LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Ono što filmski kostimi mogu dočarati teško može nadmašiti neki drugi element filma

Krojači živih slika

Raskošnim kostimima filmski kostimografi oživljavaju minula vremena i vode nas na put u prošlost.

Raskošnim kostimima filmski kostimografi oživljavaju minula vremena i vode nas na put u prošlost.

Gledajući filmove koji obrađuju suvremenu tematiku teško se može pronaći glamurozna toaleta kao u klasičnim filmovima. Stil filmskih diva i šarmera možemo pronaći uglavnom u žanrovima poput povijesnih ili znanstveno-fantastičnih spektaklova. Raditi kostime za povijesne spektakle zahtijeva proučavanje vremena u kojemu se film odvija kako bi likovi izgledali autentično. Ljubitelji starijih spektaklova dobro se sjećaju zelene haljine koju je nosila Vivien Leigh u Zameo ih vjetar, bijelog sakoa Humphreyja Bogarta u Casablanki ili 65 kostima koje je Elizabeth Taylor promijenila u Kleopatri.
Groznica subotnje večeri, Briljantin i Kum samo su neki od filmova iz sedamdesetih čijih se kostima i danas dosta ljudi sjeća. Od novijih spektakala ističu se kostimi za filmove Titanic, Moulin Rouge, Chicago, Sjećanja jedne gejše, Australija. Iz žanra znanstveno-fantastičnih filmova treba spomenuti kostime za kultne filmove Star Wars, Peti element, Matrix i Gospodar prstenova. Koliko su neki filmski kostimi zahtjevni i opsežni govori podatak kako je za trilogiju Gospodar prstenova napravljeno 19 000 kostima.

Elizabeth Taylor, Kleopatra
 
Elizabeth Taylor, Kleopatra, FOTO: Screenshot/Youtube

Krojili su najljepše i najglamuroznije kostime, a neka njihova djela su ovjekovječena Oscarom za najbolji dizajn kostima. Jedna od najslavnijih kostimografkinja u povijesti je Edith Head koja je slavu stekla radeći kostime za većinu Hitchcockovih filmova te kostime za Audrey Hepburn u filmovima Sabrina i Praznik u Rimu. Za Oscara je nominirana čak 35 puta, a dobila ih je 8. Jedan od najzanimljivijih redatelja današnjice, Tim Burton, angažirao je kostimografkinju Colleen Atwood u gotovo svim svojim filmovima, a ta se suradnja pokazala više nego uspješnom. Treba još istaknuti kostimografkinje Milenu Canonero i Sandy Powell dobitnice 3 Oscara svaka Patriciju Field koja je odijevala glumce u filmu Seks i grad.
Filmski kostimi imali su veliki utjecaj na modne trendove. Malo koji muškarac u svom ormaru nije htio imati košulju visokog ovratnika poput Johna Travolte u Groznici subotnje večeri. Žene su htjele nositi crne tajice i kožnu jaknu poput Olivie Newton John u Briljantinu ili safari odjeću poput one iz filma Moja Afrika s Meryl Streep.

Briljantin
 
Briljantin, FOTO: Screenshot/Youtube

Danas se kostimi uglavnom nalaze u vlasništvu muzeja, poput zelene haljine Vivien Leigh u Zameo ih vjetar koja je izložena u Povijesnom muzeju u Atlanti. Osim muzeja brojne kostime posjeduju kolekcionari, a jedna od najstrastvenijih je Debbie Reynolds, zvijezda mjuzikla Pjevajmo na kiši. Posjeduje ih oko 4000, među kojima se svoje mjesto pronašle i cipelice Judy Garland iz Čarobnjaka iz Oza te bijela haljina Marilyn Monroe u Sedam godina vjernosti. Crna Givency haljina koju je Audrey Hepburn nosila u Doručku kod Tiffanyja prodana je 2006. za milijun dolara što pokazuje koliko pojedinci cijene odjeću nošenu u filmovima.

Cipelice iz filma Čarobnjak iz Oza
 
Cipelice iz filma Čarobnjak iz Oza, FOTO: Screenshot/Youtube
FOTO: BURO247