Virovitička škola uključena u eksperimentalni program kao „cjelodnevna škola”
NTC program temelji se na otkrićima iz neuroznanosti i koristi igre i aktivnosti za poticanje razvoja mozga.
NTC program temelji se na otkrićima iz neuroznanosti i koristi igre i aktivnosti za poticanje razvoja mozga.
Program vodi učiteljica Tamara Nikšić, koja ističe važnost mijenjanja pristupa učenju i prilagodbe metodologije potrebama modernih učenika. Ravnateljica škole Ivana Pavelić dodala je da je ova škola već prošle godine poduzela korake u tom smjeru organiziranjem predavanja o djeci u virtualnom svijetu
„Promjena kreće od nas samih,“ kazala je Nikšić, naglasivši kako je cilj programa razvijati individualizaciju i diferencijaciju u nastavi te poticati motivaciju kod učenika i učitelja.
Taj događaj inspirirao je školski kolektiv za daljnje inovacije, a u suradnji s dr. Rankom Rajovićem pokrenut je NTC program. Radionice su se održavale svakog ponedjeljka kroz devet tjedana, a sudjelovali su odabrani učenici razredne nastave.
Što je NTC program?
NTC program temelji se na otkrićima iz neuroznanosti i koristi igre i aktivnosti za poticanje razvoja mozga u najvažnijim fazama razvoja, od rođenja do desete godine života.
„Primarna uloga NTC programa je upotreba novih otkrića iz područja neuroznanosti u učionicama i u svakodnevnom životu. Program NTC učenja je sastavljen iz različitih aktivnosti i igara za djecu, koje se temelje na saznanjima o razvoju i radu mozga i koje, kako mnoga istraživanja pokazuju, imaju pozitivan efekt na razvoj mozga u periodu kada je to najvažnije, u periodu najintenzivnijeg rasta i razvoja, od rođenja, pa do približno desete godine starosti. Igra kao unutrašnja motivacija djeteta je ključni faktor NTC programa.“, kazala je učiteljica Nikšić.
Prema Nikšić, ključni elementi programa su metode poput nelogičnih priča, paralelnih asocijacija, slikovno-asocijativnih prikaza i rebusa, koje kod djece potiču kreativno razmišljanje, rješavanje problema i motivaciju za postignućem.
“Poznato je da se motivacija za postignućem smatra najvažnijom motivacijom u psihologiji obrazovanja. NTC radionice obiluju metodama koje tu motivaciju potiču. Neke od metoda su: metoda nelogičnih priča, metoda paralelnih asocijacija, slikovno-asocijativni prikaz, NTC rebusi… Doktor Rajović i sva njegova znanstvena saznanja o psihofizičkom razvoju djece nadahnjuju me već 9 godina. Potreba za dodatnim znanjem na ovom području dovela su me do edukacije za licenciranu učiteljicu. Znanja o metodama koja sam tamo stekla su neprocjenjiva. Duboko vjerujem u budućnost ovog programa u svim školama i uvjerena sam da će zaživjeti. Samo za ovako velike promjene potrebno je vrijeme i volja, a nakon provedbe ovih radionica sam u potpunosti sigurna u to.”,objasnila je učiteljica Nikšić.
Unatoč početnim bojaznima da će radionice koje se održavaju nakon ručka naići na umor i manjak motivacije, rezultati su nadmašili očekivanja. Učenici su s entuzijazmom sudjelovali u radionicama i s nestrpljenjem iščekivali svaku sljedeću.
„Njihove ideje su me svaki put iznova oduševile,“ rekla je učiteljica Nikšić. „Kreativni su, oštroumni i motivirani.“
Ravnateljica Pavelić istaknula je važnost podrške pomoćnice u nastavi Silvije Bošnjak, koja je pratila tijek radionica i pružala pomoć učenicima. Sama je sudjelovala u radionicama te naglasila kako je atmosfera natjecanja i učenja bila izuzetno motivirajuća.
„Natječu se, kreću se za vrijeme aktivnosti, teže za postizanjem uspjeha i ulažu napor dok god ne ostvare cilj, a usput uče i primjenjuju naučeno. Ja sam uživala koliko i oni.“, dodala je ravnateljica Pavelić.
NTC program, prema Nikšić, ima potencijal postati sastavni dio obrazovanja u svim školama. Iako je riječ o značajnoj promjeni koja zahtijeva vrijeme i prilagodbu, rezultati iz Zdenaca ukazuju na njegovu vrijednost.
„Duboko vjerujem u budućnost ovog programa u svim školama i uvjerena sam da će zaživjeti. Samo za ovako velike promjene potrebno je vrijeme i volja, a nakon provedbe ovih radionica sam u potpunosti sigurna u to.“, kazala je učiteljica Nikšić.
Škola planira nastaviti s uvođenjem inovativnih metoda u nastavu kako bi pružila učenicima najbolje obrazovno iskustvo.
„Nastavljamo i dalje s unošenjem drugačijih metoda u naše učionice jer smo, naprosto, to dužni kako bismo učenicima pružili najbolje od onoga što znamo i možemo.”, zaključila je ravnateljica Pavelić.