Virovitička škola uključena u eksperimentalni program kao „cjelodnevna škola”
NTC program temelji se na otkrićima iz neuroznanosti i koristi igre i aktivnosti za poticanje razvoja mozga.

NTC program temelji se na otkrićima iz neuroznanosti i koristi igre i aktivnosti za poticanje razvoja mozga.
Program vodi učiteljica Tamara Nikšić, koja ističe važnost mijenjanja pristupa učenju i prilagodbe metodologije potrebama modernih učenika. Ravnateljica škole Ivana Pavelić dodala je da je ova škola već prošle godine poduzela korake u tom smjeru, organiziranjem predavanja o djeci u virtualnom svijetu.
„Promjena kreće od nas samih.” – kazala je Nikšić, naglasivši kako je cilj programa razvijati individualizaciju i diferencijaciju u nastavi te poticati motivaciju kod učenika i učitelja.
Taj događaj inspirirao je školski kolektiv za daljnje inovacije, a u suradnji s dr. Rankom Rajovićem pokrenut je NTC program. Radionice su se održavale svakog ponedjeljka kroz devet tjedana, a sudjelovali su odabrani učenici razredne nastave.
Što je NTC program?
NTC program temelji se na otkrićima iz neuroznanosti i koristi igre i aktivnosti za poticanje razvoja mozga u najvažnijim fazama razvoja, od rođenja do desete godine života.
„Primarna uloga NTC programa je upotreba novih otkrića iz područja neuroznanosti u učionicama i u svakodnevnom životu. Program NTC učenja je sastavljen iz različitih aktivnosti i igara za djecu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekt na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije, u periodu najintenzivnijeg rasta i razvoja, od rođenja, pa do približno desete godine starosti. Igra kao unutrašnja motivacija djeteta je ključni faktor NTC programa.” – kazala je učiteljica Nikšić.
Prema Nikšić, ključni elementi programa su metode poput nelogičnih priča, paralelnih asocijacija, slikovno-asocijativnih prikaza i rebusa, koje kod djece potiču kreativno razmišljanje, rješavanje problema i motivaciju za postignućem.
„Poznato je da se motivacija za postignućem smatra najvažnijom motivacijom u psihologiji obrazovanja. NTC radionice obiluju metodama koje tu motivaciju potiču. Neke od metoda su: metoda nelogičnih priča, metoda paralelnih asocijacija, slikovno-asocijativni prikaz, NTC rebusi… Doktor Rajović i sva njegova znanstvena saznanja o psihofizičkom razvoju djece nadahnjuju me već 9 godina. Potreba za dodatnim znanjem na ovom području dovela su me do edukacije za licenciranu učiteljicu. Znanja o metodama koja sam tamo stekla su neprocjenjiva. Duboko vjerujem u budućnost ovog programa u svim školama i uvjerena sam da će zaživjeti. Samo za ovako velike promjene potrebno je vrijeme i volja, a nakon provedbe ovih radionica sam u potpunosti sigurna u to.” – objasnila je učiteljica Nikšić.
Unatoč početnim bojaznima da će radionice koje se održavaju nakon ručka naići na umor i manjak motivacije, rezultati su nadmašili očekivanja. Učenici su s entuzijazmom sudjelovali u radionicama i s nestrpljenjem iščekivali svaku sljedeću.
„Njihove ideje su me svaki put iznova oduševile.” – rekla je učiteljica Nikšić i dodala: „Kreativni su, oštroumni i motivirani.”
Ravnateljica Pavelić istaknula je važnost podrške pomoćnice u nastavi Silvije Bošnjak, koja je pratila tijek radionica i pružala pomoć učenicima. Sama je sudjelovala u radionicama te naglasila kako je atmosfera natjecanja i učenja bila izuzetno motivirajuća.
„Natječu se, kreću se za vrijeme aktivnosti, teže za postizanjem uspjeha i ulažu napor dok god ne ostvare cilj, a usput uče i primjenjuju naučeno. Ja sam uživala koliko i oni.” – dodala je ravnateljica Pavelić.
NTC program, prema Nikšić, ima potencijal postati sastavni dio obrazovanja u svim školama. Iako je riječ o značajnoj promjeni koja zahtijeva vrijeme i prilagodbu, rezultati iz Zdenaca ukazuju na njegovu vrijednost.
„Duboko vjerujem u budućnost ovog programa u svim školama i uvjerena sam da će zaživjeti. Samo, za ovako velike promjene potrebno je vrijeme i volja, a nakon provedbe ovih radionica sam u potpunosti sigurna u to.” – kazala je učiteljica Nikšić.
Škola planira nastaviti s uvođenjem inovativnih metoda u nastavu kako bi pružila učenicima najbolje obrazovno iskustvo.
„Nastavljamo i dalje s unošenjem drugačijih metoda u naše učionice jer smo, naprosto, to dužni kako bismo učenicima pružili najbolje od onoga što znamo i možemo.” – zaključila je ravnateljica Pavelić.