuti, čega je bezimeni protagonist Popovićeva romana svjestan. Potporu će stoga tražiti u najbližim prijateljima i novim djevojkama, ali ubrzo će shvatiti da je svatko svoj najbolji oslonac. Kako zamijeniti prošlost sadašnjošću i pogledom prema naprijed, kako se suprotstaviti najvećim strahovima i nasilnicima iz djetinjstva te kako potisnuti sve ono bivše i djetinjasto i upustiti se u svijet odraslih, ali ipak zadržati nit mladenačkog elana otkrivat će Emir, Ilija, Fric i on na zajedničkom putu života.

I dok svoje protagoniste pokušava naučiti kako se uhvatiti ukoštac sa stvarnim svijetom, Popović u recima druge svoje knjige donosi bitna promišljanja o pisanju. Dosada kao glavna prepreka piscu uporno tjera njegova glavnog lika na preuveličavanje svojih problema, a iz stranice u stranicu pokušavat će se oduprijeti ideji da se iz sreće ne može razviti priča.

Paleta vješto okarakteriziranih likova osebujnih prošlosti čiji se glasovi izmjenjuju s dominantnim glasom protagonista uklopljena je u zanimljivu igru asocijacija na temelju koje autor niže ulomke. Analepse se poput odbljesaka smještaju među ulomke ispričane u sadašnjem vremenu, a zajedno s ponavljanjem izgovorenog u različitim vremenima pripovijedanja naglašena je nepromjenjivost stanja glavnih likova. Cijelo je djelo prožeto citatima popularne i visoke kulture, žanrovskim izrazima i jezičnim doskočicama, što roman Uvjerljivo drugi mladog autora Svena Popovića, uz sve ostalo, čini aktualnim štivom koje vrijedi uzeti u ruke.